Reddokk Fheg
Hero
Håller med dig om mycket av det du skriver men att en karaktär framstår som korkad för att han väljer bära svärdet på ryggen även om det gör det mer svåråtkomligt håller jag inte med om. Som spelare går ju detta utnytja. som det mesta annat. han bär det på ryggen och där är det faktiskt mindre i vägen. det är mer praktist att ha det där ur nästan alla perspektiv utom just när man ska dra det. han hindras mindre av det eftersom ett svärd som hänger vid sidan faktiskt är betydligt mer ivägen. kringå att det är svårare att dra det snabbt genom att helt enkelt träna upp snabbdragning extra mycket. eller bär ett annat vapen man kan dra snabbt när så behövs. ha det som image att ha svärdet där eftersom du inte behöver kunna dra det snabbt du har andra sätt att ta hand om överskande anfall. Du är inte som de flesta andra, beroende av svärdet. du är mer allsidig. finns ju hur många sätt som helst att göra något bra av det.
Nackdelar ger ju oftast en extra dimension till spelet och får folk att hitta på andra lösningar. om ens val (må det vara plats du bär vapnet, val av vapen rustnign eller vad som hest) kan ge både för och nackdelar så så bör man ju tänka efter vad passar mig. vad vill jag uppnå med dessa val? är jag beredd att ta en nackdel för att få se ut på ett vist sätt? Är det viktigare med image än att saker är praktiskta?
var dessutom detta vi ALLA ville ha. när vi disukterade vad vi ville ha ut av spelet. Att ens val av utrustning och liknande ska ha någotsånär realistiska konsekvenser. Att sådana val ska kunna ge nackdelar om det är logiskt och realistiskt.
Och i detta fall är det ju väldigt reaistisk. vist man bär inte alltid svärdet på avsedd plats men som sagt oftast kan man ganska lätt veta var det är beroende på spelare och situation och när det inte går att avgöra så frågar man. coh ser lite realistiskt på det. i vissa fall kanske han redan ahr dragit det och går med blankt vapen. men i vissa fall är det inte logiskt att så är fallet.
Som excempel man går omkring på en marknad eller helt enkelt i en stad där allt är lugnt. då är nog risken liten man går med draget svärd. och gör man det så lär det vara av en anlednign så spelaren har sagt till att han gör det
Nackdelar ger ju oftast en extra dimension till spelet och får folk att hitta på andra lösningar. om ens val (må det vara plats du bär vapnet, val av vapen rustnign eller vad som hest) kan ge både för och nackdelar så så bör man ju tänka efter vad passar mig. vad vill jag uppnå med dessa val? är jag beredd att ta en nackdel för att få se ut på ett vist sätt? Är det viktigare med image än att saker är praktiskta?
var dessutom detta vi ALLA ville ha. när vi disukterade vad vi ville ha ut av spelet. Att ens val av utrustning och liknande ska ha någotsånär realistiska konsekvenser. Att sådana val ska kunna ge nackdelar om det är logiskt och realistiskt.
Och i detta fall är det ju väldigt reaistisk. vist man bär inte alltid svärdet på avsedd plats men som sagt oftast kan man ganska lätt veta var det är beroende på spelare och situation och när det inte går att avgöra så frågar man. coh ser lite realistiskt på det. i vissa fall kanske han redan ahr dragit det och går med blankt vapen. men i vissa fall är det inte logiskt att så är fallet.
Som excempel man går omkring på en marknad eller helt enkelt i en stad där allt är lugnt. då är nog risken liten man går med draget svärd. och gör man det så lär det vara av en anlednign så spelaren har sagt till att han gör det