MetaLarsson
Warrior
Nyckelring-rollspelet var väl en ganska het crowdfunding, men jag har aldrig sett någon varken bära omkring på det eller spelat det.
Jag skrev Ansgar på 1990-talet. Spelarrollerna är tyska munkar som reser till Birka för att fortsätta Ansgars arbete.Västerås stift gav ut de fyra som nämnts: Vägen, Ansgar, Quo Vadis? och Tellus.
Edit: Hur kunde jag glömma Sägen i listan ovan!?
Sen finns det ytterligare ett konfirmandrollspel, "Drottning Belsas förbannelse", utgivet av Sveriges kyrkliga studieförbund. http://libris.kb.se/bib/7797150
Ola, du måste lyssna på vår genomspelning av Roi de Rats om du inte har gjort det! Bara gör det!Götterdämmerung var en väldigt ball idé, och jag vet en del folk som kanske är en rollspelsgeneration yngre än mig, som minns det med stor värme. Men knappat någon pratar någonsin om det. Jag har aldrig läst mer än brottstycken av det, så vad vet jag, kanske förtjänade det att bli bortglömt. Men det har verkligen sina fans.
Du visste alltså inte att det inte kommit ut ännu?Nyckelring-rollspelet var väl en ganska het crowdfunding, men jag har aldrig sett någon varken bära omkring på det eller spelat det.
Jag har ett minne av att det såldes på sf-bokhandeln, men jag är kanske fel ute då?Du visste alltså inte att det inte kommit ut ännu?
Förutom i digital version, alltså.
Det är en stor skillnad på "glömt" och "starkt försenat av tragiska skäl".
Första versionen kom iofs ut. Det vet jag, för jag har det här i min rollspelshylla =)Du visste alltså inte att det inte kommit ut ännu?
Jag har ett ex av det som såldes på SF-bokhandeln.Jag har ett minne av att det såldes på sf-bokhandeln, men jag är kanske fel ute då?
Hm... Var det inte nanoapan som recenserade rollspel som inte fanns innan det var mainstream?Det talas inte så mycket om Coq Rougue-rollspelet. Det släpptes visserligen aldrig, men är intressant nog att prata om:
Coq Rouge-rollspelet
[Det här är en gästrecension skriven av Tobias Radesäter.] Så du har inte hört talas om Coq Rouge -rollspelet ? Det är det tyvärr inte många...nanoapa.blogspot.com
Jo, det var det.Hm... Var det inte nanoapan som recenserade rollspel som inte fanns innan det var mainstream?
Var kan jag köpa det?! Jag såg det i SFBok-butiken på något GothCon med hade inte råd med det då.Själv funderar jag på M-Space. Är det någon som spelar det spelet?
Frostebyte books, gissar att man kan beställa där.Var kan jag köpa det?! Jag såg det i SFBok-butiken på något GothCon med hade inte råd med det då.
Nej, det hade jag ingen aning om.Du visste alltså inte att det inte kommit ut ännu?
Jag lyssnar igenom Roi de Rats just nu och kan verkligen rekommendera den. Lyckas bra med att fånga rätt känsla!lyssna på vår genomspelning av Roi de Rats om du inte har gjort det! Bara gör det!
En vacker dag kommer Epistlar & Elände att göras tillgänglig på något sätt.Jag lyssnar igenom Roi de Rats just nu och kan verkligen rekommendera den. Lyckas bra med att fånga rätt känsla!
Tråkigt att Götterdämerung/LexOccultum blev lite bortglömt, tycker att de är lite unika i sitt slag, har inte hittat några andra 1700 tals mysteriespel(eller andra spel med 1700 talet som tidsepok) och det hade varit kul med mer på den fronten. Jag minns att några vänner surrade om Götter, men jag fick aldrig möjlighet att spela det, så jag vet inte hur väl regler etc lyckades i praktiken.
Ber om ursäkt för lite reklam här, men det är gratis och förhoppningsvis inte allt för traumatisk läsning:har inte hittat några andra 1700 tals mysteriespel(eller andra spel med 1700 talet som tidsepok)
Låter spännande! vi får hoppas att den kan göras tillgänglig snart!En vacker dag kommer Epistlar & Elände att göras tillgänglig på något sätt.
En Garde spänner över en rätt bred tidsperiod OJMR. Frågan är om den når ända in i 1700-tal.Ber om ursäkt för lite reklam här, men det är gratis och förhoppningsvis inte allt för traumatisk läsning:
Best (försök till enkvällsrollspel om monsterjakt på 1700-talet)
Gustav måste dö (konventsäventyr)
Håller med dig hur som helst. 1700-talet är så fantastiskt underskattat!
En Garde! 1 spänner över perioden 1500-1800, men saknar regler för övernaturligheter och skräck.En Garde spänner över en rätt bred tidsperiod OJMR. Frågan är om den når ända in i 1700-tal.