Konrad Konvalj
Myrmidon
Jag tänkte knäcka min 600 inläggsgräns nu ikväll så jag kan fördjupa mig i denna teori också.Fain said:Ja, det kan man ju också säga, det tänkte jag inte ens på (villesättainensmileymendetkännsföroseriöst) hursomhelst så skulle det vara rätt så korkat av mig va? Hade det då inte varit bättre att säga något som "minst en av männen är varulv"? Visst, det hade kanske sett mer mysko ut efter att nån annan outat att minst 2 är kvinnor, men det ger ju mer för byn än att förvirra sig runt, eller tänker jag fel?
Hursomhelst, detta är inget jag tycker vi skall gå in på, men bra exempel i varje fall Konrad.
Det är klart att det är smart av dig att säga att 50% av ulvarna är kvinnor när en kvinna redan är fälld.
Recca´s information om att en kvinna bär hagelgevär sätter ju den andra 50%:arn Smrt. på kartan.
Så lätt var det för er att slå fast vi att det är Smrt. som är boven.
Hade du sagt att minst en av männen är varulv hade du gått emot Vimes som kom ut med att minst två kvinnor är varulvar, och det långt innan dig. Det fälle ju även er gode varulvssyrra, och det vore ju rätt dumt att kasta bort Recca´s information som fäller Smrt. rätt hårt.
Så 50% är alldeles perfekt avvägt så att säga.
1 inlägg kvar. Det skall jag spara till något ostigt. Det här börjar ju växa fram till en teori det här.