Nekromanti Superskada

Hur många Obt6 i skada har ni någonsin kommit upp i? Det teoretioskt högsta borde ju vara typ en Kraggbarbar med typ Ob3t6 i grundskada hugg, ett Kraggsvärd som är höghärdat och är Zortraks son. Kraggen har självklart minst 22 i en stridskonst där Hugg ingår + att han nyligen träffat en magiker som har lyckats väva effekten skärpa med Ob4t6. Detta blir då sammanlagt: Ob3t6 + Ob5t6+2 + Ob2t6 + Ob2t6 + Ob1t6 + Ob4t6 = Ob17t6+2!

Det är inte lite det. Men frågan var: hur många Obt6 har ni gjort som mest i skada? Själv har jag nog kommit upp i typ 10...

Mvh Victor Palm

I'll be back

swazze

Swordsman
Det beror på tippar man ett klippblock över någon eller skjuter någon på en meters avstånd med en ballista så blir det en hel del skadetärningar.

swazze

Swordsman
Re: Superskada[OT]

Jag kom på en grej vi lyckades med förra veckan. Det har iof inte med detta att göra men. Vi kan klassa det som superskada i pungen. En i vår grupp (en trukh) slog en vanlig tirak med sin binderak hammare. På träfftabellen slog han 79. Underlivet. Nästa slag träffar osso och ger 79 på träfftabellen. Och inte nog med det så träffar även det tredje slaget och får 79 på träfftabellen. Av någon mystisk anledning lyckdes tiraken stå upp till sista träffen. Med min något bristande sannolikhetslära fick jag fram att det är 1/1,000,000 att detta skulle inträffa.

swazze

Swordsman
Ett par mil norr om Kristianstad [ANT]

Tar en timme med bil från Lund.

Tzam

Warrior
Re: mm,det har du rätt i! Var ligger Osby förresten NT

En vän till mig(Zaaken), har ett svärd till hanns kragg vampyr som gör Ob10T6 i skada och det är inte inräknat med grundskada... Det är lite über... men han kan inte andvända det för att det är magiskt på något speciellt sätt!!

Re: Hur kan svärd göra Ob10t6 i skada? Förklara (NT)

Sade din SL bara så här: Öhhh... Det kommer fram en snubbe som ger dig ett svärd som gör Ob10t6 i skada. Hmm... Grattis! :gremgrin:

Eller?

Mvh Victor Palm

I'll be back

Helmgast
Stämmer ifall skadan slås med 1T100

Men ifall det inte är en procents chans att få just 79 med det antal tärningar och modifikationer så stämmer det inte. Troligtvis så är det mindre än en procents chans att få just 79 med exempelvis Ob9T6+3.

Tzam

Warrior
Re: Hur kan svärd göra Ob10t6 i skada? Förklara (NT)

Först var det en vän till mig, och jag var inte med när det hände och jag vet inte hur det hände... Jag vet bara att han har det och att det står så på hanna rollformulär!!

swazze

Swordsman
Re: Stämmer ifall skadan slås med 1T100

mm det var på träfftabellen jag slog den. och det e ju en T100 man slår där. Det är som sagt lite off topic

En kille gjorde nog 12t6 i min grupp.. med den RPn spela han inte med.
Själv har jag nog gjort en 8 max.... 9 kanske....
Men en überkille ja hade gjorde 7t6+2 med en Mûhadinsabel... o han hade Kafer-Granasch

Zalpurgius

Veteran
Med magiska filurigheter kan man få (gargilas bryne) relativ hög skade verkan på ett kraggsvärd.

Det bättre vår spelgrupp fått är 13 T6 eller 12 T6 kommer inte ihåg, men det har bara hänt en gång. Då personen ifråga bara fick en chans på sig.