Mask_UBBT
Hero
Mmm... balanselement... smaskens :D[nt]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Jag tolkar utifrån filmerna. Har du någonsin sett en av de goda dö av ett pistolskott? En eller ett par mindre viktiga goda personer kan dö i en matinérulle men det brukar alltid vara i en maffig fäktningsscen. Men jag kan minnas fel, har inte sett matinéfilmer på länge.Jag tycker inte avståndsvapen ska vara kraftlösa, men de ska vara svåra som faen att använda... Såvitt jag fattat det var ju sånadär grejjer nästan värdelösa att sikta medpå mer än 15 m... eller har jag fel?
Men ädelhet borde väl ge drama-kort i stället? Då får du en naturlig uppdelning mellan hjältar och skurkar. Hjältarna får mer drama medan skurkarna får mer fuling kort. Det gäller inte alltid huvudskurken som ibland kan vara en ädel man han också även om han slåss på fel sida.Ju lägre man har i "Ädelhet" och ju högre man har "Uppfinningsrikedom", desto fler Fuling-kort får man ha på handen....
En variant kanske vore att man kan chansa, dvs att man kan utföra en drama 12 manöver med 10 drama, men med någon annan extra kostnad OCH även en stor riskpotential."Jag svamlar, vet inte om du fattar, men man kanske kan pressa sig över gränsen genom att spela ut en vild kombo?"
Jupp. Genom att spela olika kort, slänga schyssta förolämpningar och dylikt kan man köra hur många kombinationer man vill, så länge SL tillåter det...