Nekromanti Superskada

King Kromm

Hero
Re: Stark ger +2 i styrka (NT)

hehe... tänkt dig honom med sin binderakh hammare då, "boostad" av en magiker jämte, slår perfekt rill råga på allt... massa ont! Fast de e klart, han behöver ju ingen hammare, han slår ju hål i de tjockaste riddarrustningarna ialla fall...

Helmgast
Re: Stämmer ifall skadan slås med 1T100 [OT]

Fast det är bara en på 100*100=10.000 att du lyckas slå tre likadana slag irad. Och tiotusen är betydligt mindre än en miljon. Fast om nu just 79 är viktigt i din talmystik (som 42 för de flesta) så är det ju en på en miljon att du lyckas få just 79-79-79.

Rätt ska va rätt!

Slarn

Excentriker
Vår Fruktansvärda Kobold-SL har försett en av våra spelare med "Dödens klinga" som ger honom en total huggskada på Ob13T6... Har börjat fundera på att bilda ett hemligt sällskap för att förhindra att den spelaren någonsin lär sig reglerna om Raserianfall... Sen finns det ju stridskonster... :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:
Själv ligger jag ganska kasst till, jag gör bara ObH9T6+3 med min sanarialviske magiker (!)... :gremwink:

Cohen

Swordsman
Det är rätta takter!

Koboldiiism!
För att du älskar det goodaaa!

Nu kan ni slåss mot de roliga sakerna som demonfurstar och liknande.

På tal om koboldism så är det farligare att slåss mot små ulliga djur än stora taggiga med halvmeterbetar. Det är sant.
Flera spelare i min grupp höll på få sina rollpersoner dödade av en liten orm. Före det höll de på bli dödade av en snigel. Och före det var det en annan orm.
Men stora saker som gruvbestar, hyggelmonsterr och liknande är det inga problem med.