Nightowl
Champion
Vad är egentligen roligast: att hitta artefakter (wow, vad är det här?!) eller att designa egna artefakter? (jag vill ha en osynlighetsstrumpa!)
Svara med kobolden påslagen.
Erik
Svara med kobolden påslagen.
Erik
Det kanns helt ratt - nar jag spelade teknolog i Arcanum (den galne dvargen Doktor Rasputin) hade jag ett litet helvete eftersom jag var for liten for manskliga rustningar, och i Kalles Synnibarr kommer folk att ha an mer olika kroppsformer... och det ar naturligtvis bara ett exempel pa optning.plus att man kan opta alla prylar för just en själv
Jepp, och det passar ju ännu bättre om man spelar en lite udda karaktär, eftersom man då kan projecera lite av sin wierdness i de föremål man skaparDet kanns helt ratt - nar jag spelade teknolog i Arcanum (den galne dvargen Doktor Rasputin) hade jag ett litet helvete eftersom jag var for liten for manskliga rustningar, och i Kalles Synnibarr kommer folk att ha an mer olika kroppsformer... och det ar naturligtvis bara ett exempel pa optning.
Haha! Och så är den andra i konflikt med den första, så blir det katt-och-råtta-scenarier av hela pannkakan."Hm, ska man ha en sarskild karaktarsklass som letar artefakter...?"
Självklart. Och en annan som bygger dem
Det var tanken med thaumaturgiska matriser, ja. Det funkar fint i en del dataspel ocksa, i synnerhet om man dessutom kraver att man har ett recept eller en ritning eller en formel eller whatever.Man hittar alltså delar som man sedan kan sätta samman till egna artefakter genom något kul litet minispel.
Samma problem finns i en del andra rollspel; D&D 3.X har stromlinjeformat foremalsknapande rejalt, men a andra sidan kan man darmed definiera de flesta foremal som "nu slipper jag lara mig den har spellen iallafall!"Utrymmet för "plotartefakter" måste finnas också, anser jag, och det måste göras smidigare än det gjordes i Expert.