Det är för tidigt att säga... men båda de spåren är under diskussion. Det finns ju en metaplot bakom novellerna.w176 said:Grattis! Det ska bli kul att se ett bra nytt svensk skräckspel. Hur går tankarna för designen så långt?
Spel designat för efterlikna novellformat, för korta enkvälls saker, eller något designat för längre kampanjer?
Nybörjarvänlighet? Jag kan tänka mig att det kanske kan locka en och annan enstaka fan av boken att köpa rollspelet utan att vara rollspelareArfert said:Det är för tidigt att säga... men båda de spåren är under diskussion. Det finns ju en metaplot bakom novellerna.w176 said:Grattis! Det ska bli kul att se ett bra nytt svensk skräckspel. Hur går tankarna för designen så långt?
Spel designat för efterlikna novellformat, för korta enkvälls saker, eller något designat för längre kampanjer?
Hans E Magnusson said:HAHA underbart, jajävlar nu får du ta och anställa lite folk
Grattis
Blytungt! Det finns en helt bisarr potential i det här. Som om stjärnorna är rätt eller nåt.Arfert said:Nu är det officiellt: SagaGames gör spel på Anders Fagers Svenska kulter. Planeras att släppas till Gothcon 2013. Just nu är det väldigt tidigt i designfasen, återkommer med mer information.
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken.EvilSpook said:En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?
//EvilSpook
Illa. Har inget minne av att han skrivit någon annan DoD klassiker!? Men faller det väl ut kanske ni kan RPG:a Hellgame?Arfert said:Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken.
Kanske en F! version?Arfert said:Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken.EvilSpook said:En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?
//EvilSpook