Det har du rätt i."Typiskt svenskt" är inte samma sak som "vi är helt ensamma om det".
Ja. Den här verkar inte släppt under det namnet, men det är ju samma folk…Poesi för fiskar är ju väldigt roliga!
Edit: det var inte det klipper jag trodde men hela incelsketchen är fantasrisk
Bra lista! Själv skulle jag gärna lägga till både Johnny Bodes snuskiga visor och det pris som har instiftats till hans ära. Medlemmarna i Johnny Bode-sällskapet brukar varje år höra av sig pristagaren för att berätta att de redan har festat upp priset. Allra roligast är det när pristagarna är helt oförstående.Komedi och vad som är roligt är såklart väldigt individuellt. Generellt har jag svårt för svenska produktioner, men här är några undantag (utifrån hur jag minns dem när jag såg/hörde dem:
TV
Albert & Herbert
Herr Talman
Hey Baberiba
Nöjesmassakern
Äntligen!
Radio
Hassan
Pippirull
Film
Sällskapsresan 1 & 2
Naken
Jalla! Jalla!
Vi hade iaf tur med vädret
Tillsammans
En lektion i kärlek
Strul (originalet)
Youtube
Freudian Slip Productions
Åhhhh jag ser att min herre har klanderfri smak när han nämner den gode Johnny Bode.Bra lista! Själv skulle jag gärna lägga till både Johnny Bodes snuskiga visor och det pris som har instiftats till hans ära. Medlemmarna i Johnny Bode-sällskapet brukar varje år höra av sig pristagaren för att berätta att de redan har festat upp priset. Allra roligast är det när pristagarna är helt oförstående.
Det här är ju inte riktigt humor som i komedier eller liknande föreställningar, men jag tycker ändå att Bodes persona och ofta märkliga livsval vittnar om en djupt humoristisk inställning till livet. Han tillför något i vår annars ofta moralistiska samtid.
Har en gammal kollega som jag har för mig faktiskt är med i det sällskapet.Bra lista! Själv skulle jag gärna lägga till både Johnny Bodes snuskiga visor och det pris som har instiftats till hans ära. Medlemmarna i Johnny Bode-sällskapet brukar varje år höra av sig pristagaren för att berätta att de redan har festat upp priset. Allra roligast är det när pristagarna är helt oförstående.
Det här är ju inte riktigt humor som i komedier eller liknande föreställningar, men jag tycker ändå att Bodes persona och ofta märkliga livsval vittnar om en djupt humoristisk inställning till livet. Han tillför något i vår annars ofta torftiga och moralistiska samtid.