Nekromanti Svenskt (Nordiskt) WRNU-pris 2012

Sapient

Swashbuckler
Nej, jag har förtroende för er tre.

Jag har svarat anth på ett pm, om samma sak. Jag tror inte tråden i årsmötet behöver bli lång - debatten har ju redan hållits (och pågår, tills vidare).

Jag avvaktar någon tid till för ev. invändningar eller liknande, men sen postar jag (om ingen annan hinner före) förslaget i årsmötestråden "Övriga frågor", med hopp om att förslaget kan beslutas inom kort.

Sapient

Swashbuckler
Förslaget att tillsätta en arbetsgrupp är nu postat i tråden "[ÅM2012] Övriga frågor (punkt 17)", för den som är medlem i föreningen och önskar utnyttja sin rätt att uttala sig om förslaget där.

MrG

Swashbuckler
I samarbete mellan Rollspelsbaren och GothCons vänner så har det kikats på att utse ett par scenariovinnare bland GothCons-scenariona. Just nu vet jag inte om det blir av, det är vårt (barens) iniativ i första hand (då jag tycker det skulle vara ett bra och kul sätt att samla in feedback från lag och GothCon en gång tidigare har gjort just det och utsett de populäraste scenariona till konventets bästa).

Planerna kring detta har också inkluderat en diskution om en prismiddag någon månad senare. Det här kan bli av i år eller nästa år, men det är på gång och ett WRNU-pris skulle kanske kunna kombineras?

Om inte annat så kommer jag ha en utvärdering klar, och kan passa på att utmana alla arrangörer att använda den och så ser vi vilka som lyckas bäst på olika sätt i spelledare och lagens ögon. Jag kan inte lova något stort eller organiserat, det är där som GothCons vänner ska se om de kan komma in, men tar det här som en bra påminnelse om att dra i det jobbet ;-)

Ett sånt pris skulle definitivt kunna ha en inriktning på nya kreatörer, vilket skulle vara ett bra komplement till ett WRNU-pris.

Och approå vad som är lagom, jag är grymt nöjd och stolt med min special-butt som jag fick för bästa scenario det år GothCon utsåg sånna. Tanken är så mycket större än själva prylen.

-Gunnar (pappaontomtid)