Okej, efter episod 17 var jag tveksam till huruvida jag skulle fortsätta kolla över huvud taget. Det här är verkligen, verkligen, inte bra.
Men, Jarls bild ovan, och podden jag lyssnar på, gör det värt att fortsätta. Jag har knäckt ganska många avsnitt på raken nu, så jag kommer att skriva lite om trådar i handlingen som jag har någon sorts tankar om istället för att skriva om varje avsnitt.
Episod 17-21, tema James
Jag gillar inte James. Jag gillar inte rollen, och jag gillar inte skådespelaren. Jag blev överlycklig när han verkade vara på väg bort från handlingen och blev väldigt besviken över att han fick sin egen, jättedåliga, story arc. Men, så kom jag på något underbart! I mitt huvud ersätter jag skådespelaren med en sjuårig kopia av sig själv. Det är det enda som ändras, hans kläder är i vuxenstorlek, och hans dialog är precis som den är i serien.
Det är inte en svår mental övning då skådespelaren redan ser ut att vara typ nio, och är en lika dålig skådespelare som barnskådisar brukar.
Det blir plötsligt skitkul att kolla på James - ett barn som med stort allvar försöker, men inte riktigt lyckas, spela vuxen.
Två scener blir riktigt roliga av detta. Dels scenen i baren där han ber om lov att "leka med lådan" innan de åker ("do you mind if I play the box first?"), och sedan scenen där han ber Ed att skicka alla hans besparingar, varpå Ed säger att han bara har 12(?) dollar, och James säger, med helt allvarlig röst, att "ja, det är bra, skicka dem". Bisarrt att en vuxen skulle tycka att 12 dollar var något att skicka, men helt rimligt att sjuårs-James tycker att det är mycket pengar.