Det bästa jag kan bidra med är ett dröm-äventyr i Västmarkkampanjen som avslutades för ett par år sedan.
Älvorna ville ta rollfigurerna på pulsen, och gärna skada dem lite. Rollfigurerna var på väg hem och det var sent. De somnade på sina hästar, och älvorna trollade in dem och sig själva i en dröm som drömdes av en av rollfigurerna.
Först hände inget speciellt. Rollfigurerna kom hem som de väntat sig, men personerna på slottet betedde sig lite underligt. När de listat ut att det var älvorna som tagit människor plats och gestalt, kom älvorna med lockande erbjudanden. När rollfigurerna nekade till dessa försvann älvorna, och konstiga saker började hända. Jag började med en snöstorm och tog in mer och mer bisarra saker. En del av det förklarades senare av att drömmaren fick en gren i ansiktet (en jättelik grangren drogs över slottet och gårdsplanen) och senare ramlade av sin häst (slottet välte, men kom sedan rätt). En del Inception-inspiration.
De tog sig ur drömmen genom att lista ut att de drömde, vems dröm de var i, att den personen kunde kontrollera drömmen när han visste om det ("Finns det en regnbågsfärgad enhörning i stallet?" "Ja." "Sweet!"), och till sist sade "Jag vaknar".
Då var de i skogen på natten där äventyret börjat.