Korpa said:
Självklart, om vi har otur finns det en varulv som gömmer sig utanför ängelhärvan och då kommer mina resonemang inte att skaka fram den. Att sedan Lu-kaazh är skum men inte viktigast är min åsikt och jag kan förstå om du inte håller med om det.
I min synvinkel är alla lite skumma, utom dr f som måste vara grön.
Men dr f kan ju inte vara demon alls om vi utgår från att du och smrt är gröna.
Paxen har pistol. Därför är han grön så länge som ni två är gröna. Paxen grönar i sin tur dr f.
Om Fain har rätt och dr f's vapen är gevär, så är Paxen demon och dr f demon (såvida inte Maniac var ängel eller någon som är ängel inte gått ut med det - båda alternativen är orimliga) OCH smrt är demon som säger att 50% av vapnen är pistoler. OCH Lukas är demon eftersom kniv=ängel vilket exkluderar ängeln Maniac. Alltså Fain är 1. demon, eller 2. har fel på förmågan.
Varför är Maniac som ängel orimligt? Isåfall måste rimligtvis unfair vara demonen som övertalat Maniac att outa hagelgevär för att slippa outa att han är ängel, dr f ljuger om sin kniv, Paxen är demon och Korpa eller smrt är demoner. Unfair, dr f, Paxen Korpa/smrt +vicotnik. För många demoner.
Fain, Lukas och K.K är de enda alternativ som ulvar som finns om Korpa och smrt är gröna. Men varför ska vi utgå från att två personer (korpa/smrt) som har outat totalt safe'a informationer är gröna? För att en av dem säger det?
Problemet med att ta ut Fain är att om han inte är demon utan bybo så är det "troligt" att dr f är demon, men det kan inte stämma för då är Paxen och smrt/korpa demoner också (4 demoner). Det låter säkert komplicerat, men vi har verkligen all fakta vi behöver för att inse att allt vi har hänger på två saker: Korpa och smrt. Alla trådar vi kan knyta ihop som är grönande eller misstänkliggörande slutar i er två.
Istället för att göra en utröstning som eventuellt tvingar oss att rösta ut dr f när det finns misstankar om att Fains förmåga är trasig, så borde vi istället fokusera på att utesluta möjligheten att Korpa och smrt är demoner - allting hänger på det. Och vi har det perfekta verktyget: En grön ängel!
Med det sagt: Jag skulle kunna argumentera för att Fain troligtvis är demon, och det är MYCKET möjligt att han är det. Men om han inte är det, vart står vi då i runda 3? Och i runda 4 när vi plockat dr f, som var grön som ängel? Faktum är att om Fain är bybo så har det inte gett oss någonting om vi tar ut honom. Däremot om vi tar ut Korpa eller smrt så säger deras bybo/varulvs-status mängder. Eftersom Korpas förmåga inte känns lika mäktig så måste hon vara vårt val den här rundan.
Dr Frankenstein: Smrt tycker att Dr f ska sia någon annan istället för smrt, vilket är logiskt om smrt är bybo. Om smrt är demon så är Dr f ändå safe i två rundor för smrt har 3 charges kvar på sin förmåga enligt egen utsaga och en kommer hon köra på sig själv enligt hens egna ord. Därför borde dr f sia någon annan nu och smrt nästa gång. I den runda som smrt sias, om smrt är demon, kommer ulvarna offra smrt och döda dr frankenstein. Därför är det nästan grönande att smrt tycker att vi ska sia någon av de andra, iaf om hon har tänkt på samma sätt som jag. Jag säger NÄSTAN grönande eftersom jag inser att mina resonemang är ganska krångliga och det kan bara vara självbevarelsedriften som får smrt att rikta det första siandet mot någon annan. Jag föreslår att dr f siar K.K, Lukas eller Fain den här rundan. Förslagsvis Fain.
Oavsett måste vi ta Korpa nu.