Nekromanti Tärningar i karaktärsskapandet...

Re: Gillar 91:an bättre.

Det finns inte EN idiot utan ganska många......

Men som sagt, det är inget man vill debattera!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Det är möjligt men då får man ju åtminstone någon form av utmaning, att spela den nya rollen. Och så slipper man problemet med spelare som spelar samma roller gång efter gång efter gång....repeat ad nauseam.

/Gloria Excelsior

Krille

Super Moderator
Idioten här ute

"Det finns säckert någon idiot därute som tycker att nya är det bästa."

Personligen är jag inte särskilt förtjust i någon DoD numera. Det är en gammal och söndermodifierad regelmotor, och jag hade hoppats på en bra mycket större genomgång i DoD6 än vad som kom.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Hmm

Jag tänkte inte att man skulle vara genmanipulerad, bara att det skulle styras av SL och spelare i samråd...

å andra sidan kan man ju göra hur ... man vill, bara man har roligt. Eller?
Det håller jag med om. Men om alla tänkte så skulle det ju aldrig bli några diskusioner på dessa forum /images/icons/wink.gif

Re: sant

Det är förstås sant, men ibland behöver nog en del lugna ner sig lite o inte ta allt så j-a allvarligt. Dock inte du förstås . :)

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo

Men just det där med tärningsslag är ju faktiskt ganska så kul, man vet ju aldrig vad det blir i förväg, och visst, lite omslagningar kan det ju få bli någon gång, men det är spännande o kul att skapa en ny karaktär på det sättet

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo

Sodivra

Champion
För långt för NT för kort för inlägg *SUCK* ;)

Tja, om man nu inte VILL spela den RP:n e det väl skit samma ändå. Man spelar ju för att ha kul.

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Sodivra

Champion

Det vet väl alla att Chronopia är bäst! För nu pratar vi OBJEKTIVT, jajamän, ni sade det själva.

Rent objektivt så är Chronopia större, och ser läckrare ut än tidigare upplagor. Sedan så är nog reglerna mer uppstädade också, har inte undersökt.

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag spelar visserligen mitt egna system, där färdighetspoängen baseras direkt på ålder samt på INT och uppväxtmiljö, men så här brukar jag göra med grundegenskaperna:
Man slår 11 tärningsslag och väljer bort de två sämsta, då jag förutom de "klassiska 7" kör med Bildning och Sinnen. Därefter delar man ut dem på egenskaperna. Om någon spelare slår genomuselt brukar jag hejda halvvägs med utropet, "Du kan ju inte ens slå tärningar, mänska!" och råda honom att skaka tärningarna mer samt slå dem på ett underlag som innehåller mycket mana.

Eftersom man delar ut värdena fritt är det mycket enklare att få en "konceptualiserad" rollperson. Sedan kan man ju spela usel också, se bara på exempelpersonen "Jerry" i första Mutant.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby