anth
Vetefan
Re: och fåglarna på taket
Om du börjar med: "ni sitter på ett värdshus, vad gör ni?" och spelarna inte gör någonting - så KNUFFA på dem!
- "plötsligt kastar någon in en molotovcoctail"
- "plötsligt kommer en storvuxen och överförfriskad herre fram och säger hotfullt till den minsta karaktären - jag tycker inte om din frisyr"
- "det uppstår ett bråk vid bardisken och en person blir nedstucken"
- "en gammal hagga till prostituerad kommer fram och försöker ragga kunder vi karaktärernas bord"
- "plötsligt slår en blixt ner och karaktärerna är förflyttade till stonehenge"
Man behöver inte ha någon bakomliggande historia bakom "pirayorna" (inte ens om spelarna blir teleporterade till stonehenge) - men du kan ge dig f-n på att spelarna börjar bete sig som ett getingbo man ruskat om.
Felet med inaktiva spelare är oftast en inaktiv spelledare.
Ja, men det är ju därför du har pirayorna (eller heta potatisar).Det är en annan anledning till att jag har mer rälsning än fisktankande. Mina spelare sätter helt enkelt inte igång med en massa eget jox om jag släpper dem.
Om du börjar med: "ni sitter på ett värdshus, vad gör ni?" och spelarna inte gör någonting - så KNUFFA på dem!
- "plötsligt kastar någon in en molotovcoctail"
- "plötsligt kommer en storvuxen och överförfriskad herre fram och säger hotfullt till den minsta karaktären - jag tycker inte om din frisyr"
- "det uppstår ett bråk vid bardisken och en person blir nedstucken"
- "en gammal hagga till prostituerad kommer fram och försöker ragga kunder vi karaktärernas bord"
- "plötsligt slår en blixt ner och karaktärerna är förflyttade till stonehenge"
Man behöver inte ha någon bakomliggande historia bakom "pirayorna" (inte ens om spelarna blir teleporterade till stonehenge) - men du kan ge dig f-n på att spelarna börjar bete sig som ett getingbo man ruskat om.
Felet med inaktiva spelare är oftast en inaktiv spelledare.