Nekromanti Tabbe..

Johan K

Gammal & dryg
Visst !

Ok, i teorin kan man ju lyckas med det mesta. Det har du iof rätt i.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Johan K

Gammal & dryg
jaja...

Har man det FV:t så är man ju iof äkligt bra !! men ändå....

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Just ja

Det har du rätt i det "räcker" ju med 1 i färdigheten för att det ska kunna gå. Vad tänkte jag på?? Ähh, alla har vi våra dagar. Men så är jag inte SL i varken EON eller NeoTech heller...

OJ, vad lätt det blir slaget med Ob11T6 blir. Fummelrisken är skyhög, men charmen är ju den att det går att klara ändå./images/icons/wink.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Johan K

Gammal & dryg
Kalla mig...

Visst ! Omöjligt är väll det minsta som man kan säga... Men jag skulle vilja se den som lyckades göra det !

Maggan

Swordsman
Ungefär så..

Det var typ det jag menade med mitt inlägg ovanför... Och det ÄR ju så...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Maggan

Swordsman
Det är just det...

När man spelar får man bara en chans. Och jag tror att sånna slag har en förmåga att misslyckas ganska kraftig på just den chansen... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
Och...

För att komma upp i det så måste man antingen betala GROVT MYCKET enheter, eller ha JÄKLIGT tur på förbättringsslagen...

->>Magnus<<-

Johan K

Gammal & dryg
Re: Det är just det...

Jo, misslyckas är nog det minsta man kan säga..

Johan K

Gammal & dryg
Re: Och...

Så sant så !!

Foggmock

Myrmidon
Skulle vilja avsluta diskussionen... i neotechs värld är det mesta möjligt mot skyhöga ob-slag. OM man överhuvudtaget har så högt värde i spåra att man toretisk skulle ha en chans att lyckas, ser man nog ingen nytta i att spåra en person för en månad sen på asfalt efter ett regn. om man har värden över 25 (som bedöms som extremt überbra) är chanserna att lyckas ett Ob11T6 slag ganska små. inga sexor, man måste slå löjligt mycket ettor och tvåor för att inte misslyckas.) har man värden som är skyhöga fattar man nog att man INTE kan spåra en person över asfalt, för en månad sen, efter ett(eller flera) regn.Det är io verkligheten absolut omöjligt om man inte har en sån extrem multitur att et fragment av en gummimolekyl från sulan fastnade och smälte fast VARJE fotsteg personen tog. sen måste man hitta dessa molekyler, och en sånt arbete lönar sig inte. varför inte bara ringa personen i fråga? /images/icons/laugh.gif
nä, idiotisk är denna diskussionen/images/icons/blush.gif, men den verkade iaf enbgagera och det är juh bra.../images/icons/cool.gif

Jag vet att jag har rätt!

jonix

Warrior
Re: Tabbe.. :)

jag påstår det motsatta, man har 50 procent chans att spåra någon på asfalt en månad efter regn eftersom vägar brukar vara av asfalt och en väg går i två riktningar...

/images/icons/smile.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

smaffy

Hero
Re: Jag har gjort det IRL...

i helvete heller att du har slått elva ettor på raken om du inte har fuskat. du får tänka lite på vad som influerar på dina tärningsslag.. om man slår korta slag så att tärningen inte rullar så långt är chansen mycket större att man slår samma resultat flera gånger på raken.

fuskare!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Maggan

Swordsman
Det är inte omöjligt...

Självt så ligger mitt rekord i sexor på 9 stycken i rad...
Men chansen är ju förjäkligt liten!!!

->>Magnus<<-

Syzygy

Veteran
Hej allihopa!

Jag skulle nog inte se det som en tabbe. Som SL, om en av mina spelare ville spåra någon över asfalt efter en månad och regn, skulle jag säga: "Det går ju inte! Helt omöjligt hajaruväl din dumma j***l!" Om han då plockar upp regelboken och och pekar och vill ha sina Ob11T6 så ok, jag slår dem dolt och hmmmar lite. Troligtvis så fumlar han (jag pekar honom fel), eller misslyckas (han hittar inga spår). Om han råkar lyckas så kommer han tro att han fumlat... och om det nu blir 11 (eller 12) ettor, ja då råkar han väl hitta ett pyttespår som alla andra skulle förbisett. En gång på 311 miljoner (eller vad det nu blir) så kan de få lyckas med den bedriften...

/SZG

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Jag har gjort det IRL...

Det är klart att det kan gå. Men det är ungefär lika troligt att missa med en eldskur på
1 milj. skott på 1 mm
avstånd. Om du bara släpper tärningarna går det, som mina polare. Men tärningarna ska rulla, annars är det fusk.
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Är det inte det då?

Nu struntar vi i spelreglerna hära. Det är omöjligt.
Det borde det vara i neotech också.

My future's determined by thieves, thugs and vermin.