Nekromanti Tack till Lekbergs

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Idag var jag på Lekbergs spelkonvent i Stuvsta och ville bara tacka grabbarna för en supertrevlig tillställning. Bra lokal (Stuvsta stationshus) och en riktigt välordnat litet konvent. För egen del blev det inget brädspelande. Istället passade jag på att köra ett litet smakprov på Rappan Athuk med pathfinderregler. Spelgruppen utgjordes av undertecknad, Magnus Seter, Stövelkatten och Möller (samt ytterligare en modig själ som jag inte tror är forumit). Jag fick bra användning av Beginners Box Heroes Miniatures Set, eftersom vi spelade med Paizos förgenererade ikonrollpersoner.

Trots idoga försök att ha ihjäl Seters präst så gick jag bet och alla fyra rollpersoner överlevde spelsessionen!

Kul att se att även andra konventsbesökare blev nyfikna på både Pathfinder och Rappan Athuk, och Lekbergs snackade lite om att de kanske borde ta in Pathfinder i utbudet.

Återigen - tack Lekbergs och alla konventsbesökare för ett riktigt trevligt spelkonvent!

Instämmer! Ett riktigt trevligt litet konvent var det. För min del blev det massor med kul spelsnack och ett halvt scenario Morwhayle RPG med Stövelkatten, Andy, Grov och två andra glada typer vars identitet jag är osäker på. :gremsmile:
Skoj! Vi ser fram mot fler liknande evenemang.

G

Guest

Guest
Riktigt bra speldag får jag säga - bra initiativ från Lekbergarna!

Rappan Athuk var aaaawesome - och maffig! Hur många procent kan vi ha utforskat? 0.2?
Blev riktigt pepp på Morwhayle efter smakprovet. Ser ut att bli ett riktigt trevligt spel.
Avslutade speldagen med att spela ett parti Blood Bowl. Så som alla bra kvällar bör avslutas.

Och med hem i väskan kom ett exemplar av Citadels samt en stulen toapappersrulle (sorry for that, men det var helt slut hemma hos mig, haha)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Stövelkatten said:
Rappan Athuk var aaaawesome - och maffig! Hur många procent kan vi ha utforskat? 0.2?
Haha, ja något sånt.

Andy

Vila i frid
Tack ska ni ha, alla som var där och spelade spel. Det var en hellyckad dag som vi på Lekbergs är mycket nöjda med.

Vi laddar för ett nytt Lekbergs Board Game Day så håll utkik på FB och www.lekbergs.se.

Då tror jag att det ska bli lite mer rollspel, också!

/Andy

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Jag vill också instämma i hyllningarna. Stort tack för detta ypperliga arrangemang Lekbergs!

Stort tack till Vitulv och...öh..."fria ligan-mannen" också för Pathfinder respektive Morwhayle. Mycket trevligt klassiskt grottkryp (med gubbar och rekvisita, helt i min smak) respektive konspirationsmysteriespel med karaktärsfokus (jag tror förresten bestämt att mina kära medäventyrares karaktärsfokus var närmare att få oss dödade än gelékuben i Rappan Athuk. Lysande!).

Jimmy

The One Ringkvist
Tack för att du länkade miniatyr-mattan, den såg awesome ut. Halva tiden jag sneglade på ert bord, var det spelbordets förändringar som fångade mig. Enkel och funktionell!

Vill också tacka Lekbergarna för initiativet, fick spela både brädspel och Spelet om Morwhayle - ruskigt kul!

Alltid roligt att träffa likar - mer Game Days, Spelbarer, Forumöl och Torsdagspel (Lekbergs) till massorna!