Med anledning av ett mail jag och Urverkspel fick idag, från ett spanskt företag som hört att vi var bland de bästa spelskaparna i sverige, så började jag fundera... Så kan det väl ändå inte vara? Herregud, EB, har ju bara sålt i typ 100 exemplar.
Så jag började fundera. Vilka är de stora, aktiva just nu?
- Urverkspel (där jag och Han väl är de mest aktiva)
- Myling (Robert Jonsson och de där som gjorde En Garde)
- Neogames(väl?)
- Sagagames (Saga sålde ju asbra, och nu kommer Fantasy. Hejja Arfert!)
- Fria Ligan
- Krille?
...vad mer?
Jag är alltså inte ute efter att slå på nån egen trumma här. Om jag skulle vara en av sveriges största/bästa speltillverkare behöver vi liksom hitta fler svenska speltillverkare NU eller vara jävligt illa ute. Jag är bara nyfiken: Hur ser det egentligen ut?
Piruett gav oss ju en del stats (Saga 600ex, En Garde 110, Bortom typ 200, Terone 30, Teknochock 10, Supergänget 140+300, Matiné 86, Evolutionens Barn 101)...
Så jag började fundera. Vilka är de stora, aktiva just nu?
- Urverkspel (där jag och Han väl är de mest aktiva)
- Myling (Robert Jonsson och de där som gjorde En Garde)
- Neogames(väl?)
- Sagagames (Saga sålde ju asbra, och nu kommer Fantasy. Hejja Arfert!)
- Fria Ligan
- Krille?
...vad mer?
Jag är alltså inte ute efter att slå på nån egen trumma här. Om jag skulle vara en av sveriges största/bästa speltillverkare behöver vi liksom hitta fler svenska speltillverkare NU eller vara jävligt illa ute. Jag är bara nyfiken: Hur ser det egentligen ut?
Piruett gav oss ju en del stats (Saga 600ex, En Garde 110, Bortom typ 200, Terone 30, Teknochock 10, Supergänget 140+300, Matiné 86, Evolutionens Barn 101)...