Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Smrtihara

Warrior
Nej, nej. Du missförstår mig. Jag vill inte ha mer ut av dig. Jag röstar på dig för att jag tycker att du är mest ulvlik. Detta är något som har följt med sedan början av första rundan.

Fain

Warrior
Om vi har så mycket information om könen som vi har, och ingen ljuger om det, så kan vi nog ta för givet att det är så många ondingar i spelet. Däremot om någon ljuger om sin information så kan vi inte längre ta detta för givet.

Min röst på Smrtihara ligger kvar, jag tycker hen var lite väll snabb att gå emot DR igen.

Recca

Femme Fatale
4 demoner på 13 personer.
Runda 1. en bybo röstas ut, en dödas av demonerna och en dödas utan namn. 6 bybor kvar och 4 demoner.

Hur troligt är det?

Runda 2. En bybo röstas ut, en bybo dödas = game over.
Runda 2. En demon röstas ut, en bybo dödas = 5 bybor kvar och 3 demoner.
Runda 3. En bybo röstas ut, en bybo dödas = game over.
Runda 3. En demon röstas ut, en bybo dödas = 4 bybor och 2 demoner kvar.
Runda 4. En bybo röstas ut, en bybo dödas = game over.
Runda 4. En demon röstas ut, en bybo dödas = 3 bybor och 1 demon.

Med fyra demoner måste vi spela felfritt om vi missar en demon i första rundan. Är det rimligt? Smrt's kraft stödjer möjligheten, å andra sidan är hon huvudmisstänkt om det finns fyra demoner - annars måste K.K, fain och Lukas vara demoner hela högen för att det ska kunna finnas fyra demoner.

Jag tror det är bättre om vi sluter oss till att det finns tre demoner totalt. Det grönar varken Korpa eller smrt som ju med sin respektive information är de som i huvudsak safe'ar väldigt många av våra eventuella misstänkta.

Fain

Warrior
Sen tycker jag det är ett misstag att gröna någon än så länge. Varulvarna har ju inte svårt att "spela mot varandra" om det krävs. Det räcker ju trots allt att bara en varulv är kvar i livet.

Fain

Warrior
Ja det låter väldigt otroligt, men om vi har fått så mycket information som inringar (minst) 2 av varulvarna så kan det fortfarande vara troligt, men det kräver att vi skulle outa mycket info i början, så jag tror inte det finns 4 varulvar i spelet.

Jag förstår att jag är en av de misstänkta, och ni får misstänka mig hur mycket ni vill, med bara 2 varulvar kvar så kan jag se det som okej att bli utröstad för att få er att kunna lista ut vilka som är varulvar.

Recca

Femme Fatale
Ojsan. Det är 50% att det är game over om man går på statistik enbart, varje gång vi röstar ut en bybo efter första rundan. Men om demonerna övertygar en bybo att rösta på deras sätt är det game over varje runda vi missar en demon. Men med så många lägen för demonerna att vinna finner jag konstellationer med fyra demoner orimliga.

Det här grönar varken smrt eller Korpa, dock. Men för att dr f ska kunna vara demon så måste Paxen vara det med och då måste antingen Korpa eller smrt vara demon.

Alltså är dr f grön.

Fain

Warrior
Glöm ej att varulvarna kan prata med varandra och dela kön och annat, vilket lätt gör att de kan komma upp med "info" om vilka som är varulvar, bara för att leda bort byn.

Recca

Femme Fatale
Enligt min logik måste dr f vara ängel oavsett om Korpa eller smrt är demoner för jag finner det alltför otroligt att det finns fyra demoner.

Om det kan finnas fyra demoner så kan vi inte längre utesluta någon. Men det kanske är tanken? Nu får någon gammal räv (haha, jag skrev röv först) kliva in och prata rimlighet och erfarenhet för att bringa lite ordning i det här.

Smrtihara

Warrior
Jag håller med dig Recca. Det är inte särskilt troligt att det finns 4 demoner.

Jag tror dock att du ger min kraft mer cred än den förtjänar. Jag har ju bara sammanlagt 4 doser. Det är egentligen en väktarförmåga med en ytterligare en fördel och en nackdel.

Jag har fortfarande inte riktigt fattat varför Dr. F är grön, Recca. Snälla förklara det för mig. Jav VILL förstå. Jag är inte ironisk eller sarkastisk, bara mån om att förstå.

Recca

Femme Fatale
Fain said:
Glöm ej att varulvarna kan prata med varandra och dela kön och annat, vilket lätt gör att de kan komma upp med "info" om vilka som är varulvar, bara för att leda bort byn.
Nä, det glömmer jag inte. Det är också i varulvarnas främsta intresse att behöva outa så sent som möjligt för de vill outa "safe" grejer. Smrt har outat en safe grej. Korpa har outat safe, K.K har outat safe. Du har outat safe.

Jag börjar luta åt att rösta på dig, faktiskt, men just nu vet jag inte alls och tänker göra som jag gjorde i förra rundan och invänta andras tankar. Vi har ännu inte hört Vimes säga något och jag förväntar mig kloka ord från honom.

Röst: Ingen

Fain

Warrior
Recca, säg mig en sak, hade min och konrads outningar varit till nytta om vi outade när bara hälften hade outat kön? Vi säger att varulvarna satt och väntade, då kan de bara outa kön hit och ditt och vi kan bara sitta och kolla och misstro varandra mer och mer. Är det då inte bättre att vänta med det till alla har outat, IFALL en enda varulv outat konstigt så ser vi att:
1. Någon har outat fel
2. Det är antingen en kvinna eller man för mycket, vilket gör att vi kan inrikta oss mot det.

Det är så jag ser det, du får gärna lägga din röst mot mig, men jag måte säga att jag tror att min teori fyra som jag hade innan är den mest troliga teorin nu, Dr.F har bara fastnat i skruvstädet som består av Lu-kaazh och Paxen.

Jag tror att Dr.F är grön rundan ut, men jag vill inte att någon tror att jag är det. Misstankar är gjorda för att förklara, så att vi som by kan stå enade.

Smrtihara, du har sett Dr.F som misstänkt nu, men varför? Är han den som bettet sig mest ulvigt enligt dig?

Jag ska gå efter min egna teori, så jag lägger över rösten på Lu-kaazh, den jag tror är varulv för tillfället.

Röst: Lu-kaazh

Recca

Femme Fatale
Smrtihara said:
Jag håller med dig Recca. Det är inte särskilt troligt att det finns 4 demoner.

Jag tror dock att du ger min kraft mer cred än den förtjänar. Jag har ju bara sammanlagt 4 doser. Det är egentligen en väktarförmåga med en ytterligare en fördel och en nackdel.

Jag har fortfarande inte riktigt fattat varför Dr. F är grön, Recca. Snälla förklara det för mig. Jav VILL förstå. Jag är inte ironisk eller sarkastisk, bara mån om att förstå.
Ingen fara. :gremsmile:

Okay, om dr f är demon så måste ju Paxen vara det för de grönar varandra - såvida det inte finns en annan ängel gömd någonstans men då ljuger Lukas om beväpning och den ängeln skulle gått ut med den infon för att ta två ulvar (dr f och Lukas).

Men för att Paxen ska vara demon så måste ju smrt eller Korpa vara det, då Korpa säger att Paxens pistol grönar honom och du säger att femtio procent av vapnen är pistoler (detta på grund av att om dr f är demon så ljög inte Fain om att dr f har gevär). Dvs, om Korpa ELLER smrt är demon kan Paxen vara det, men kan dr f vara det då? Det ger fyra demoner totalt.

Recca

Femme Fatale
Fain said:
Recca, säg mig en sak, hade min och konrads outningar varit till nytta om vi outade när bara hälften hade outat kön? Vi säger att varulvarna satt och väntade, då kan de bara outa kön hit och ditt och vi kan bara sitta och kolla och misstro varandra mer och mer. Är det då inte bättre att vänta med det till alla har outat, IFALL en enda varulv outat konstigt så ser vi att:
1. Någon har outat fel
2. Det är antingen en kvinna eller man för mycket, vilket gör att vi kan inrikta oss mot det.
Nä, du har helt rätt, men det betyder inte att er outning inte var en bra en också om ni/nån av er är demoner.

Fain

Warrior
Det är en otrolig soppa vi har hamnat i, och jag tror att det beror på att varulvarna har fått min förmåga att slå slint.

Betänk följande:
Varulvarna har fått information om att MINST(då det verkar vara det mest använda ordet på information) en knivbärare är ängel. De vill ju självklart ha ut båda änglarna så fort som möjligt. De väljer att ta ut Möller, och använder sin förmåga att ändra information ifall någon skulle använda en förmåga mot Dr. F, detta bara utifall att någon siar DR. F så får de fel information och börjar ifrågasätta att Dr. F verkligen är ängel. Jag, som slumpade fram vem jag skulle kolla (står i tidigare inlägg, orkar inte skriva ut) går rakt in i denna fälla och kollar mot Dr.F och få fram att han "ljugit" vilket smutskastar honom, och hela cirkusen startar.

Låter det väldigt otroligt? Är det FÖR bra information att ge demonerna? Kommer de döda Dr. F denna runda då de vet med säkerhet att han är ängel?

Bara tänk på saken, jag säger inte att det är så, jag säger bara att det borde tas i åtanke.

Fain

Warrior
Detta tänker jag inte säga emot, det är klart att man skulle kunna ge ut sådan "information" om man är demon, titta bara på mitt tidigare inlägg där jag nästan säger det rakt ut.

Recca

Femme Fatale
Lukas behöver skriva lite om sina misstankar/tankar. Jag vet faktiskt inte vart jag ska lägga min röst men jag vill ju helst tro på att både Korpa och smrt talar sanning (det skulle gröna så sjukt många just nu att vi bara behöver misstänka K.K, Fain och Lukas).

!Paxen

Swashbuckler
Om jag har räknat rätt så ser röstläget ut såhär just nu

[2] Dr.F: Smrt, Unfair
[1] Fain: Paxen, Korpa
[3] Recca: K.K
[1] Lu-kaazh: Fain
[3] Korpa: Vimes, Lu-kaazh

[1] Ingen: Recca

Smrtihara

Warrior
Fan.. Jagf ser inga direkta brister i ditt resonemang.

Varför måste Dr. Frankenstein spela så förbannat varulvigt!

!Paxen

Swashbuckler
Och så blev det fel ändå

[2] Dr.F: Smrt, Unfair
[2] Fain: Paxen, Korpa
[1] Recca: K.K
[1] Lu-kaazh: Fain
[2] Korpa: Vimes, Lu-kaazh

[1] Ingen: Recca

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Enligt min logik måste dr f vara ängel oavsett om Korpa eller smrt är demoner för jag finner det alltför otroligt att det finns fyra demoner.

Om det kan finnas fyra demoner så kan vi inte längre utesluta någon. Men det kanske är tanken? Nu får någon gammal räv (haha, jag skrev röv först) kliva in och prata rimlighet och erfarenhet för att bringa lite ordning i det här.
Jag är ingen gammal räv (eller röv), men jag ställer mig bakom dig i din logik.

Dr. F måste vara en ängel.

(Sen vet jag att jag har en del frågor från dig som jag skall besvara så snart jag hinner med, men detta kändes av vikt just nu.)