Okej, empiriska undersökningar visar att ingen gå och ser svensk film på bio. Inte en enda. Alla dessa filmer om ledsna människor i någon landsbygd och gladghettofilmer som vill vara sådär Gringo-inne... ingen går och ser dem. Vad fan sysslar svenska filmmakare med?*
Finns det någon här som gått och sett på en svensk film på bio?
Storuggla, fladderflaggish
<font size="1">* = Detta är en retorisk fråga avsett att kasta tvivel på Svenska Filminstitutets förmåga att sponsra film som filk vill se på bio. Detta ska inte ses som en faktisk fråga, utan enbart som ett retoriskt fulknep. den riktiga fråan står nedanför den retoriska. Jag beklagar om någon blivit upprörd, det var aldrig min mening att missleda eller föra någon bakom ljuset.</font size>
Finns det någon här som gått och sett på en svensk film på bio?
Storuggla, fladderflaggish
<font size="1">* = Detta är en retorisk fråga avsett att kasta tvivel på Svenska Filminstitutets förmåga att sponsra film som filk vill se på bio. Detta ska inte ses som en faktisk fråga, utan enbart som ett retoriskt fulknep. den riktiga fråan står nedanför den retoriska. Jag beklagar om någon blivit upprörd, det var aldrig min mening att missleda eller föra någon bakom ljuset.</font size>