Nekromanti Teaser från Alver - Sångarens ätt

Blasphemy

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Mitt mål med 'Västlanden' är liksom att alla ska gilla den; både Pendragon och Poseur och Dark_Lotus och Ram. Immersionister och culture gamers kommer få sitt, och grottkrälare sitt liksom. Det går faktiskt att tillfredställa alla parter. Eller ja, nästan alla iaf.</div></div>

Ursäkta mig… men det där låter långt ifrån verkligheten… Visst kanske du kan bevisa mig fel genom att skriva den ultimata boken men det kommer fortfarande vara så att de som gillar mystik och beskrivning av magi i Västlanden kommer sucka och klaga över alla utdragna beskrivningarna över kulturerna. Likaså kommer de som gillar kulturerna ogilla all onödig plats som läggs på mystiken och magin och liknande… således… även om du får med allt så kommer det klagas på att det finns för mycket eller för lite av något. Och sedan finns det kanske någon sak som någon stör sig på och då kommer det handla om att just den saken är dålig…

Det jag vill komma fram till är att du inte kan göra en modul för ”alla” på det sättet. Du kan bara skriva den modul du vill skriva, i enlighet med Eons värld, och sedan kommer folk anamma hela den, eller delar av den.

Och sedan att du börjar räkna upp namn på personer på forumet och att dess specifika individer skall gilla boken… tja jag skulle säga att endast en minoritet av alla Eonspelare ens vistas här på forumet. Efter alla mail jag fick när jag jobbade på Neogames så har jag lärt mig att 9/10-delar av alla som spelar Eon aldrig satt sin fot här, eller satt sin fot här men blivit bortskrämda då deras spelstil inte passat eller bara att de tröttnat på attityden på rollspel.nu.

Och om man bara tittar på vilka böcker som det säljs mest av så är det sällan de böcker som ”hyllas” mest här på forumet. Istället finner man det klassiska på försäljningstoppen, drakar, alver, vandöda, vapenmästaren, monster och så vidare.

Så… En rollspelsbok blir i mångt och mycket så att ingen kan få allt men alla kan få något. Det viktigaste är ju att man är sann Eons värld och sin vision och själv kan vara nöjd med detta… Att försöka tillfredställa alla är dömt att misslyckas…

Blasphemy

Swashbuckler
Jag måste säga att jag tycker att du är en spridare av dålig stämning och ditt inlägg osar av illvilja, missnöje och allmän bitterhet.

Hade du varit helt ny här på forumet hade jag självklart kunnat förstå något sådant men nu när du ändå skrivit nästan 3000 inlägg så blir jag nästan förbluffad. Skulle du inte kunna komma med lite konstruktiv kritik.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Alltså, fan. Jag hade bestämt mig för att sluta komma med kritik på dina alster för att vi i stort sett alltid blev osams, och det sällan eller aldrig ledde nånstans.</div></div>

Kanske du skall hålla dig till ovanstående om du inte kan producera något vettigt till svar.

Blasphemy

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Och häng inte upp dig för mycket på de hyllningar du fått hittills. Det enda du skrivit hittills har byggt på andras idéer och grundkoncept, jävligt solida sådana dessutom. Dessutom tenderar fansen bli lyriska över allt nytt som kommer till Eon bara för att det är bättre än inget alls.
Vi får se hur den nya alverboken står sig mot den gamla, även den (naturligtvis) bygger vidare på samma material.</div></div>

Snart blir jag mindre och mindre intresserad av att läsa diskussionen om alver och börjar bli mer och mer intresserad över din mobbarmentalitet. Har Sebastian varit dum mot dig eller något sådant? Nu är jag varken moderator eller liknande men enligt min personliga åsikt så tillför du inget förutom bitterhet till den här diskussionen.

Big Marco

Läskig
Pendragon said:
Alltså, fan. Jag hade bestämt mig för att sluta komma med kritik på dina alster för att vi i stort sett alltid blev osams, och det sällan eller aldrig ledde nånstans.

Men det här kan nog vara, överlag, ett av dina lågvattenmärken.

Hade det inte varit för lite utkastade namn här och var hade man inte känt igen den som Eon-alver. Här har du lyckats presentera dem som totalt supergeneriska standardalver. Visst, Eon ska vara ganska opretentiös standard fantasy men det här är ändå att ta i.
Trädkramande, trädmagi, onda tiraker, lägre stående människor, heta alvbrudar etc... allt finns med.

Jag vet att du älskar alver och tycker de är skitcoola, och det är väl egentligen en god egenskap när man skriver en bok om dem, men om det var något du kanske borde lärt dig från Tokon (och viss mån ödlefolket) är att det inte är en bra idé att försöka hamra in i pannan på läsaren hur coola alverna är. Du uppnår mer troligt motsatt resultat.
Det är lite synd, eftersom det lilla jag har hört om resten av modulen hade fått mig att bli försiktigt optimistisk. Kunde du inte överlämnat intro-/stämningstexterna till nån som, typ.. är riktigt bra på det? Neogames har gott om författare som är riktigt, riktigt bra på de små kapitelintrotexterna och du, oavsett andra kvalitéer, är tyvärr inte en av dem.

/Joel - besviken fanboy
Varför är du så elak?

Pendragon

Swashbuckler
Den Upplyste Despoten said:
Pendragon said:
Alltså, fan. Jag hade bestämt mig för att sluta komma med kritik på dina alster för att vi i stort sett alltid blev osams, och det sällan eller aldrig ledde nånstans.

Men det här kan nog vara, överlag, ett av dina lågvattenmärken.

Hade det inte varit för lite utkastade namn här och var hade man inte känt igen den som Eon-alver. Här har du lyckats presentera dem som totalt supergeneriska standardalver. Visst, Eon ska vara ganska opretentiös standard fantasy men det här är ändå att ta i.
Trädkramande, trädmagi, onda tiraker, lägre stående människor, heta alvbrudar etc... allt finns med.

Jag vet att du älskar alver och tycker de är skitcoola, och det är väl egentligen en god egenskap när man skriver en bok om dem, men om det var något du kanske borde lärt dig från Tokon (och viss mån ödlefolket) är att det inte är en bra idé att försöka hamra in i pannan på läsaren hur coola alverna är. Du uppnår mer troligt motsatt resultat.
Det är lite synd, eftersom det lilla jag har hört om resten av modulen hade fått mig att bli försiktigt optimistisk. Kunde du inte överlämnat intro-/stämningstexterna till nån som, typ.. är riktigt bra på det? Neogames har gott om författare som är riktigt, riktigt bra på de små kapitelintrotexterna och du, oavsett andra kvalitéer, är tyvärr inte en av dem.

/Joel - besviken fanboy
Varför är du så elak?
Sannolikt en dålig vana från tidigare hätska debatter med ljusriddaren. Ironin är att jag gjorde en medveten ansats att vara trevligare och mer diplomatisk än tidigare.

Varför är du så elak?
Därför om man inte gillar något så måste det sägas med kraft. Helst skall det bankas in i pannan på dem så att de aldrig glömmer hur värdelöst det som de gjort är och ännu hellre ska helst den verbala snytingen vara så hård att "din motståndare" inte ställer sig upp igen. För då är man ju en vinnare. Då har man bevisat att man hade rätt. Då har man bevisat sin poäng här på forumet och kan känna sig som en jättebra person även i det vanliga livet. Stolt över vem man är och vad man åstadkommit i sitt liv... :gremcrazy:

Det finns faktiskt forum i den här världen där folk är vänliga, eller iallafall huvudsakligen positiva/konstruktiva men rollspel.nu är sorgligt nog INTE en av dem. Här vinner du oftast pluspoäng om du kryddar dina argument med lite snygga intellektuella/akademiska förolämpningar också, vilket också är en av anledningarna till att man sällan ser nya ansikten som vågar posta något här samt varför nykomlingar snabbt skräms iväg.

Sebastian - har för länge sedan upphört att förvånas över oförskämdheten från vissa människor på det här forumet som bara bevisar en eller båda av två saker: 1. They got something to prove/ compensate for 2. They got serious social issues. Jag nämner inga namn då jag mer syftar på en allmän forummentalitet men om du blir stött av det här meddelandet ja, då kanske du är en av dem?

Pendragon

Swashbuckler
Blasphemy said:
Och häng inte upp dig för mycket på de hyllningar du fått hittills. Det enda du skrivit hittills har byggt på andras idéer och grundkoncept, jävligt solida sådana dessutom. Dessutom tenderar fansen bli lyriska över allt nytt som kommer till Eon bara för att det är bättre än inget alls.
Vi får se hur den nya alverboken står sig mot den gamla, även den (naturligtvis) bygger vidare på samma material.
Snart blir jag mindre och mindre intresserad av att läsa diskussionen om alver och börjar bli mer och mer intresserad över din mobbarmentalitet. Har Sebastian varit dum mot dig eller något sådant? Nu är jag varken moderator eller liknande men enligt min personliga åsikt så tillför du inget förutom bitterhet till den här diskussionen.
Tja, jag är en smula bitter. Det är väl en legitim känsla när jag hoppats på något annat än det som serverades?

Poseur

Swashbuckler
Utan att klaga på din och Pendragons debatt om vad ni tycker och framförallt tycker om varandra. Och jag vill verkligen inte leka hobbymoderator, men kan vi inte gå tillbaka och läsa igenom och svara på den konstruktiva kritiken som faktiskt har skrivits?
Det vore faktiskt mer trevligt, jag känner faktiskt att jag blir stött av att läsa era poster.

/poseur är fortfarande intresserad av alver.

Tja, jag är en smula bitter. Det är väl en legitim känsla när jag hoppats på något annat än det som serverades?
Frågan är vad du hoppas åstadkomma för något konstruktivt med en sådan attityd? Tänk om exempelvis jag skulle vara en känslig person som blev uppriktigt ledsen av det du skrev och gråtande la mig på kudden och tappade all lust att fortsätta jobba på boken? Då skulle du ju åstadkommit en direkt försening av boken med dina ord! Är det verkligen vad du önskar?
Nu är tack o lov så inte fallet för min del då jag för länge sedan lärt mig att ta det du säger med "en nypa salt" men det hade likväl kunnat vara en fullständigt normal männsklig reaktion på dina förolämpningar baserat på sårad stolthet/pappa gav mig inte tillräcklgit med bekräftelse när jag var liten och allt sånt där.

Det är ok om du inte gillar mig som person, det är ok om du tagit illa upp i våra tidigare argumentationer (vilket dock aldrig varit min mening) och det är ok om du blir besviken på och inte gillar det jag skriver.
Du har dock ett ansvar över hur du uttrycker dig och feedbacken jag önskar ge dig är att så som du uttrycker dig kan du inte vänta dig någon direkt positiv reaktion tillbaka. Du kommer liksom aldrig få kommentaren "tack för din konstruktiva kritik" som svar på den typen av inlägg. Och om det inte är den typen av svar du vill ha - ja då kanske du helt enkelt bara är ute efter att såra/ge igen?

men kan vi inte gå tillbaka och läsa igenom och svara på den konstruktiva kritiken som faktiskt har skrivits?
Det vore faktiskt mer trevligt, jag känner faktiskt att jag blir stött av att läsa era poster.
You sure got a good point there mister! :gremwink:

Jag kan informera dig om att jag lyssnat på allt bra som faktiskt har sagt i den här tråden (tack för ditt inlägg förresten!) och efter ett samtal med Petter igår där han informerade mig om att flera av texterna var för långa (det är max 1700 tecken som gäller o några av mina texter är 2500 tecken) så är jag tvingad att korta ner flera av dem betydligt. Jag kommer då även passa på att försöka ta hänsyn till alla bra tips o idéer jag fått härifrån och kanske tom skriva om vissa av texterna helt.

Sebastian - you live, you learn

Pendragon

Swashbuckler
Sebastian Andersson said:
Frågan är vad du hoppas åstadkomma för något konstruktivt med en sådan attityd? Tänk om exempelvis jag skulle vara en känslig person som blev uppriktigt ledsen av det du skrev och gråtande la mig på kudden och tappade all lust att fortsätta jobba på boken? Då skulle du ju åstadkommit en direkt försening av boken med dina ord! Är det verkligen vad du önskar?
Jag väntar hellre längre på en bra bok än får ut en sämre fort. Dessutom finns det fler skribenter som hade kunnat ta över. Dessutom hade det varit oärligt att påstå att jag nog hade känt mig mer optimistisk om en annan författare tagit över rodret, baserat på tidigare erfarenhet. Dan Andersson hade nog varit mitt förstaval om han fortfarande skriver.

Sebastian Andersson said:
Nu är tack o lov så inte fallet för min del då jag för länge sedan lärt mig att ta det du säger med "en nypa salt" men det hade likväl kunnat vara en fullständigt normal männsklig reaktion på dina förolämpningar baserat på sårad stolthet/pappa gav mig inte tillräcklgit med bekräftelse när jag var liten och allt sånt där.

Det är ok om du inte gillar mig som person, det är ok om du tagit illa upp i våra tidigare argumentationer (vilket dock aldrig varit min mening) och det är ok om du blir besviken på och inte gillar det jag skriver.
Du har dock ett ansvar över hur du uttrycker dig och feedbacken jag önskar ge dig är att så som du uttrycker dig kan du inte vänta dig någon direkt positiv reaktion tillbaka. Du kommer liksom aldrig få kommentaren "tack för din konstruktiva kritik" som svar på den typen av inlägg. Och om det inte är den typen av svar du vill ha - ja då kanske du helt enkelt bara är ute efter att såra/ge igen?
Vad är det här för passivt-aggressivt bullshit? Jag har uttryckligen sagt flera gånger att jag inte avser något personligt påhopp både i den här tråden och i andra. Jag har inte tagit personligt illa vid mig av nåt du gjort eller sagt och du har påstått detsamma flera gånger, så jag vet inte vad du försöker uppnå med den här diversionstaktiken.
Du klagar på att du inte får konstruktiv kritik, men när du väl får det slår du den ifrån dig med argumentet att du inte skriver för den breda massan och/eller lämnar tråden med någon vag antydan att du har tagit till dig kritiken och gör exakt samma sak igen.
Ska vi inte försöka sluta låtsas att jag är den ende som inte gillar ditt skrivande och att jag gör det bara för att jag har något odefinerat personligt agg mot dig?

Jehorius

Veteran
Teasers, är dom inte underbara? Jo då, nöjd med det du bjutt på. Vill ha boken nuuuuu! D:

Iavhe, som faktiskt till och med fyller år idag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nu är jag inte moderator längre, så säg gärna till om ni tycker att jag lägger näsan i blöt för mycket, men jag tycker ändå att det finns ett flertal saker som är värda att kommentera i den här tråden.

1) Det är betydligt svårare än vad man kan tro att få till en bra stämningstext och skönlitterärt skrivande skiljer sig en hel del ifrån de mer funktionella faktatexter som brukar finnas i moduler och rollspel. Jag tror att vi alla har stött på stämningstexter som varit mer avtändande än inspirerande. Personligen så läser jag nästan aldrig stämningstexter överhuvudtaget, eftersom jag tycker att de alltför ofta består av någon spelmakares grovt tillyxande och klichétyngda dagdrömmar. Kraven på rollspelsförfattare är överlag alldeles för låga.

Jag tycker ändå att det har getts en hel del vettiga råd i den här tråden, råd som dessutom återfinns i de flesta skrivarguider:

a) Undvik utslitna klichéer.
b) Säg inte åt läsare vad hon ska tycka och tänka.
c) Var försiktigt med adjektiv och adverb.

2) Det här är inte rätt plats för Neogames frilansare och medarbetare att vädra sitt missnöje och sina interna konflikter. Om ni är arga på varandra av olika skäl, så är det mycket bättre och professionellare att ni tar den diskussionen privat istället. Använd PM eller e-post. Vad folk än tycker om den kommande alv-modulen så är de nog mindre intresserade av att bli delaktiga i personliga gräl.

3) Man kan tycka vad man vill om wrnu och dess användare, man faktum kvarstår: det är här som Neogames officiella forum ligger och det är här som man har valt att ta en diskussion. Samtliga personer som skriver i den här tråden är erfarna nog att veta hur det brukar fungera här och att de inte har någon kontroll över varandra skriver. Regelbrott rapporteras till moderator, men man kan inte tvinga diskussionen att bara handla om vad man själv vill höra.

Det snackas mycket om att wrnu:s användare är elaka och att stämningen här skulle vara råare än på andra ställen. Särskilt när folk själva känner sig träffade av kritik. Samtidigt så är det en mycket liten skara användare som överhuvudtaget engagerat sig i den här tråden. De flesta har dessutom bemödat sig att skriva långa och detaljerade inlägg, fulla av råd och feedback. De bråk som har uppstått verkar snarast bottna i personliga konflikter mellan olika människor med anknytning till Neogames. Att de har valt att dra upp gamla motsättningar här, kan inte wrnu:s klandras för.

Sedan kan man hävda den tysta majoritetens stöd hur mycket man vill, men faktum kvarstår: det kommer alltid att vara en ganska liten minoritet som engagerar sig i communityn, som korrekturläser, ger feedback och besöker de officiella forumen. Vad alla de övriga tycker och tänker är svårt att veta, även om man använder sig av någon form av marknadsundersökning. Men jag skulle akta mig noga för att ta deras stöd för givet bara för att de är tysta.

4) Jag tycker att den här tråden och den diskussion som den har givit upphov till är ett sorgligt bevis på den bristande professionalitet som råder inom den svenska rollspelsbranschen. Interna gräl för öppen ridå, anklagelser om elakhet, sårade känslor och åberopande av den allmänna opinionen som om den vore en gudomlig entitet. Vad är det för bild av Neogames som egentligen förmedlar? Skärpning!

Vad är det här för passivt-aggressivt bullshit?
Hur du formulerar den här meningen kind of proves my case. Du bara måstelägga till ordet bullshit. Det räcker inte med att skriva: "Vad menar du med det här egentligen?"

Jag har uttryckligen sagt flera gånger att jag inte avser något personligt påhopp både i den här tråden och i andra.
Är det i så fall inte lite underligt att flera personer reagerar på din attityd, börjar fråga om mobbarmentalitet och undrar varför du är så elak?

så jag vet inte vad du försöker uppnå med den här diversionstaktiken.
Du är missnöjd, du önskar skapa en förändring, dina upprörda känslor påverkar dig och ditt budskap når därför inte riktigt fram.
Jag ska idag sätta mig och korta ner/skriva om de flesta av texterna. Det finns flera jättebra konstruktiva inlägg i den här tråden som jag kommer ha i bakhuvudet när jag gör alla nödvändiga ändringar. Dina inlägg är inte ett av dem.
Varför? Jo, för att ditt budskap liksom går förlorat i all bitterhet.
Det är detta jag försöker göra dig medveten om. Din intention att förändra skapar inte det resultat du förmodligen önskar.

Du klagar på att du inte får konstruktiv kritik, men när du väl får det slår du den ifrån dig med argumentet att du inte skriver för den breda massan
I den här tråden både tackar jag för just konstruktiv kritik och informerar om att jag tänker försöka göra vissa förslagna ändringar. Hur får du det att gå ihop med "att jag slår det ifrån mig"? :gremshocked:

och/eller lämnar tråden med någon vag antydan att du har tagit till dig kritiken och gör exakt samma sak igen.
Ok nu syftar du alltså på saker som hänt i det förflutna antar jag. Det är lite synd för det gör liksom att vi kommer ännu längre från själva ämnet i den här tråden aber aber...

Minns du att jag fick kritik för att jag i en inledningstext om tokon skildrade tirakerna som för "ondskefulla" (jag skrev något om glödande ögon och mörka gestalter som rörde sig i dimman vill jag minnas)?
Jämför med texten om Carwelan och de dräpta tirakerna. Du finner inte där ett enda adjektiv som demoniserar tirakerna. De är fallna fiender helt enkelt. Hade jag inte lyssnat på det som sades då så hade jag säkert av stämningsmässiga skäl varit frestad att beskriva tirakerna på ett hotfullt sätt som säkerligen skulle kunna ha tolkats som att de demoniserades. Nu har jag förstått att den typen av stämningsskildringar lämpar sig mindre bra i Eons lite "gråare" värld.

Så vad exakt menar du egentligen med att jag gör om exakt samma sak igen? Det enda som är exakt samma sak är att du fortfarande inte gillar det jag skriver av rent smakmässiga skäl.

Ska vi inte försöka sluta låtsas att jag är den ende som inte gillar ditt skrivande och att jag gör det bara för att jag har något odefinerat personligt agg mot dig?
Om vi nu ska försöka sluta låtsas så kan vi ju isåfall också sluta låtsas att jag är den ende som inte reagerar på ditt sätt att uttrycka kritik och att du kanske faktiskt borde lära dig att tygla dina bittra känslor lite bättre om du önskar ge feedback?

Kraven på rollspelsförfattare är överlag alldeles för låga.
Rollspelsbranchen är i Sverige endast en "hobbybranch" som inte genererar ens nog inkomst för att försörja en enda person som sysslar med det. Naturligtvis är det trevligt med bra författare men att ställa krav på professionalism för författare som skriver nästintill gratis och på goodwill ter sig i mina ögon lite underligt.

Däremot köper jag naturligtvis din tanke om att kvalitet alltid är att eftersträva.

Jag tycker ändå att det har getts en hel del vettiga råd i den här tråden, råd som dessutom återfinns i de flesta skrivarguider
Agree on that. Saker som jag nu kommer ha nytta av vid omarbetet med texterna.

Det här är inte rätt plats för Neogames frilansare och medarbetare att vädra sitt missnöje och sina interna konflikter.
Eh woot? Inga interna konflikter pågår mig veterligen mellan någon av Neogames frilansare/medarbetare!

Om du syftar på min och Pendragons relation så kanske jag bör göra dig medveten om att han, mig veterligen, inte har skrivit något till någon av neogames moduler. Han omnämner ju tom sig själv som en "fanboy" här i tråden.

men man kan inte tvinga diskussionen att bara handla om vad man själv vill höra.
Det där argumentet sågar sig själv i hälarna.
Antingen så är det här ett forum där folk får lov att faktiskt säga vad de tycker (vilket i så fall inkluderar att man får uttrycka sig om man upplever något som användbar eller mindre användbar feedback) eller så får man inte lov att säga vad man tycker (vilket i så fall skulle göra det till ett censurerat forum).
Det är min uppfattning att det här forumet tillhör de första av de här två alternativen - alltså borde även jag ha rätt att kommentera saker som sägs om mig och mina texter.

Jag tycker att den här tråden och den diskussion som den har givit upphov till är ett sorgligt bevis på den bristande professionalitet som råder inom den svenska rollspelsbranschen.
Här har du måhända en poäng. Hade jag varit en anställd på ett företag som pratade med en av mina kunder hade jag säkerligen haft en annan attityd än i den här tråden. Nu är jag dock bara en privatperson som skriver lite alster då och då för ett företag som typ ersätter mig för elen min dator dragit då den varit påslagen när jag skrivit. Såldes förbehåller jag mig rättan att få uttala mig som en privatperson också.

Interna gräl för öppen ridå, anklagelser om elakhet, sårade känslor och åberopande av den allmänna opinionen som om den vore en gudomlig entitet. Vad är det för bild av Neogames som egentligen förmedlar? Skärpning!
För det första Neogames per defination innefattar endast en person - personen som äger företaget dvs Kim Vässmar. Alla berörda personer i den här tråden är frilansare.

För det andra - speciellt som exmoderator så kanske du borde tänka dig för lite innan du börjar anklaga ett företag för sådant om du inte riktigt har koll på läget? (vilket du i mina ögon inte riktigt tycks ha)

Detta blir mitt sista inlägg i denna diskussion då jag håller med Kraetyz i att den har degenererat ordentligt.

Om någon har några mer konstruktiva tankar/idéer/feedback på inledningstexterna så ta det via PM i så fall.

MVH

/Sebastian

Arfert

Facit
Om man ska säga nåt positivt om den här debatten så kan man väl säga att Eon verkar vara ett spel som sätter känslorna i svängning.

Vilket såklart måste vara en tillgång för Neogames. :gremsmile:

Till sakfrågan så... stämningstexter är som sagt svåra som sjutton. Mitt bästa råd är att skriva om, och om, och om. Att använda klichéer i stämningstexter har jag inget emot, många av de bästa fantasyböckerna fullkomligen badar i dem, det handlar egentligen om hur BRA man skriver. Och alla kan inte skriva bra prosa.

Ymir

Liten kantbaron
Äh, tagga ned. Så farligt är det inte, och det är inte mobbing av dig, i någon som helst form. Det här är kritik jag har fått på forumet:

Kamorfartikeln har flera individer hyllat. Jag tycker däremot att det var den sämsta EON-artikeln i tidningen till dato, och det vill inte säga lite. Ändå gick jag in i det hela med rätt goda förhoppningar: »Ödlemän, liksom!« tänkte jag. »Ödlemän med kycklingben, no less! Det här kan ju ingen misslyckas med, till något spel!«, varpå jag började läsa. Och somnade. Detta är inte någon hyperbol eller så, artikeln bokstavligen sänkte mig i en djup och drömlös dvala någonstans mitt i tredje stycket. Efter fyra försök har jag ännu inte lyckats passera första sidan. Den gurribelt överlastade prosan stryper syretillförseln till mitt huvud, eller något. Vilket är synd, för, like, ödlemän, dude! Som det är måste jag dock begråta att Fenix blåser fem sidor på något så oläsligt, även om det är lätt att haja att EON-content är ett måste.
Och även det här har någon form av poäng. Kamorfartikeln hade mått bra av, well, bättre prosa. Jag tycker inte man ska avfärda någon kritik bara sådär, även om den kommer från en person man ogillar och är formulerad...ja, well, se själv ovan.

- Ymir, påpekar

Legion

Warrior
Jag såg texterna för första gången när de postades här. Ska gå igenom det mer nogrant idag, men av det jag sett så tycker jag mycket verkar lovande, men inget av det som ligger ute här är definitivt. Dock, *tar Sebastian i örat*, så ser jag helst att "teasers" inte är så omfattande, och framför allt, att jag fått bua, bäa och korra innan det läggs ut;)

För övrigt får jag instämma i kritiken om din brist på fantasi. Det finns ju faktisk alldeles superb engelsk cider, nästan som äpple och öl i kombination!