Nekromanti Svenska kulter!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu är det officiellt: SagaGames gör spel på Anders Fagers Svenska kulter. Planeras att släppas till Gothcon 2013. Just nu är det väldigt tidigt i designfasen, återkommer med mer information.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Grattis! Det ska bli kul att se ett bra nytt svensk skräckspel. Hur går tankarna för designen så långt?

Spel designat för efterlikna novellformat, för korta enkvälls saker, eller något designat för längre kampanjer?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
w176 said:
Grattis! Det ska bli kul att se ett bra nytt svensk skräckspel. Hur går tankarna för designen så långt?

Spel designat för efterlikna novellformat, för korta enkvälls saker, eller något designat för längre kampanjer?
Det är för tidigt att säga... men båda de spåren är under diskussion. Det finns ju en metaplot bakom novellerna.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Arfert said:
w176 said:
Grattis! Det ska bli kul att se ett bra nytt svensk skräckspel. Hur går tankarna för designen så långt?

Spel designat för efterlikna novellformat, för korta enkvälls saker, eller något designat för längre kampanjer?
Det är för tidigt att säga... men båda de spåren är under diskussion. Det finns ju en metaplot bakom novellerna.
Nybörjarvänlighet? Jag kan tänka mig att det kanske kan locka en och annan enstaka fan av boken att köpa rollspelet utan att vara rollspelare
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag gör ju inte krångliga spel av princip. Så ja, det kommer bli nybörjarvänligt... också. Ett spel för alla.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,070
Location
The Culture
Om du kan få Stefan Kayat att illustrera spelet så köper jag ett exemplar.

Nej, jag köper två.

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är vän med Anders Fager. Har dessutom hjälpt honom tidigare med jobb, och han gillar mina spel.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vet inte om Kayat är mitt första illustratörval till SK, men han får gärna göra bilder till Fantasy!..
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Nu är det officiellt: SagaGames gör spel på Anders Fagers Svenska kulter. Planeras att släppas till Gothcon 2013. Just nu är det väldigt tidigt i designfasen, återkommer med mer information.
Blytungt! Det finns en helt bisarr potential i det här. Som om stjärnorna är rätt eller nåt.

Jag kräver att Anna Lundman från Parkstaden i Borås (nitton på väg mot tiotusen) är en av rollpersonerna i scenariot som spelas på GothCon i samband med lanseringen.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
2,010
Location
Off grid
En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?

//EvilSpook
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
EvilSpook said:
En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?

//EvilSpook
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
2,010
Location
Off grid
Arfert said:
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
Illa. Har inget minne av att han skrivit någon annan DoD klassiker!? Men faller det väl ut kanske ni kan RPG:a Hellgame?

//EvilSpook
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Arfert said:
EvilSpook said:
En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?

//EvilSpook
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
Kanske en F! version?
 
Top