Nekromanti Surfplatta, igen

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lupus Maximus said:
krank said:
Enkelt kanske, men snorenkelt? Jag reserverar "snorenkelt" för enheter som dyker upp som vanliga jäkla lagringsenheter i det OS man använder... =)
+1 :gremsmile:
Vilket, för övrigt, inte inkluderar Android version 3 och uppåt; tydligen har de gått över helt till MTP nu, och det finns det inget bra stöd för i Linux t.ex...

Enda saken jag inte är nöjd med vad gäller min Androidplatta.

EDIT: Eller OK, jag är inte helt nöjd med att den har en specialkontakt istf en vanlig micro-USB och att den saknar kortplats, men det är småsaker i sammanhanget,...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
krank said:
bladerunner_35 said:
Detta gör jag hela tiden med både min iPhone 4 och iPad 2. Det är snorenkelt.
Enkelt kanske, men snorenkelt? Jag reserverar "snorenkelt" för enheter som dyker upp som vanliga jäkla lagringsenheter i det OS man använder... =)
Det var min tanke också. Jag har stört mig på Apples filöverföring sedan jag köpte min första iPod 2005. Men som sagt, det är ett hatkärleksförhållande. Det finns mycket bra också.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Det var min tanke också. Jag har stört mig på Apples filöverföring sedan jag köpte min första iPod 2005. Men som sagt, det är ett hatkärleksförhållande. Det finns mycket bra också.
Mjo, jag kände likadant inför min iPod Touch. Asbra touchskärm och imponerande batteri, och massor av bra appar. Men filöverföringen... och att vara begränsad till appar från app store... och iTunes för windows...

Jag saknar fortfarande iPod Touch:en ibland. Den ligger, urladdad, i nån låda. Ibland kommer det iOS-specifika spel eller så, som jag antagligen ändå inte hade kunnat köra på den (den var bara en 3G, men egentligen 2G), och så. Men min Galaxy Wifi 4.0 samarbetar mycket mer... Det är ett givande och ett tagande. Har hatkärlek till Android också =)

Lupus Maximus

Tekniker
Nu har jag fått min EEE Pad Transformer och håller på att ladda upp batteriet i den. Vimes, som startade tråden, har redan valt. Men om intresse finns så kan jag skriva lite om vad jag märker för skillnader mellan de båda.

Spontant förstaintryck:
Specialkabel istället för micro-usb är en nackdel.
Jag tycker Transformern är snyggare än min iPad. I och för sig smaksak :gremsmile:
Touch skärmen känns lite vassare. Jag kommer dock göra en liten jämförelse senare för att se om det inte bara är inbillning. Hamnar nog under smaksak i vilket fall.
Micro-SD plats i Transformern
I "dockningsstationen", dvs tangentbordet, finns det en SDHC plats och 2 USB portar.