Till att börja med vill jag bara säga att det är kul att du är med igen, Korpa. Intressant info-outning också. Med tanke på Smrt's information om att pistoler utgör 50% av skjutvapnen så tyder det iaf på att ingen med pistol har ljugit.
Korpa said:
Angående Recca och Vimes: Det finns tre självklara alternativ. De är båda varulvar och skyddar varandra, endast Vimes är varulv och skyddar sig bakom Reccas siande eller så är båda gröna. Personligen lutar jag åt det sistnämnda, baserar på hur de har spelat och deras beväpning. De är drivande, aktiva och Vimes såg till att byn hängde Vicotnik förra rundan, något som var väldigt bra gjort!
Det viktiga här är att Recca är bara varulv om Vimes också är det!
Om någon av oss är ulvar så måste smrt vara det också väl? För hen har outat att 50% av alla vapen är pistoler.
Spontan fråga: Var beväpning outad helt och håller när smrt la fram sin information? Om den inte var det, vem hade inte outat beväpning än?
Korpa said:
Nu finns det säkert detaljer jag har missat, men min känsla i den här härvan är följande: Om det finns flera varulvar här så är det Lu-kaazh och Dr. F! Att vara ängel är en ganska säker lögn med tanke på att det inte tycks finnas någon som kan sia om man är en ängel. Paxen, som i det scenariot är grön, kan bara känna av de som blir utröstade och då är det säkert för ulvarna. Att Fain skulle ha en trasig förmåga eller ljuga känns osannolikt och jag vill gärna tro att han är grön.
Vidare: Vimes information säger att minst två kvinnor är ulvar och om alla pistol-varelser är grönade; vilka finns då kvar?
K.K's kön blir ju t.ex. väldigt intressant, inklusive den där informationen eller vad det nu är, som han har hållit hemlig. Fain är ju också kvinna upptäckte jag precis när jag tittade för säkerhets skull. Fain har också hintat åt att han har info om kön. Det kanske drar ihop sig att outa?
När det kommer till Dr F och Fain så kan man säga att Smrt's beväpnings-outning stärker Dr F's claim att han är ängel och beväpnad med kniv. Vidare innebär Paxens förmåga/info(?) att Dr F måste vara ängel. Och Paxen blir grön av Korpas information. Å andra sidan hänger det mesta på att femtio procent av vapnen är pistoler.
De enda personer som jag ser som inte är direkt knutna till någonting annat här är Lukas, Fain och K.K. Alla andra stärks av någon. Undantaget är smrt, som ju prickar både hagelbössa, kvinna och är den enda som gör att att varken dr f eller Paxen är rimliga alternativ som ulvar.
Om vi tittar på Lukas så har han outat två-tre saker: 1. Det finns en ond jägare. Medges: jättekonstigt om det vore en lögn. En ond jägare +3 ulvar totalt, kanske vore rimligare en fyra demoner?
2. Änglar är beväpnade med kniv och Lukas har uppgiften att skydda dem enligt sitt fluff.
3. Lukas har ingen förmåga.
När jag sneglade precis på K.K's statistik om vad som tillförts spelet så upptäckte jag att han själv enbart outat en grej, nämligen: Eldkastare: Konrad Konvalj (Enligt K.K är det inget skjutvapen).
Okay. K.K har endast outat sitt vapen och ändå lyckats smita igenom på något vis... Han har dock hintat åt att han har info om kön. Det tycker jag är anmärkningsvärt i det här skedet av spelet. Jämförelsevis hade jag outat beväpning och information i slutet av runda 1, långt innan han började dreva mot mig och avkräva mig mitt kön.
Jag är dock färgad av den här "diskussionen" med honom så jag vet inte om jag är bäste person att dreva mot K.K.
Sammanfattningsvis: Om Dr F är demon så ljuger troligtvis Paxen och smrt eller Korpa. Om Dr F är demon så finns det alltså tre demoner till (utöver Vicotnik) eller två demoner till och en ond jägare vilket ger ett totalt ulv-antal på fyra. Det här skulle kunna förklara varför så många verkar ha någon form av siar-kraft, så jag finner det inte orimligt.
Smrt har ju sagt 50% pistol och Korpa har sagt alla med pistol är bybor.
Om båda de talar sanning så ljuger inte Paxen och då är troligtvis Dr F ängel. Om Korpa inte ljuger och Smrt inte ljuger så är alla med pistol gröna. Vimes information säger att det finns två kvinnliga ulvar: Vi kan då välja mellan K.K och Fain för den sista ulven såvida inte Lukas har ljugit om kön förstås vilket inte heller är orimligt.
Gud, jag har suttit i över en timme och skrivit nu... Det är så sjukt krångligt att jag inte vet vad. Hoppas att det här tillför något.