Nekromanti Superskada

Tja, säg ett Kraggsvärd.... Eller ännu bättre, en Extremt Tung BinderakkHammare (5t6+1), lägg in två demoniska generatorer, en transformator och en besvärjelse kastare. Läg sedan in in besvärjelse som använder effekten Krossa på 4 filament, så är vi uppe i 9t6+1. Lägg på Trukhen som har 30 Styrka, så har vi 13t6+1. Lägg på 22 i en Stridskonst med Kross, och vi har 16t6+1, lägg sedan på att han går Bärsärk, 17t6+1... Och sedan gör vi honom magikunning, användandes min effekt 'Brinna', som fungerar som Krossa, fast det brinner och man alstrar pyrotropi. Lägg på en 4e magnitudens sådan, och du har en slutskada på: ob21T6+1

Och sedan har strdskonsten Kvickt Anfall. Annars kan man skita i att ha en Extremt Tung Binderakkhammare, utan ta två vanliga istället.

King Kromm

Hero
Funkar visst...!(NT)

Blir det? 2t6+9 blir ju 21, åsså e de ju en trukh, kommer inte ihåg vilken "sort", men en av dem har la typ +9 på tål och +8 på sty, alltså e vi uppe i 29, och sen ett par slag på huvudtabellen, 5st tror jag dom får, och ALLA visar stark, +1 i sty, nu är vi uppe i 34 tror jag...

Re: Funkar visst...!(NT)

Ja sa det var svårt, inte omöjligt... Och sen måste SL gå med på att du får använda flera Stark resultat...

King Kromm

Hero

Och att man får slå grundegenskaper som "hjälte" eller vad det nu heter när man slår 2t6+9... Och att få använda stark flera gånger, klart jag får, jag e ju sl...! :gremcool:

Och sen kom jag på en sak, tar ju också två frivilliga nackdelar, slår fram steril och nått annat liknande, å så rullar jg dessutom fram ytterlgare två stark, och vips så har jag 36 i sty.... Vad för man för grundskada-kross då?(kan itne tabellerna utan till...)

Ahh... e det inte härligt å va sl å fuska hur mycke man vill? :gremwink:

Mäster Atrion

Warrior
Det kanske inte precis är den högst och besta skadan men i vårna grupp tror jag att det var Ob9T6 som en viss Kraggbarbar gav därefter en människo krigare med 8T6 och jag ligger som god 3:a med hela 7T6.

Hmm... Få se.. Spelar ingen roll på 34 eller 36. Men får du en till (gör honom lite miffigt misbildad) och så får du 38, du har du ob5T6 grundskada....
Eller, jo, på 34-37 har du ju också ob4t6+2, så det ökar skadan lite till....

Vips har du en karaktär som kan dunka skiten ur allt och alla, tänk bara:
-Jag slår dej
-Jag parerar
*tärningar slås, träff, halvlyvkad parering*
-Halva skadan i svärdet, halva på honom (SL)
*slår ob21t6+2, får 73 (använde sidans Slå tärning)*
- (SL) Ditt svärd går sönder efter 19 skada, 55 kvar... Täffar i... huvud. Skalle.
Fem extraskador i skalle, ajajaj 7, 6 10, 8, 1. Tja, det vart en träff i hjänan där, du tar 130 ca trauma, slå dödsslag på uppskattningsvis 15t6... Lycka till.

Fast å andra sidan, vem vill spela en missbildad, impotent trukhjävel? Ska man spela tirak ska man spela med stil, och vara MArnakh...

King Kromm

Hero

Äntligen kan man SLÅ ihjäl någon....!

Fast å andra sidan, vem vill spela en missbildad, impotent trukhjävel?
En sadistisk spelledare kanske??

Fast annars e ju en liten Gurd tjuv lite heligt också!

King Kromm

Hero
Re: Stark ger +2 i styrka (NT)

Då blir det ju grymt mycke mer, 43 i sty! snacka om grova muskler... Och nu kan han slå ihjäl ännu bättre! *flina ondsint*

Mina spelare kommer att få problem...

Kwarzim

Veteran

skaffa stålnävar och råstark, då kan du verkligen döda nån med nävarna!

King Kromm

Hero

Stålnävar och råstark? Vad gör dom da?Låter skrämande lik två special förmågor från drakar och demoner, maximal skada i obeväpnad strid(stålnäve) och att man räknar ut skadebonusen med sty x 2 istället för sty + sto(råstark)

+ob1t6 skada med nävarna (Stålnäve)
Grundskador 1 steg upp. (Råstark)

Så med 43 i styrka... En sådär 6t6 i krossskada med näven...