Jag är på jakt efter ett bra swashbucklingsystem. Men för att komplicera det hela så har jag ett antal krav/önskemål på det. Jag är också öppen för att modda saker och ting lite om det behövs.
Vad jag vill ha:
* Förhållandevis standard "BRP-liknande" upplägg på grundegenskaper och färdigheter. Alltså inte BRP utan bara den strukturen. Inget flum/metasystem.
* Ett system har "medelmåttig" abstraktionsgrad på stridssystemet (liknande till exempel Drakar och demoner), inte superdetaljerat i stil med att man väljer komponenter i stridskonster (även om det inte skulle vara en "showstopper" om det är så) och absolut inte tokabstraherat. Turn based fast med utrymme och kanske rent av uppmuntran för kreativitet och coola moves typ.
* Inga levels etc.
* Inga HINDER för akrobatiska manövrar, flashiga moves etc. och gärna riktiga och rent av positiva effekter av sådana.
Det närmaste jag kommit är SWd6 (vilket troligen visar att jag inte kommit så värst långt...). Har du några tips?
Vad jag vill ha:
* Förhållandevis standard "BRP-liknande" upplägg på grundegenskaper och färdigheter. Alltså inte BRP utan bara den strukturen. Inget flum/metasystem.
* Ett system har "medelmåttig" abstraktionsgrad på stridssystemet (liknande till exempel Drakar och demoner), inte superdetaljerat i stil med att man väljer komponenter i stridskonster (även om det inte skulle vara en "showstopper" om det är så) och absolut inte tokabstraherat. Turn based fast med utrymme och kanske rent av uppmuntran för kreativitet och coola moves typ.
* Inga levels etc.
* Inga HINDER för akrobatiska manövrar, flashiga moves etc. och gärna riktiga och rent av positiva effekter av sådana.
Det närmaste jag kommit är SWd6 (vilket troligen visar att jag inte kommit så värst långt...). Har du några tips?