Arfert said:Jag vill ha mer fabelkänsla.
Ja, jag också. Eller, jag vill ha möjligheten att ha fabelkänsla; framför allt vill jag gärna att en räv ska kännas som en räv - även om inte alla rävar blir likadana.
Arfert said:Jag vill ha mer fabelkänsla.
krank said:Ja, jag också. Eller, jag vill ha möjligheten att ha fabelkänsla; framför allt vill jag gärna att en räv ska kännas som en räv - även om inte alla rävar blir likadana.
Etepete said:chryckan said:krank said:Etepete said:viss risk för fabelkänsla.
Är det något negativt? =)
Tänkte samma sak med tanke på att M:UA i stort sett är Beatrix Potter med skjutvapen.
Beror på vad man menar med fabel. Håller verkligen inte med om "Beatrix Potter med skjutvapen". Med vissa undantag var MUAs djurmutanter unika och individer, och inte djurarketyper.
Etepete said:grunda arketyper.
krank said:Jag förstår inte vad du får "grunda arketyper" ifrån, riktigt.
ninjamupp said:Nu var det ett tag sedan jag läste M:UA men mångfacetterade är inget ord jag skulle vilja välja. De var i mångt och mycket precis som en muterad människa om än med en hästmask över huvudet. Djuren fanns bara där som ren och skär kosmetika.
Eller Fablernas Värld korsat med The Quiz Broadcast från Mitchell and Webb.Arfert said:Peter Rabbit med ett avsågat hagelgevär vore awesome.
Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Mutant är ett vissnande dråparträd som växer bredvid en oljegrop i Möken.
Mutant är en munfull konserverad burkskinka intagen i det tillfälliga äventyrarlägret klockan fyra på morgonen.
Mutant är ett utplundrat bilvrak täckt av glänsande morgondagg i en liten glänta i skogen.
Mutant är en tejpad slaglåspistol, gömd under en smutsig trenchcoat
Mutant är taggtråd kring en röd stuga med vita knutar
krank said:Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Tycker mig komma ihåg/känna igen det där =)
Rymdhamster said:krank said:Rymdhamster said:Tag Fablernas Värld. Bomba marken, bränn skogen, och gnid in gammal motorolja i pälsen på alla djuren. Addera en stor hög järnskrot från modern tid. Blanda och njut
Tycker mig komma ihåg/känna igen det där =)
Tycker mig komma ihåg att det var du som skrev just den biten =)