Maniac
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Hagelgevär.
Kön: Man
Information: Du kom till gården tillsammans med din bror som också är jägare. Utanför gården hittade ni en hög med avlagt skinn som endast kan ha kommit från en hamnskiftare.
Förmåga: Ohälsosam broderlig co-dependance – du får kommunicera med din bror (unfair) utanför de officiella trådarna. Ta kontakt snarast möjligt.
Unfair
Beväpning: Pistol.
Information: Du kom till gården tillsammans med din bror som också är jägare. Utanför gården hittade ni en hög med avlagt skinn som endast kan ha kommit från en hamnskiftare.
Förmåga: Ohälsosam broderlig co-dependance – du får kommunicera med din bror (Maniac) utanför de officiella trådarna. Ta kontakt snarast möjligt.
Paxen
Du är varken jägare eller demon. Du är en hamnskiftare som tagit människoform, här för att lägga beslag på krafterna från helvetesritualen för All-Moderns syften. Jägare är ingen match för dig men demoner och änglar är. Du vinner om alla änglar och demoner röstas/mördas ut (röstas alla demonerna ut först så vinner jägarna dock).
Kön: Inledningsvis är du man. Du kan närsomhelst under ”dag-rundorna” ändra ditt kön. Skicka ett PM till mig i så fall.
Information: Du vet att här är två änglar närvarande.
Förmåga: Hamnskiftare – eftersom du kan anta andras utseende får du, varje runda, ändra en annan spelares röst så de röstar på den du väljer istället. Skicka PM till mig under ”dag-rundan” om vems röst du vill ändra och vad du vill ändra den till. Ändringen syns inte för andra spelare på något sätt utan sker endast i min sammanräkning.
MEN om du ändrar en röst som var lagd på dig kommer personer att få reda på att dennes röst ändrats, men inte av vem och till vad. Vidare så kan du inte använda din förmåga om det är färre än 6 spelare kvar.
Celestial detektor – när en ängel blir utröstad kommer du bli informerad om att så skett. Du blir dock inte informerad om en ängel natt-mördas.
Möller
Du är en ängel och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Änglarna vinner (tillsammans med Jägarna) när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Kniv.
Kön: Kvinna
Information: Ingen.
Förmåga: Gudomlig rättvisa – du kan, en gång under spelets, utdela gudomlig rättvisa och dräpa valfri spelare. Skicka ett PM till mig under ”dag-rundan” när du vill använda din förmåga och på vem. Personer kommer sedan att dödas under ”natt-rundan”. Endast du får veta om det var en demon eller en jägare du dödade, deras tillhörighet kommer inte att annonseras i de officiella trådarna.
Socialt inkompetent – du kan inte ljuga. Om du ska avslöja beväpning, kön eller förmåga får du endast undanhålla hela/delar av sanningen. Du får inte påstå saker som är osanna om din roll.
Dr. Frankenstein
Du är en ängel och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Änglarna vinner (tillsammans med Jägarna) när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Kniv.
Förmåga: Celestiala sinnen – en gång per ”natt-runda” kan du välja en person och se om de är demoner. Skicka PM till mig under ”dag-rundan” vem du vill kolla.
Socialt inkompetent – du kan inte ljuga. Om du ska avslöja beväpning, kön eller förmåga får du endast undanhålla hela/delar av sanningen. Du får inte påstå saker som är osanna om din roll.
Konrad Konvalj
Beväpning: Yxa.
Information: Du är inte här enbart för att stoppa ritualen. Du har nämligen tidigare sålt din själ till en demon och du är här för att döda den demonen och rädda dig själv från att brinna i helvetet. Du har noterat att av överlevarna på gården är nästan två tredjedelar män.
Förmåga: Såld själ – på grund av din sålda själ räknas du som en halv demon när det kommer till att beräkna om demonerna vunnit. Vidare så kan demonen diktera vilkor för dig och en gång under spelets gång säga åt dig vem du måste lägga din SLUTGILTIGA röst på under nästa ”dag-fas”, du får PM från mig om/när demonen väljer att använda detta.
MEN, din sålda själ gör även att du kan känna närvaron av den demon du sålt den till. Du får kolla en spelare under varje ”natt-fas”. Skicka PM till mig under ”dag-fasen” om vem du vill kolla.
Smrtihara
Information: I tumultet har du registrerat att hälften av dem som bär skjutvapen har Pistol.
Förmåga: Saltlager – salt, rätt använt, håller demoner borta. Och du har gott om det. Du har tillräckligt med salt för fyra omgångar. En omgång kan användas för att skydda en person under en ”natt-runda”. Du kan använda alla fyra under samma ”natt-runda” för att skydda fyra personer om du vill, eller dela upp det. Du behöver inte använda något salt under en ”natt-runda” om du inte vill. Du kan skydda dig själv precis lika väl som någon annan.
Vicotnik
Du är demon och vill se till att ritualen fullbordas och porten till helvetet öppnas.
Demonerna vinner när de utgör minst häften av de personer som är kvar.
Kön: Din värd är Kvinna
Information: Du vet att hör finns änglar som kommit för att stoppa er. Du vet också att änglar inte vet hur man hanterar jordiska skjutvapen.
Förmåga: Mäktig demon – om en ängel försöker använda någon förmåga gentemot dig kommer de att misslyckas.
Fain
Du är demon och vill se till att ritualen fullbordas och porten till helvetet öppnas.
Beväpning: Gevär.
Kön: Din värd är Kvinna
Förmåga: Demoniskt inflytande – du kan blockera en valfri person från att använda sin förmåga under en runda. Skicka ett PM till mig varje ”dag-fas” om vem du vill blockera under den aktuella rundan. Du får välja samma personer flera rundor på raken om du vill.
Lu-kaazh
Beväpning: Gevär.
Kön: Din värd är Man
Förmåga: Avtalsskrivare – en av de manliga jägarna har sålt sin själ till dig. Han räknas därför som en halv demon när det räknas på om ni vunnit. Du får även, en gång under spelet, bestäma vem denne jägare ska lägga sin SLUTGILTIGA röst på. Du får dock inte kommunicera direkt med honom utan måste skicka PM till mig under ”dag-fasen” med instruktioner om vem han ska rösta på under NÄSTA ”dag-fas”. Jag kommer sedan att vidarbefodra dem till honom under den mellanliggande ”natt-fasen”. När instruktionerna har skickats till honom kan de inte ändras.
Korpa
Kön:Man
Information: I tumultet som utbrutit har du lyckats skvätta vigvatten på alla pistoler som folk bär på. Ingen har reagerat och du kan därmed var säker på att ingen som bär på en sådan är en demon.
Förmåga: Vigvatten – vigvatten är ett helt ofelbart sätt att kolla om någon är besatt av en demon och du har tillräckligt med vigvatten för att kolla av EN person till och se om de är demon. Skicka PM till mig under ”dag-fasen” och berätta vem du tänker använda det på. Du får använda vigvattnet i vilken runda du vill.
MEN om det är en demon du kollade så kommer denne omedelbart att veta att denne blivit kollad.
Vimes
Beväpning
istol.
Information: Du såg två rökmoln (så ser demoner ut när de inte har besatt någon) som flög in i ett rum. I tumultet han du registrera att det endast var kvinnor i det rummet, men inte hur många och vilka de var.
Förmåga: Vapenkännare – en gång per runda kan du kolla av vad en annan person är beväpnad med. Skicka ett PM till mig under ”dag-fasen” med vem du vill kolla.
Recca
Information: Du har hittat en hagelpatron som doftat av svavel. Det är tydligt att här finns en demon beväpnad med ett hagelgevär.
Förmåga: Könsstereotypisering – en gång per runda kan du kolla vad en annan person har för kön. Skicka ett PM till mig under ”dag-fasen” med vem du vill kolla.
Xyas kommentarer till rollerna:
Både Reccas könstereotypisering och Fains anti-förmåga hade gett utslag om de hade använts på Paxen.
Beträffande änglarnas sociala inkompetens så fanns här inga konsekvenser för att inte följa det här. Bara existensen av begränsningen var nog för att uppnå den önskade effekten, dvs att göra det svårare för änglarna att ljuga.
Om Konrad inte skulle följt röstninginstruktionerna hade konsekvenserna blivit att demonerna att fått ett grattis natt-mord på honom varje natt (fluffmässigt utfört av helveteshundar). Dvs han hade kunnat hållas vid liv av smrtiharas salt.