TomasFriaLigan
Ligist
Henke;n305924 said:Man kanske skulle få önska sig en officiell Forbidden Lands hack för Symbaroum iaf![]()
Inte alls omöjligt.

Henke;n305924 said:Man kanske skulle få önska sig en officiell Forbidden Lands hack för Symbaroum iaf![]()
Henke;n305897 said:Grunden i mitt resonemang är nog att jag håller med forumiten Krank i att "regler egentligen är mest i vägen" och där anser jag att MYZ-motorn är mindre i vägen än Symbaroum-motorn.
Bifur;n305899 said:Den språkliga stilen är ju just en stil. Den har för och nackdelar. Utan att göra några kvalitetsjämförelser skulle jag sakna den om den försvann. Den representerar en ansats till världsbyggande som jag kan uppskatta, som tar ett grepp om helheten och säger ”här finns en tanke med allt”. Den modulära stilen i År noll m.fl spel är en annan grej och är bra på andra vis men förser mig som SL inte med innehåll på samma sätt.
Rangertheman;n305927 said:För mig stoppar det totalt när reglerna känns ologiska. Varför ska en magiker behöva misslyckas med och slå om sina icke-magiska färdigheter för att ens kunna använda sin magi? Varför riskerar bågskyttens pilbåge bli meningslös efter första striden eftersom några olyckliga tärningsslag gör att pilarna tar slut? För mig är det alldeles för många sådana "underligheter" i MYZ-motorn för att jag ska trivas med den.
Henke;n305935 said:I grunden vill jag ändå konstatera att Symbaroum vs. MYZ-motorn handlar om två lite olika spelstilar där MYZ inte är lika detaljerad, men hämtar (enligt mig) istället upp det på drama.