Re: Må bäste fotsoldat vinna!
Jag har läst lite i gamla spel och Recca var väldigt offensiv så här i början när hon var ulv senast. I det senaste spelet där hon var bybo var hon mycket lugnare. För mig är det en varningsklocka. Dessutom, Vimes är en erfaren spelare. Om det är någon som kan plocka henne är det han och det är ju också Vimes som först andades misstanke om att hon är sköldis så det är klart att hon vill ha honom på sin sida.LJSLarsson said:Vi har nu ett litet beef mellan Recca och Vimes. Jag är inte helt säker på vem jag vill outar först. Recca var den första som var på, föreslog Vimes och ville han skulle outa. Det ger Recca ett litet svagt ping, så jag tycker hon kan börja (jag får dubbelkolla hur hon spelade i Thibault-koden där hon var ulv - var hon på liknande sätt då?).
Det här tycker jag är en bra outnings-modell. Inte hela namnen, eftersom det ger sköldpaddor för mycket att gå på, men bokstäver (eller annan krånglig info) som gör det svårt att ljuga i efterhand.Tyr said:När det gäller outningar så är jag lite kluven. Spontant så känns det bäst att börja med namn eller ett par bokstäver från namnet. Det spelar ingen roll för mig när jag går ut med det.