Konrad Konvalj said:
Okay. Hittade det här från Recca:
Recca said:
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.
Vart är ryktet Recca? Fram med det.
Har vi nått i stil med Laowai/Cassius så har vi nått att jobba med.
1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har det inte
Lixom, det ger sig själv. Ett av dom stämmer om vi kikar på 50%´s regeln.
Det känns som att det är av vikt att du slänger fram ditt rykte.
Det vore jävligt korkat, K.K. Jag tänker gå ut med ryktet så småningom men inte precis nu. Jag vet inte hur Vicotnik har tänkt när han har designat systemet men tycker förstås det är konstigt om det finns en person som har ryktet att det bara finns en miller och så en person som har ett rykte som betyder samma sak men också betyder andra grejer. Vill Vicotnik förstärka ryktet eller ljuger Lu-Kaazh?
Brynolf said:
Poängen var alltså att ett Rykte som säger att Rykten kan vara fel är ytterst förvirrande. Det enda Spiders rykte innebär är att vi inte kan lite helt på ryktena, inget annat.
Det var ju konstigt för jag trodde att om 50% av ryktena var felaktiga och ulvarna måste ljuga om sina rykten så kunde vi ta dem genom statistiken. Synd att Spider inte fattade det själv bara...
Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Grönande om det stämmer, varken grönande eller rödande om det är fejk.
Laowai said:
Recca å sin sida tyckte att det var skitpuckat att jag inte outade tidigare. Skulle gärna få en kommentar på detta.
Om det stämmer så måste du ju nån gång under vår namnoutningsfrenesi ha tänkt: "Men då måste jag varna byborna om att det ENDAST ÄR DÅLIGT ATT OUTA SINA NAMN!!!!111one"
Du gjorde inte ovanstående. Varför?
Det ovan var min första tanke och föranledde min kommentar om att det var puckat gjort. Min tanke gick: "Om Laowais rykte stämmer är det jättebra om byn vet detta så vi kan strunta i att outa våra namn, eftersom det per definition är värdelöst i jakten på ulvarna men inte nödvändigtvis är dåligt för ulvarna."
Så, jag förstår inte heller riktigt vad K.K snackar om när han säger att vi borde väntat med din info. Möjligtvis att man kan försöka hoppas att en megakorkad ulv hittar på ett nytt namn? Eller? Eh? Nää va..
Laowai said:
En smart ulv hade väl bara låtit vimes ta smällen, inte väcka misstanke om sig själv, och dessutom låta misstanken på vimes ligga kvar?
Men Vimes stavade fel. Vi är 18 spelare totalt. Skulle ingen upptäcka det? Du tänker alldeles för få steg framåt, Laowai. En smart ulv hittar just såna här grejer och spelar med byn. En korkad ulv gör inget för att hjälpa byn - lite som Brynolf. Badum psh!
Nässe said:
Varför?
Vimes said:
Jag gillar inte att Recca håller på och lajjar med sitt rykte.
So what? Whatcha gonna do about it? Puta.
K.K kl 09.07 said:
Fuck you, låt mig sova. Jag är faktiskt förkyld! *Sömnig Recca från kudden.*
Tjavva said:
… huruvida ni har en förmåga eller inte. Sluta jiddra nu. Har ni förmågor?
Jag har förmåga.
Tyr said:
Skadar det att gå ut med ditt rykte nu? Om jag nu ska avgöra ifall Spider är ulv eller om Lu-kaazh rykte är falskt så skulle det hjälpa att ha mer att ta ställning till. I nuläget lutar jag åt falskt rykte. Både eftersom jag inte tycker Spider har pingat direkt (även om han är svårläst) men också eftersom det skulle vara kul speldesign att slänga med två millers och sedan spä på misstron ytterligare.
Ja. På första frågan.