Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Idag var jag på Lekbergs spelkonvent i Stuvsta och ville bara tacka grabbarna för en supertrevlig tillställning. Bra lokal (Stuvsta stationshus) och en riktigt välordnat litet konvent. För egen del blev det inget brädspelande. Istället passade jag på att köra ett litet smakprov på Rappan Athuk med pathfinderregler. Spelgruppen utgjordes av undertecknad, Magnus Seter, Stövelkatten och Möller (samt ytterligare en modig själ som jag inte tror är forumit). Jag fick bra användning av Beginners Box Heroes Miniatures Set, eftersom vi spelade med Paizos förgenererade ikonrollpersoner.
Trots idoga försök att ha ihjäl Seters präst så gick jag bet och alla fyra rollpersoner överlevde spelsessionen!
Kul att se att även andra konventsbesökare blev nyfikna på både Pathfinder och Rappan Athuk, och Lekbergs snackade lite om att de kanske borde ta in Pathfinder i utbudet.
Återigen - tack Lekbergs och alla konventsbesökare för ett riktigt trevligt spelkonvent!
Trots idoga försök att ha ihjäl Seters präst så gick jag bet och alla fyra rollpersoner överlevde spelsessionen!
Kul att se att även andra konventsbesökare blev nyfikna på både Pathfinder och Rappan Athuk, och Lekbergs snackade lite om att de kanske borde ta in Pathfinder i utbudet.
Återigen - tack Lekbergs och alla konventsbesökare för ett riktigt trevligt spelkonvent!