Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Brynolf

Dum fan
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Tyr said:
Jag har förövrigt ett rykte jag med, och det finns anledningar till att betvivla dess autenticitet.
Bra bra. Jag tycker vi under morgondagen börjar outa följande:

1. Rykte? (Ja/Nej)
2. Namn (eller åtminstone en del av namnet)

I vilken ordning det outas spelar nog ingen roll egentligen. Jag tyckte den purgatoriska ordningen vi körde sist funkade skitbra (för byn), och den går dessutom snabbt.

!Paxen

Swashbuckler
Ber om ursäkt att jag skippade gårdagen.. Jag spenderande den med att ta igen lite plugg som jag hade åsidosatt.. Och lite spelande också :gremlaugh:

Eftersom vi har en annorlunda timer så blir det lite svårare att sätta press. Ulvarna har en klar fördel med detta system, i det att dom inte blir lika pressade. Detta behöver dock inte betyda att byborna förlorar på det, då ulvar fortfarande kan försäga sig och om dom blir lite för bekväma så blir det enklare att få dom att avslöja sig.

Att röstningar ska ske öppet tycker jag är en självklarhet, dvs säg vilka ni röstar på.

Förmågor som jag antar finns: siare (faktion), siare (röstning), väktare. w176 nämnde röstmanipulerare vilket låter som en självklarhet egentligen. Det skulle dock kunna vara en ulvlögn (inte så troligt, iom att jag tror att det finns med) eller så skulle det kunna vara så att w176 är en ulv och talar sanning (möjligt), dvs så är hon för mig gul snarare än grön eller röd.

Hur sätter vi press på ulvarna i detta scenario? förslaget att börja med drev låter bra, jag tror dock att vi ska vara försiktig med att outa för mycket. Vicotnik är känd för att ogilla bybornas lätthet med att vinna bara genom att outa all info, därför så kommer han säkert ha förvirrat ihop våran info. Bara det att det finns en röstmaniulerare är ju tillräckligt för att se till att folk börjar misstro bybor.

Ska försöka hålla mig up to date idag, men eftersom jag pluggar (ja, pluggar mer seriöst nu alltså) så kan jag inte garantera att jag kommer vara med lika mycket som annars.

Cassius

Hero
Jag är nu hemma från en mini-weekend och jag har precis läst igenom tråden lite snabbt. Jag tycker precis som Brynolf att vi kan sätta igång med ett drev. Namn är engligt mig de smartaste att börja med att outa, det ger inte ulvarna någon direkt info att använda mot oss. Jag vill att vi sätter igång men det hårt och snabbt. Jag börjar därför här:

Mitt namn är General Traag

Alla som inte outar sitt namn i nästa inlägg ska förklara varför de inte deltar i outningen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Right... då har jag läst igenom allt.

Till och börja med så är min spontana tanke att det finns någon som kan se hur folk röstar då dessa görs dolt så är det lättare för ulvarna att gömma sig, så det känns logiskt att det finns någon som kan kontrollera detta.

Sen så blir jag alltid lite tveksam när någon säger outa annars så är du skurk... Njaa nu kanske det inte var så hårt men det var väldigt aggressivt. I de spel jag har varit med i tidigare så har vi alltid varit emot massoutningar och jag skulle vilja ha en bättre motivation till det än "Det fungerade sist". Då dom spelen inte liknar varandra alls.

Men då det redan har framförts så kan jag konfirmera.
Endast 50% av alla rykten är sanna.

Varför jag outar, för det har tagits upp och är bra om det kommer fram samt så gör det att alla kan se lite mer kritiskt på de rykten som finns.

Basenanji

Postd20modernist
Bara en påminnelse:

Vimes och Recca, ni verkar ha olika info angående grupperingar i byn. Kan ni hjälpas åt att försöka utveckla det (utan att avslöja för mycket!). Det här gäller Brynolf också som jag tycker brödsmular om något liknande.

Det här verkar nämligen hänga ihop med mitt fluff så jag är idel öra!

Brynolf

Dum fan
Spider Jerusalem said:
På en kvart???

Spider Jerusalem said:

Varför jag outar, för det har tagits upp och är bra om det kommer fram samt så gör det att alla kan se lite mer kritiskt på de rykten som finns.
Ok, låter rimligt. Är det ditt eget rykte som säger det eller?

Vimes

Sillkung
Alright, med tanke på att det verkar flufftungt och att vi har många spelare tjänar vi nog på att vara offensiva med outningarna.

Jag kan bekräfta att jag HAR ett rykte. Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.

Basenanji

Postd20modernist
Topps Vimso!

Kan nån med TNMT-lore-kunskaper reda ut vad det här betyder och förklara pedagogiskt för mig som inte riktigt har koll på TNMT?

Finns det alltså olika fotklaner eller olika skurkar eller vad?

En outning från mig: jag har ett rykte.

Jag drar gärna på och outar mer, men vill först höra vad ni andra säger om det (innan jag gör bort mig). Ska vi gå på Cassius idé om namn?

Hans inlägg var ju rätt bestämt på den punkten...

LJSLarsson

Hero

Brynolf said:
Tyr said:
Jag har förövrigt ett rykte jag med, och det finns anledningar till att betvivla dess autenticitet.
Bra bra. Jag tycker vi under morgondagen börjar outa följande:

1. Rykte? (Ja/Nej)
2. Namn (eller åtminstone en del av namnet)

I vilken ordning det outas spelar nog ingen roll egentligen. Jag tyckte den purgatoriska ordningen vi körde sist funkade skitbra (för byn), och den går dessutom snabbt.
Jag tycker detta verkar som en bra idé med purgatorisk ordningsföljd. Det är dags att komma igång.
Jag kan tänka mig att börja outa del av mitt namn.

Vill resten av mitt byn att jag börjar med namnoutande, eller skall jag svara på rykte ja/nej?

LJSLarsson

Hero
Cassius said:
Mitt namn är General Traag
Hm... missade att folk redan börjat outa.

Jag hade föredragit att man outade mer försiktigt (som delar av namnet), men okej. Nu har vi öppnat den burken med maskar.

Mitt namn är Lord Dregg.

Tyr

Hero

Efter en god (nåja) natts sömn så ställer jag mig inte längre bakom att outa rykte (ja eller nej). Jag ser inte vad vi har att vinna på det. Däremot har jag en misstanke om vad vi kan förlora på det. Så om inte någon har en jättebra anledning till varför vi skulle outa denna information så rekommenderar jag att vi inte gör det. Bättre att outa ryktet i sin helhet när det finns ett bra läge för det.

Namn spelar som sagt var ingen roll när jag outar det. Jag tycker det kan vara en bra ände att börja i. Cassius tycker att vi ska outa det hårt och snabbt. Kan vara en god idé, men då bör vi starta outningen på en tid av dygnet då vi skriver som allra mest. Dvs inte just nu.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Alright, med tanke på att det verkar flufftungt och att vi har många spelare tjänar vi nog på att vara offensiva med outningarna.

Jag kan bekräfta att jag HAR ett rykte. Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Mitt namn är The Rat King.

Jag har ett rykte.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
På en kvart???
Ja... det tog inte så lång tid... jag läser snabbt.

Brynolf said:
Spider Jerusalem said:

Ok, låter rimligt. Är det ditt eget rykte som säger det eller?
Ja det är det.

Brynolf

Dum fan
Är det inte väldigt konstigt att ett rykte säger att hälften av alla rykten är falska? God potential för en logisk paradox. Men ok, det innebär ju iaf att ALLA rykten inte kan stämma. Antingen har Spider rätt och hälften är fel, eller så har han fel. Och ja, då är åtminstone ett rykte fel. Om han nu inte är en ljugande padda, förstås.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Är det inte väldigt konstigt att ett rykte säger att hälften av alla rykten är falska? God potential för en logisk paradox. Men ok, det innebär ju iaf att ALLA rykten inte kan stämma. Antingen har Spider rätt och hälften är fel, eller så har han fel. Och ja, då är åtminstone ett rykte fel. Om han nu inte är en ljugande padda, förstås.
Jag tycker det är lite konstigt att du frågar om det är hans rykte som säger det, iom att han inte bör veta någon annans rykte egentligen vid just det tillfället.

I vilket fall, det känns ganska logiskt, och det känns som att Vic berättade något sånt när jag träffade honom i lördags. Och det skulle kunna förklara mitt rykte också.

Brynolf

Dum fan
!Paxen said:
Brynolf said:
Jag tycker det är lite konstigt att du frågar om det är hans rykte som säger det, iom att han inte bör veta någon annans rykte egentligen vid just det tillfället.

I vilket fall, det känns ganska logiskt, och det känns som att Vic berättade något sånt när jag träffade honom i lördags. Och det skulle kunna förklara mitt rykte också.
Jo, jag tror så klart själv att alla rykten inte stämmer som jag sagt. Men att ett rykte säger att rykten inte är pålitliga är knarkat. Vad säger att just det ryktet stämmer?

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Det är ju bara en logisk paradox om Spiders rykte är falskt. Om Spiders rykte är falskt så är därför spelet brutet, alltså måste ryktet vara korrekt om inte Spider är ulv.

1. Spider är ulv och ljuger ihop information om sitt rykte.
2. Han är bybo och hans information är per all logik korrekt. Dvs. 50% av alla rykten är osanna - men inte hans egen information. Den måste vara sann per automatik. Duh.

Spider som ulv:
Varför ljuga? Om ulvarna inte har rykten på sina roller kan det vara en plan. Men den är inte så smart för vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.

Rykte: Ja.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Brynolf said:
Det är ju bara en logisk paradox om Spiders rykte är falskt. Om Spiders rykte är falskt så är därför spelet brutet, alltså måste ryktet vara korrekt om inte Spider är ulv.

1. Spider är ulv och ljuger ihop information om sitt rykte.
2. Han är bybo och hans information är per all logik korrekt. Dvs. 50% av alla rykten är osanna - men inte hans egen information. Den måste vara sann per automatik. Duh.

Spider som ulv:
Varför ljuga? Om ulvarna inte har rykten på sina roller kan det vara en plan. Men den är inte så smart för vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.

Rykte: Ja.
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.