Tjavva said:
Försöker läsa ifatt en hel kvälls och en hel natts skrivande. Shit, vad ni har jobbat!
Först, jag tror att ulvarna också har rykten och att det per se inte är så att ulvarnas rykten är falska. Jag tror inte vi kommer åt dem genom ryktenas sanningshalt, snarare genom att utläsa alla ledtrådar ur ryktena.
Larsson, var är Larsson? Igår innan jag gick fanns det obesvarade frågor runt Larsson. Var är han nu? Han var relativt aktiv i början för att sedan knappt synas alls. Han är väldigt lågtflygande just nu. Varför är det så Larsson? Skyll inte på att du har ett dåligt media att använda, steppa upp och säg något! Du har inte bidragit med så mycket handfast än.
Andras om inte har bidragit på annat sätt än att försvara sig sedan igår är Spider och Brynolf.Vad jag dock måste påpeka är att det andas väldigt mycket om att det per automatik grönar Spider att hans rykte har visat sig vara sant. Varför då? Måste alla ulvar ha falska rykten? Är det så vi ska hitta dem? Dessutom, om ni tänker att Spider grönade sig genom att ange fraktion så… eh, Vico lade ju upp en exempelroll med fraktion: skurk. Så svårt är det inte att lista ut vad man ska hävda tillhörighet med.
Jag är för följande:
Att vi försöker få ut rundan i kväll. Ska göra mitt bästa för att bidra.
Öppenhet i tråden.
Att vi ska outa rykte. Här säger jag emot mig själv eftersom jag tjurskalligt kommer hålla på mitt lite, lite till. Men jag vill dela med mig av det och jag tror inte att det kommer bli något världsomvälvande, jag vill bara se…
… huruvida ni har en förmåga eller inte. Sluta jiddra nu. Har ni förmågor?
Sen har jag en misstanke, och det är anledningen till att jag inte outat mitt rykte. Någon av er har redan bekräftat att mitt rykte är sant men vad det i praktiken innebär för spelet har jag ingen aning om. Jag tänker inte outa mitt rykte förrän alla har svarat på huruvida de har förmågor eller inte. Outar ni inte det är ni jävligt röda i min bok och jag kommer att använda det emot er.
Jag har en förmåga.
Ingen och inget har grönat Spider. Det är antingen såsiga bybor eller ulvar som påstår detta.
(Vimes grönade Spider eftersom Vimes fel-googlade rykte ju inte kunde stämma. Sen fick han stav-hjälp, och då föll allt på plats)
I god spam-anda ska jag berätta några av de saker jag tycker är skumt med Spider.
Vi har ett spel där byborna har mindre info än vanligt. Vi kan inte se vem folk egentligen röstar på.
I det läget slänger Vic då in rykten, som tycks innehålla info men som är helt opålitligt, eftersom 50% är falska och vi vet inte vilka.
Jag skulle säga att resultatet av det är ett spel som byborna inte kan vinna.
Jag tror inte på att Vic satt ihop ett sådant spel.
Jag tror Spider ljuger.
Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.
Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?
Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.
Ditt rykte är inget världsomvändande men du kommer inte berätta det förrän alla säger om de har förmåga. Rimligt? 13 personer ska nu enligt dig pressas på ja och nej om förmåga.
Eller så plockar vi fram de sista ryktena.
(Mitt namn var faktiskt också felstavat, så jag var tvungen att fråga Vic om det…)