Nekromanti Sveriges största aktiva spelskapare?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Med anledning av ett mail jag och Urverkspel fick idag, från ett spanskt företag som hört att vi var bland de bästa spelskaparna i sverige, så började jag fundera... Så kan det väl ändå inte vara? Herregud, EB, har ju bara sålt i typ 100 exemplar.

Så jag började fundera. Vilka är de stora, aktiva just nu?

- Urverkspel (där jag och Han väl är de mest aktiva)
- Myling (Robert Jonsson och de där som gjorde En Garde)
- Neogames(väl?)
- Sagagames (Saga sålde ju asbra, och nu kommer Fantasy. Hejja Arfert!)
- Fria Ligan
- Krille?

...vad mer?

Jag är alltså inte ute efter att slå på nån egen trumma här. Om jag skulle vara en av sveriges största/bästa speltillverkare behöver vi liksom hitta fler svenska speltillverkare NU eller vara jävligt illa ute. Jag är bara nyfiken: Hur ser det egentligen ut?

Piruett gav oss ju en del stats (Saga 600ex, En Garde 110, Bortom typ 200, Terone 30, Teknochock 10, Supergänget 140+300, Matiné 86, Evolutionens Barn 101)...

krank

Storuggla said:
Just nu skulle jag säga Arfert.
Ja, det är helt klart min gissning också.

Men bland resten, finns det nån jag glömt?

Arfert

Facit
Jag tackar för berömmet, men får nog en rejäl match med Fria Ligan, när Svavelvinter kommer. :gremsmile: Det blir ett grymt snyggt spel tror jag. Men 2012 kan nog bli ett bra år!

2011 var Myling väldigt aktiva.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu ska man ju inte ropa hej förens man kastat sten med haspen på, men troligen kommer [LoL] sälja i stora upplagor runt jul 2012.

Upplagan Lodis edition kommer vara storsäljaren och Lord edition kommer vara mer för samlaren.

Fabricera fram en box framför er och se Lord Edition med ett tillhörande tärningsset packeterat i ett penisfodral.

G

Guest

Guest
Konrad Konvalj said:
Nu ska man ju inte ropa hej förens man kastat sten med haspen på, men troligen kommer [LoL] sälja i stora upplagor runt jul 2012.

Upplagan Lodis edition kommer vara storsäljaren och Lord edition kommer vara mer för samlaren.

Fabricera fram en box framför er och se Lord Edition med ett tillhörande tärningsset packeterat i ett penisfodral.
:heart:

Sodivra

Champion
krank said:
Piruett gav oss ju en del stats (Saga 600ex, En Garde 110, Bortom typ 200, Terone 30, Teknochock 10, Supergänget 140+300, Matiné 86, Evolutionens Barn 101)...
Teknochock 10??

De här siffrorna gör mig ledsen. :gremfrown:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Teknochock

Arvidos MC said:
Teknochock 10??

Ja samma här. Jag förstår ingenting. Teknochock dök ju upp som gubben ur lådan på GothCon och alla som såg det såg helt klentrogna ut och utropade sedan ”Awesome!”

Och 10 sålda ex. Vafan?

Jag har ett. En kompis till mig köpte ett för att jag stojade om det på fejjan. Känner jag de andra åtta som köpt spelet också eller?

Jag fattar ingenting.

krank

Re: Teknochock

DeBracy said:
Arvidos MC said:
Teknochock 10??

Ja samma här. Jag förstår ingenting. Teknochock dök ju upp som gubben ur lådan på GothCon och alla som såg det såg helt klentrogna ut och utropade sedan ”Awesome!”

Och 10 sålda ex. Vafan?

Jag har ett. En kompis till mig köpte ett för att jag stojade om det på fejjan. Känner jag de andra åtta som köpt spelet också eller?

Jag fattar ingenting.
Ja, jag blev också fundersam. Äger också ett ex. Då vet vi var tre fyra tagit vägen.

Men, siffrorna kommer som sagt inte från mig. Jag hoppas att han skrev fel och menade 100.

krank

DeBracy said:
Kan det vara så att vi 10 som äger varsitt ex var de där "alla"?

Ögat

Hero

Så är det nog. Men i julas blev det elva, och vem den elfte är har jag ingen aning om. En hemlig beundrare? =)

Ögat

Hero
Jag tycker att det är en ganska rimlig analys av situationen:

Du har släppt två spel på två år, Han har gjort en (eller kanske två) versionen av Matiné. Ni skriver ofta om spelskapande här på forumet. Och Null State & Evolutionens barn ligger bra till om vi jämför försäljning. Så att påstå att ni, åtminstone utifrån sett, verkar vara en av Sveriges största spelskapare är nog inte så konstigt.

Personligen skulle jag säga att Sveriges just nu största/viktigaste spelskapare är Rising och Genesis, men det syns ju inte i försäljningsstatistik och är således inte synligt utåt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Olav said:
Personligen skulle jag säga att Sveriges just nu största/viktigaste spelskapare är Rising och Genesis, men det syns ju inte i försäljningsstatistik och är således inte synligt utåt.
Rising är död, så även om han var den bäste av oss alla så kan man knappast påstå att han är Sveriges just nu störste spelskapare.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vad heter de där Operation Fallen Reich-snubbarna?

Tove Gillbring och Anders Gillbring bör räknas dit, om inte helt enkelt placeras på toppen, för sitt arbete med Fenix och Western.

/M

Möller

Hubert Hortlax
Magnus Seter said:
Vad heter de där Operation Fallen Reich-snubbarna?
Fallen Publishing. Och såklart måste de nämnas. O:FR lär ju ha sålt i några tiotal exemplar, minst.

Magnus Seter said:
Tove Gillbring och Anders Gillbring bör räknas dit, om inte helt enkelt placeras på toppen, för sitt arbete med Fenix och Western.
/M
Fenix är ett jättebra jobb för hobbyn, men det är inte ett spel. Western har väl inte gjorts så mycket till de senaste åren? När 4an kommer är de däremot nog givna på listan.