Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

!Paxen

Swashbuckler
Re: Vimes suger

Tjavva said:
!Paxen said:
Tjavva said:
Jag tycker vi sedan röstar ut den som outar förmåga sist!
-.-

Får jag fråga varför?

Ja, någon måste ju ut.
Ja, visst... Men om den sista som outar förmåga är en stark spelare som verkligen hjälper byn, tycker du fortfarande att vi ska rösta ut den spelaren?

Tyr

Hero

Recca said:
Nä. Det tycker inte jag. Om Vimes hade stavat rätt hade han ju vetat vad Shredders rogues var för nåt. Både att det finns så många att välja mellan inom Shredders Rogues samt det faktum att det finns information som säger att det är dåligt att gå ut med namn gör ju att informationen inte är för bra om den stämmer (vilket jag lutar åt att den kan göra - om inte annat för att vi behöver nåt att gå på). Sen kunde ju inte Vicotnik ha räknat med att Vimes skulle suga så mycket att han stavade fel på rogue och därför misstolkade sin info. Det här grönar Vimes jättemycket enligt mig. Han är mest grön av alla. Han suger, men han gör det grönt. :gremtongue:
Jag har inte skrivit något om ifall Vimes är grön eller inte, men jag håller med om att Vimes verkar grön. Det jag ifrågasatt är hur pass rimligt hans rykte är. Jag anser inte att det är bra speldesign om det krävs att man googlar för att ta reda på en sådan sak. Det är en sak om man kan googla för att styrka något, men här handlar det om personer som inte ens vet om det själva att de är med i ett gäng...

Xyas

Swashbuckler

Tyr said:
Jag har inte skrivit något om ifall Vimes är grön eller inte, men jag håller med om att Vimes verkar grön. Det jag ifrågasatt är hur pass rimligt hans rykte är. Jag anser inte att det är bra speldesign om det krävs att man googlar för att ta reda på en sådan sak. Det är en sak om man kan googla för att styrka något, men här handlar det om personer som inte ens vet om det själva att de är med i ett gäng...
Hey Tyr, din miller-status ær ifrågasatt. Hade gærna sett att du outade ditt namn.

Tyr

Hero
Recca said:
Lu-kaazh said:
jag håller på att läsa ikapp så allt som sägs efter det här inlägget har jag ingen koll på.
MEN
mitt rykte säger mig att det inte finns mer än EN miller i spel.

så antligen ljuger en av de här två herrarna eller så sitter jag på en falskt rykte,
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.
Skadar det att gå ut med ditt rykte nu? Om jag nu ska avgöra ifall Spider är ulv eller om Lu-kaazh rykte är falskt så skulle det hjälpa att ha mer att ta ställning till. I nuläget lutar jag åt falskt rykte. Både eftersom jag inte tycker Spider har pingat direkt (även om han är svårläst) men också eftersom det skulle vara kul speldesign att slänga med två millers och sedan spä på misstron ytterligare.

Tyr

Hero

xyas said:
Tyr said:
Hey Tyr, din miller-status ær ifrågasatt. Hade gærna sett att du outade ditt namn.
Ah, håller på och maler igenom inlägg. Namn kan jag outa, och namnet är HiTech.

Nässe

Myrmidon

Tjavva said:
Nässe said:
Tjavva said:
Försöker läsa ifatt en hel kvälls och en hel natts skrivande. Shit, vad ni har jobbat!

Först, jag tror att ulvarna också har rykten och att det per se inte är så att ulvarnas rykten är falska. Jag tror inte vi kommer åt dem genom ryktenas sanningshalt, snarare genom att utläsa alla ledtrådar ur ryktena.

Larsson, var är Larsson? Igår innan jag gick fanns det obesvarade frågor runt Larsson. Var är han nu? Han var relativt aktiv i början för att sedan knappt synas alls. Han är väldigt lågtflygande just nu. Varför är det så Larsson? Skyll inte på att du har ett dåligt media att använda, steppa upp och säg något! Du har inte bidragit med så mycket handfast än.

Andras om inte har bidragit på annat sätt än att försvara sig sedan igår är Spider och Brynolf.Vad jag dock måste påpeka är att det andas väldigt mycket om att det per automatik grönar Spider att hans rykte har visat sig vara sant. Varför då? Måste alla ulvar ha falska rykten? Är det så vi ska hitta dem? Dessutom, om ni tänker att Spider grönade sig genom att ange fraktion så… eh, Vico lade ju upp en exempelroll med fraktion: skurk. Så svårt är det inte att lista ut vad man ska hävda tillhörighet med.

Jag är för följande:

Att vi försöker få ut rundan i kväll. Ska göra mitt bästa för att bidra.

Öppenhet i tråden.

Att vi ska outa rykte. Här säger jag emot mig själv eftersom jag tjurskalligt kommer hålla på mitt lite, lite till. Men jag vill dela med mig av det och jag tror inte att det kommer bli något världsomvälvande, jag vill bara se…

… huruvida ni har en förmåga eller inte. Sluta jiddra nu. Har ni förmågor?

Sen har jag en misstanke, och det är anledningen till att jag inte outat mitt rykte. Någon av er har redan bekräftat att mitt rykte är sant men vad det i praktiken innebär för spelet har jag ingen aning om. Jag tänker inte outa mitt rykte förrän alla har svarat på huruvida de har förmågor eller inte. Outar ni inte det är ni jävligt röda i min bok och jag kommer att använda det emot er.

Jag har en förmåga.
Ingen och inget har grönat Spider. Det är antingen såsiga bybor eller ulvar som påstår detta.

(Vimes grönade Spider eftersom Vimes fel-googlade rykte ju inte kunde stämma. Sen fick han stav-hjälp, och då föll allt på plats)

I god spam-anda ska jag berätta några av de saker jag tycker är skumt med Spider.

Vi har ett spel där byborna har mindre info än vanligt. Vi kan inte se vem folk egentligen röstar på.
I det läget slänger Vic då in rykten, som tycks innehålla info men som är helt opålitligt, eftersom 50% är falska och vi vet inte vilka.

Jag skulle säga att resultatet av det är ett spel som byborna inte kan vinna.

Jag tror inte på att Vic satt ihop ett sådant spel.
Jag tror Spider ljuger.

Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.

Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?

Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.

Ditt rykte är inget världsomvändande men du kommer inte berätta det förrän alla säger om de har förmåga. Rimligt? 13 personer ska nu enligt dig pressas på ja och nej om förmåga.

Eller så plockar vi fram de sista ryktena.

(Mitt namn var faktiskt också felstavat, så jag var tvungen att fråga Vic om det…)
Allt det här aggrandet rödade dig ännu mer i min bok. Vad hände med att vi måste chansa lite?

RÖD!
Det var Vimes som sa att vi skulle chansa.

Jag har inte sagt något om förmåga, varken att jag har eller inte har.

Cissi

Up to no good.
Outa!

!Paxen said:
Tjavva said:
!Paxen said:
-.-

Får jag fråga varför?

Ja, någon måste ju ut.
Ja, visst... Men om den sista som outar förmåga är en stark spelare som verkligen hjälper byn, tycker du fortfarande att vi ska rösta ut den spelaren?
Det får vi väl se då, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag skulle stå inför faktumet att den jag ser som grönast outar sist. Men vi måste ju pressa lite, tiden rinner ifrån oss.

---------------------------

Och jag är ledsen att jag jiddrar med mitt eget rykte, men jag tycker fortfarande att det är helt fel tillfälla att outa det. Nu mer än någonsin. När jag väl outar kommer det säkert visa sig att jag dragit allt för höga växlar på ett ganska obetydligt rykte men jag vill inte chansa med just det, just nu.

Jag ger medhåll till Vimes' idé om att försöka ringa in fraktionen genom att outa tillhörighet med ja/nej. Xyas verkar vara nöjd. Xyas var ganska röd för mig i början, men nu har han tagit ett kliv upp.
Min noja är nu att Vimes och Xyas är sluga ulvar som försöker ringa in powerroller i fraktionen genom att locka fram outnignar. Men det behöver inte betyda något, Vimes är hyfsat grön för mig nu, och Xyas också.

Laowai, däremot... Likt solens sista strålar, skimrar rött i tilltagnade skymning.

Och Brynolf. Ledsen Brynolf, du pingar fortfarande för mig. Om det visar sig att du är bybo så kommer jag skämmas men om du är bybo så visa det för bövelen!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ja jag vet inte vad jag skulle kunna gå ut med mer förutom att jag har 1 liv.

Tror jag Tyr är en miller?

Möjligen... det är 50/50 att han är miller eller ulv.

Att skriva ett försvars tal känns onödigt då jag inte har något att försvara. Jag är en miller och mitt namn är leatherhead. Men det är bra att det är så många som drevar hårt mot mig. Kommer göra det lättare att analysera om jag blir utröstad.

Vem jag tror är ulv just nu?
Röst: Tyr
Jag tror inte han är miller utan en ulv som spelar högt.

Jag tror jag vill se vimes eller K.K som ordförande. De spelar som de brukar.

LJSLarsson

Hero
Så, sitter nu och läser igenom vad som skrivits. Återkommer med lite tankar inom kort.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Information

Information
Arvidos MC har meddelat att han inte hinner med spelet på grund av yttre omständigheter, jag tackar Arvidos för hans deltagande och hoppas på att vi kanske får se dig igen i ett annat spel. Han kommer att ersättas av anth, stort tack till anth som tar över.

Har fått in en fråga om det går att avsluta rundorna i förväg och beslutat mig att ja, det är möjligt. Detta kommer dock vara lite godtyckligt, men vill ni avsluta i förväg meddela mig det då i pm och är det tillräckligt många som vill avsluta i förtid samt mer parten har röstat så kommer jag informera i tråden att rundan kommer avslutas i förtid och ge er någon timmer eller så till att skriva innan jag avslutar rundan.

Cissi

Up to no good.

Tjavva said:
Nässe said:
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.
HÄR Nässe, har du sagt att du inte kommer outa något om din förmåga. Jag tolkar det som att du har en förmåga. Har jag tolkat det fel då så att du inte har en förmåga eller är det så att du har en förmåga men inte vill erkänna det eller att du inte har en fömåga och vill jiddra bort oss andra. Det brunar dig ordentligt måste jag säga.

Andra som jiddrar med förmågornas vara eller icke vara nu är Recca. Recca, har du en förmåga, ja eller nej?

Vimes

Sillkung
Re: Outa! [MED EMFAS]

Snälla alla, släpp handbromsen och kör. Såhär skriver Tjavva:

Tjavva said:
Och jag är ledsen att jag jiddrar med mitt eget rykte, men jag tycker fortfarande att det är helt fel tillfälla att outa det. Nu mer än någonsin. När jag väl outar kommer det säkert visa sig att jag dragit allt för höga växlar på ett ganska obetydligt rykte men jag vill inte chansa med just det, just nu.
Är det någon som tror att Tjavva är ulv? Eller tror ni som jag, att hon är djupgrön som en granskog? Finns det någon som tycker att Tjavva visat upp exceptionellt dåligt omdöme i det här spelet, eller tycker ni som jag, att hon är den grymmaste nybörjaren vi haft sedan Recca började med varulvsspel?

Finns det någon anledning att inte säga: "Hey, jag litar på Tjavva. Jag litar på hennes grönhet och jag litar på hennes omdöme. Jag är villig att låta henne få arbeta med det här ryktet hon har. Jag outar huruvida jag har förmåga eller inte."

Finns det?

Jag tycker inte att det finns någon anledning till det. Vi behöver saker att jobba med. Vi behöver struktur. Informationen är massiv och överväldigande, vi måste jobba med den för att den inte bara ska bli ett kvarhjul kring vår kollektiva hals. Om en uppenbart klok bybo har en plan för det, klart som fan vi rullar med det. Sluta tjuvhålla på information. Släpp handbromsen och berätta om du har en förmåga eller inte.

---
Alla ska:
1. Berätta om de har en förmåga eller inte.
2. Outa sitt rykte innan rundans slut.
3. Berätta om de är med i Shredder's rogues

Det här är inte dum-massoutning, det här är dynamiskt användande av informationen vi har.

Laowai

Hero
Re: Outa!

Tjavva said:
!Paxen said:
Tjavva said:
!Paxen said:
-.-

Får jag fråga varför?

Ja, någon måste ju ut.
Det får vi väl se då, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag skulle stå inför faktumet att den jag ser som grönast outar sist. Men vi måste ju pressa lite, tiden rinner ifrån oss.

Jag ger medhåll till Vimes' idé om att försöka ringa in fraktionen genom att outa tillhörighet med ja/nej. Xyas verkar vara nöjd. Xyas var ganska röd för mig i början, men nu har han tagit ett kliv upp.
Min noja är nu att Vimes och Xyas är sluga ulvar som försöker ringa in powerroller i fraktionen genom att locka fram outnignar. Men det behöver inte betyda något, Vimes är hyfsat grön för mig nu, och Xyas också.

Laowai, däremot... Likt solens sista strålar, skimrar rött i tilltagnade skymning.

Och Brynolf. Ledsen Brynolf, du pingar fortfarande för mig. Om det visar sig att du är bybo så kommer jag skämmas men om du är bybo så visa det för bövelen!
Du får hemskt gärna säga hur jag har pingat för dig så jag kan försvara mig. Har imo täckt upp för alla dumma missat jag gjort när KK målade mig röd, och nu vet jag att ni bara har mitt ord för det, men mitt namn var felstavat i utskicket, och ang att jag missade anthrax, igen: Jag skulle ju inte ge en länk där alla namnen står med, och sedan försöka fula bort ett namn när 17 andra spelare svart på vitt kan läsa vilka namnen är. Det är inte ulvigt, det är klantigt, och det står jag för.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Okay. Hittade det här från Recca:

Recca said:
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.
Vart är ryktet Recca? Fram med det.

Har vi nått i stil med Laowai/Cassius så har vi nått att jobba med.

1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har det inte

Lixom, det ger sig själv. Ett av dom stämmer om vi kikar på 50%´s regeln.

Det känns som att det är av vikt att du slänger fram ditt rykte.
Det vore jävligt korkat, K.K. Jag tänker gå ut med ryktet så småningom men inte precis nu. Jag vet inte hur Vicotnik har tänkt när han har designat systemet men tycker förstås det är konstigt om det finns en person som har ryktet att det bara finns en miller och så en person som har ett rykte som betyder samma sak men också betyder andra grejer. Vill Vicotnik förstärka ryktet eller ljuger Lu-Kaazh?

Brynolf said:
Poängen var alltså att ett Rykte som säger att Rykten kan vara fel är ytterst förvirrande. Det enda Spiders rykte innebär är att vi inte kan lite helt på ryktena, inget annat.
Det var ju konstigt för jag trodde att om 50% av ryktena var felaktiga och ulvarna måste ljuga om sina rykten så kunde vi ta dem genom statistiken. Synd att Spider inte fattade det själv bara... :gremfrown:

Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Grönande om det stämmer, varken grönande eller rödande om det är fejk.

Laowai said:
Recca å sin sida tyckte att det var skitpuckat att jag inte outade tidigare. Skulle gärna få en kommentar på detta.
Om det stämmer så måste du ju nån gång under vår namnoutningsfrenesi ha tänkt: "Men då måste jag varna byborna om att det ENDAST ÄR DÅLIGT ATT OUTA SINA NAMN!!!!111one"

Du gjorde inte ovanstående. Varför?

Det ovan var min första tanke och föranledde min kommentar om att det var puckat gjort. Min tanke gick: "Om Laowais rykte stämmer är det jättebra om byn vet detta så vi kan strunta i att outa våra namn, eftersom det per definition är värdelöst i jakten på ulvarna men inte nödvändigtvis är dåligt för ulvarna."

Så, jag förstår inte heller riktigt vad K.K snackar om när han säger att vi borde väntat med din info. Möjligtvis att man kan försöka hoppas att en megakorkad ulv hittar på ett nytt namn? Eller? Eh? Nää va..

Laowai said:
En smart ulv hade väl bara låtit vimes ta smällen, inte väcka misstanke om sig själv, och dessutom låta misstanken på vimes ligga kvar?
Men Vimes stavade fel. Vi är 18 spelare totalt. Skulle ingen upptäcka det? Du tänker alldeles för få steg framåt, Laowai. En smart ulv hittar just såna här grejer och spelar med byn. En korkad ulv gör inget för att hjälpa byn - lite som Brynolf. Badum psh!

Nässe said:
Fram med ryktet Recca!
Varför?

Vimes said:
Jag gillar inte att Recca håller på och lajjar med sitt rykte.
So what? Whatcha gonna do about it? Puta.

K.K kl 09.07 said:
Recca: ryktet?
Fuck you, låt mig sova. Jag är faktiskt förkyld! *Sömnig Recca från kudden.*

Tjavva said:
… huruvida ni har en förmåga eller inte. Sluta jiddra nu. Har ni förmågor?
Jag har förmåga.

Tyr said:
Skadar det att gå ut med ditt rykte nu? Om jag nu ska avgöra ifall Spider är ulv eller om Lu-kaazh rykte är falskt så skulle det hjälpa att ha mer att ta ställning till. I nuläget lutar jag åt falskt rykte. Både eftersom jag inte tycker Spider har pingat direkt (även om han är svårläst) men också eftersom det skulle vara kul speldesign att slänga med två millers och sedan spä på misstron ytterligare.
Ja. På första frågan.

LJSLarsson

Hero
Outar

Har kommit till att det efterfrågas att massouta förmåga ja/nej.

Har förmåga. Höjer med att berätta att den är av det passiva slaget.

Laowai

Hero
Öh, rätt lam ursäkt, men rookie mistake, och jag fattade inte att de kunde ha betydelse på det sättet, utan jag tänkte som KK att det kunde få ulvarna att försäga sig.

Ditt sätt att se på det mejkar rätt mycket sense nu i efterhand, men å andra sidan så har en hel drös med namn outats sedan jag outade mitt rykte, så det verkar som att du är den enda som tycker att det är dåligt med massoutande.

Det här med en massa fram och tillbakande om huruvida det är bra eller inte med namnoutning är rätt förvirrande för mig, och kan nog ha varit bidragande till min outning.

Tyr

Hero
Re: Outningar

Brynolf said:
Äh, pungen förresten. Jag purgar igång själv så får ni hänga på.

Näste man att outa blir Möller, honom har vi inte fått nånting alls ur. Rykte eller namn, tack!
Kommer bevisa sig självt om det är sant, så bra att du outade nu. Men borde du inte visat mer motstånd mot att outa förmågor? Om ditt rykte är sant så är vi mer beroende av powerroller än i något annat spel jag har varit med i. Men å andra sidan har du brödsmulat bra. Jag kan se varför du var den som först gick ut med att alla rykten kanske inte är sanna. När jag skrev att jag hade tvivel om mitt egna rykte så svarade du på ett sätt som fick mig att tro att du tvivlade på ditt också. Senare gick du också ut med ditt tvivel. Du har också visat visst motstånd mot att outa förmågor.

LJSLarsson

Hero
Tyr och Spider

Tjavva said:
Larsson, var är Larsson? Igår innan jag gick fanns det obesvarade frågor runt Larsson. Var är han nu? Han var relativt aktiv i början för att sedan knappt synas alls. Han är väldigt lågtflygande just nu. Varför är det så Larsson? Skyll inte på att du har ett dåligt media att använda, steppa upp och säg något! Du har inte bidragit med så mycket handfast än.
Inte bidragit? Jag var den enda som tog mig tid att kolla Leatherheads fluffstatus och jag tror att många känner sig trygga i att lägga sin röst på Spider på grund av min fluffanalys.

Vad som händer IRL är svårt att styra över och därför går ens aktivitet i vågor. Att jag var starkt aktiv i början och sedan blivit mindre aktiv är inget skumt. (Att jag var aktiv i början bör väl rent av ge mig grönt cred eftersom varulvar brukar ligga lågt).

Såg att Tyr outat HiTech. Nu har jag mycket starka skäl att tro att han är grön och Spider röd.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Det vore jävligt korkat, K.K. Jag tänker gå ut med ryktet så småningom men inte precis nu. Jag vet inte hur Vicotnik har tänkt när han har designat systemet men tycker förstås det är konstigt om det finns en person som har ryktet att det bara finns en miller och så en person som har ett rykte som betyder samma sak men också betyder andra grejer. Vill Vicotnik förstärka ryktet eller ljuger Lu-Kaazh?
För även om mitt rykte inte stämmer så förstärks Lu-kaazh rykte eftersom det är mindre troligt att det finns två fejka rykten som betyder samma sak. Därmed ökade ju chanserna att nån av Tyr och Spider är ulvar. Det här är det jag vill gå på ikväll. Tyr på pallen.

Tyr vs Spider.

Jag tycker f.ö att Spider gör ett bra jobb att spela med byn genom att outa sin roll. Dock skulle det vara fint om han kom med lite egna tankar om spelet och olika spelare. För där gör Tyr ett mycket bättre jobb (fast inte så bra som man önskar). I förra liret körde Brynolf en icke hjälpsamhets taktik på slutet innan han åkte för att inte ge byn någon tyckar-info alls med risk att man skulle gröna eller röda folk kring sig som ulv. Om Spider inte har några åsikter i spelet så är det inte bra för hans sak när det väl kommer till utröstning.