Recca said:
Problemet är att det inte räcker med att någon som röstade på Smrt byter sin röst för då blir det 4/3. Någon som röstade på Unfair måste ha bytt sin röst. så att det blev 3/3.
I min värld har det lottats mellan Unfair och Fain, och det tack vare att någon av de röster som låg på:
Smrt. egentligen låg på Fain.
När Vimes flyttade över sin röst stod det 4-2 till Unfairs nackdel, och således borde min, eller Smrts. röst egentlgigen betyda att den ligger på Fain fast dold.
Jag ser ju nu att min matematik inte har något att göra med din eller Unfairs röst på Smrt.
Du har rätt i det du skriver.
Sen lägger du fram din egna teori om hur det har röstats, och det underlättar ju ingenting. Du yrar till det precis lika mycket som jag, och det ser ut som att du har bättre koll på vad du vill få fram, men inte riktigt kan få fram det.
Det kan mycket väl vara så att nån (du i det här fallet) hade tre röster att portionera ut. Osynliga sådana, men som ändå fällde avgörandet.
Hur som så tror jag ju varken Lu-kaazh eller Fain ligger bakom det hela. Dom är ulvar, och vi måste ha fått hjälp av någon som vill rädda byn.
Glöm mina tankar, och lyssna på Recca istället. Hon kan vara nått på spåren. Trots att de i nuläget bara är hypotetiska, men ändå.
Misstänkta Shapeshifters blir således:
K.K
Recca
Paxen
Smrt.
Unfair
Av dessa stryker jag mig själv.