Reddokk Fheg
Hero
Var inte säker på vilken kategori det här går under men chansade här
Alltså bära svärdet i en skida på rygen. gissar ni vet vad jag menar
Det är så att en jag spelar med har en förkärlek att bära svärdet på ryggen i stället för vid sidan som är brukligt.
ock därav upkommer en diskusion varenda gång. När jag säger att på det sättet får han svårare att dra det snabbt om det behövs, Och att det är opraktiskt på flera sätt. Då börjar diskisionen där han inte håller med. Enligt honom går det alldeles utmärk att dra ett svärd från ryggen. lika bra som om man bär det vid sidan
Svärden vi pratar om är enhandsvärd, oftast med en klinga på dryga 60 cm.
Så min fråga är väl. är jag för petig gällande realismen gällande detta eller?
Spelet detta gäller är oftast on men har även hänt i gamla drakar och demoner
Edit:
Vill lägga till här i öppningsposten att detta bara gäller när vi spelat Eon och när hela gruppen (inte bara jag) sagt de vill ha lite mer fokus på realism. inte fullt ut men de mest uppenbara sakerna
Alltså bära svärdet i en skida på rygen. gissar ni vet vad jag menar
Det är så att en jag spelar med har en förkärlek att bära svärdet på ryggen i stället för vid sidan som är brukligt.
ock därav upkommer en diskusion varenda gång. När jag säger att på det sättet får han svårare att dra det snabbt om det behövs, Och att det är opraktiskt på flera sätt. Då börjar diskisionen där han inte håller med. Enligt honom går det alldeles utmärk att dra ett svärd från ryggen. lika bra som om man bär det vid sidan
Svärden vi pratar om är enhandsvärd, oftast med en klinga på dryga 60 cm.
Så min fråga är väl. är jag för petig gällande realismen gällande detta eller?
Spelet detta gäller är oftast on men har även hänt i gamla drakar och demoner
Edit:
Vill lägga till här i öppningsposten att detta bara gäller när vi spelat Eon och när hela gruppen (inte bara jag) sagt de vill ha lite mer fokus på realism. inte fullt ut men de mest uppenbara sakerna