Ja, jag också. Eller, jag vill ha möjligheten att ha fabelkänsla; framför allt vill jag gärna att en räv ska kännas som en räv - även om inte alla rävar blir likadana.Arfert said:Jag vill ha mer fabelkänsla.
Ja, jag också. Eller, jag vill ha möjligheten att ha fabelkänsla; framför allt vill jag gärna att en räv ska kännas som en räv - även om inte alla rävar blir likadana.Arfert said:Jag vill ha mer fabelkänsla.
Alltså, poängen med att kunna spela en räv är ju förvisso att ha rävigheten (djurisk eller fabelsk) som klangbotten. Men gärna på ett oväntat vis. Jag ser inte riktigt poängen med att köra på Mickel Räv a la Beatrix Potter. Något baserat på Londons stora, skabbiga gaturävar däremot. Eller (NFW) http://www.youtube.com/watch?v=dCuUnTJgD9Mkrank said:Ja, jag också. Eller, jag vill ha möjligheten att ha fabelkänsla; framför allt vill jag gärna att en räv ska kännas som en räv - även om inte alla rävar blir likadana.
Du har uppenbarligen inte läst Peter Rabbit.Etepete said:Beror på vad man menar med fabel. Håller verkligen inte med om "Beatrix Potter med skjutvapen". Med vissa undantag var MUAs djurmutanter unika och individer, och inte djurarketyper.chryckan said:Tänkte samma sak med tanke på att M:UA i stort sett är Beatrix Potter med skjutvapen.krank said:Är det något negativt? =)Etepete said:viss risk för fabelkänsla.
Jag förstår inte vad du får "grunda arketyper" ifrån, riktigt. Vem har förespråkat det? Jag har sagt att jag gärna har rävar som generellt känns som rävar; det betyder inte att alla rävar måste vara listiga eller måste ha exakt samma mutationer. Men jag tycker att rävigheten är en klangbotten som bör ligga till grund för de rävar man skapar; något den räv man skapar måste förhålla sig till på ett eller annat sätt och som kommer fram olika mycket i olika individer.Etepete said:grunda arketyper.
Ber om ursäkt om jag varit otydlig. Detta är alltså min farhåga för resultatet, inte något som någon förespråkat.krank said:Jag förstår inte vad du får "grunda arketyper" ifrån, riktigt.
Det här kan jag hålla med om, men det är en annan fråga. Jag tror det vore grymt med både MM och MD som är tydligare "annat" än i MUA. Men bara för att de inte är människor med hästmask behöver de inte vara Herr Häst, Herr Räv och Herr Padda. Jag tycker att de kan få vara muterade vilddjur med olika aspekter och förmågor beroende på karaktärskoncept, inte "djurfolkslag".ninjamupp said:Nu var det ett tag sedan jag läste M:UA men mångfacetterade är inget ord jag skulle vilja välja. De var i mångt och mycket precis som en muterad människa om än med en hästmask över huvudet. Djuren fanns bara där som ren och skär kosmetika.
Arfert said:Peter Rabbit med ett avsågat hagelgevär vore awesome.
Eller Fablernas Värld korsat med The Quiz Broadcast från Mitchell and Webb.Arfert said:Peter Rabbit med ett avsågat hagelgevär vore awesome.
Tycker mig komma ihåg/känna igen det där =)Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
KulturgärningRymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Mutant är ett vissnande dråparträd som växer bredvid en oljegrop i Möken.
Mutant är en munfull konserverad burkskinka intagen i det tillfälliga äventyrarlägret klockan fyra på morgonen.
Mutant är ett utplundrat bilvrak täckt av glänsande morgondagg i en liten glänta i skogen.
Mutant är en tejpad slaglåspistol, gömd under en smutsig trenchcoat
Mutant är taggtråd kring en röd stuga med vita knutar
Tycker mig komma ihåg att det var du som skrev just den biten =)krank said:Tycker mig komma ihåg/känna igen det där =)Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Kan vara så. =)Rymdhamster said:Tycker mig komma ihåg att det var du som skrev just den biten =)krank said:Tycker mig komma ihåg/känna igen det där =)Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut