Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Laowai

Hero
Steppar upp, och outar mitt namn.

Jag heter Toka, och besitter ett rykte jag med.

Det har med namnen att göra, men jag tror att törtlarna eventuellt har en del att tjäna på att veta om det så jag håller för rillfället detaljerna för mig själv.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Rykten:
Recca: Ja
Vimes: Ja
Spider: Ja
Brynolf: Ja.
Paxen: Ja
Basse: Ja
W176: Ja
cassius: Ja

Namn:
Brynolf: Barney Stockman
Paxen: The rat king
Larsson: Lord Dregg
Cassius: General Traag
Jag vill dra lite i nødbromsen på namnoutande. Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.

Bættre då att outa (ett par) rykten och diskutera dessa och sedan utifrån det be specifika personer outa namn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
SJSLbuss said:
Utöver Recca är de nu som dragit på sig svaga ping Brynolf och Konrad för sina safe-outingar. Jag tyckte Barney Stockman var obskyr , men Chrome Dome? Där var jag faktiskt tvungen att ta bussen till biblioteken och slå i lexikon för att fatta vem det var. Någon robot som också bara varit med i ett enda avsnitt.
Okay.

Är det fastställt att man måste vara med i x-antal avsnitt för att inte vara ulv eller vad?

Jag har ingen fluffkoll alls här. Rätt snarlikt Ankeborgsliret. Där snackades det om en massa olika upplagor av Ducktales.

Jag har läst mig till att det finns olika turltleverse här i tråden så att få ut namn nu i första rundan är ju en bra grej för att stämma av hur det ligger till med en sådan sak.

Laowai

Hero
Att det här spelet är flufftungt, innebär det att fluffet kan vara relevant för vilka som är bybor och ulvar?

Alltså, skulle en kväll vid turtlepedia eventuellt kunna ge mig bättre insikt i vilka som tillhör byborna och inte?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Recca said:
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Outade grejer:
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vill bara säga att jag tycker att det här än en märklig outning. Du säger att du inte har något som tyder på grupperingar men samtidigt att du inte har något som indikerar motsatsen... så dvs du har ingen information alls om det därför är detta en totalt meningslös outning och ingen outning alls.

För mig verkar det som att du vill verka som du håller på information men då du redan sagt att du inte har någon så förstår jag inte poängen eller meningen med att skriva upp detta som en outning.

Så min fråga till dig, varför tar du upp något som du inte har information om samt ställer upp det som du skulle ha det?
Jag har visst information, va pratar du om?
Mitt påstående gällde inte om du hade information utan att du ställer ett påstående där du inte har någon information som att du outar något.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Jag vill dra lite i nødbromsen på namnoutande. Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.
Okay, kanske hade varit bra att bromsa tidigare i så fall.

Brynolf: Barney Stockman
Paxen: The rat king
Larsson: Lord Dregg
Cassius: General Traag
K.K: Chrome Dome
Laowai: Toka

En tredjedel har redan pluppat ut namnen.

Men som du säger xyas. Från nu kan vi istället ta det lite lugnt med namnen och peka ut vilka som skall outa. Någon form av purgatorisk ordningsföljd baserat på de rykten vi har att gå på eller liknande.

Laowai

Hero
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Outade grejer:
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vill bara säga att jag tycker att det här än en märklig outning. Du säger att du inte har något som tyder på grupperingar men samtidigt att du inte har något som indikerar motsatsen... så dvs du har ingen information alls om det därför är detta en totalt meningslös outning och ingen outning alls.

För mig verkar det som att du vill verka som du håller på information men då du redan sagt att du inte har någon så förstår jag inte poängen eller meningen med att skriva upp detta som en outning.

Så min fråga till dig, varför tar du upp något som du inte har information om samt ställer upp det som du skulle ha det?
Jag har visst information, va pratar du om?
Mitt påstående gällde inte om du hade information utan att du ställer ett påstående där du inte har någon information som att du outar något.
Håller med spider om att detta är lite märkligt.

Är det här ett försök att förvirra, eller bara en klumpig formulering av "jag vet inte"?

Vimes

Sillkung
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Så, sitter på tåg och med paddan, så jag blir lite korthuggen:

Det finns SÄKERT en downside i att outa namn. Finns det någon som vill ställa sig på barrikaderna för att vi tjänar på en namnoutning. Jag kan tänka mig att namnen hänger ihop med "grupperna", men jag vill inte sätta min mjälte på det. Varför ska vi outa namn?

Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.

Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.

Recca

Femme Fatale
LJSLarsson said:
Recca said:
Outade grejer:
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande. Tillägger senare: Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
Spider Jerusalem: 50% av ryktena är osanna.
Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.

Och Recca... jag vill att du förklarar för mig varför du tycker att vi skall rösta ut Spider Jerusalem och vad vi tjänar på detta.

Röst Recca

Utöver Recca är de nu som dragit på sig svaga ping Brynolf och Konrad för sina safe-outingar. Jag tyckte Barney Stockman var obskyr , men Chrome Dome? Där var jag faktiskt tvungen att ta bussen till biblioteken och slå i lexikon för att fatta vem det var. Någon robot som också bara varit med i ett enda avsnitt.
Chrome Dome har varit med i två avsnitt enligt mina källor och är även med i TMNT fighting-spelet. Där är han mycket mindre och färgad lite annorlunda.

Jag tycker inte att vi ska rösta ut Spider, Larsson. Jag har inte ens skrivit det någonstans. Det jag skrev var:
vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.
Det här betyder inte: "Jag vill att vi röstar ut Spider."
Det betyder istället: "Innan vi bestämmer oss för att rösta ut Spider, som är en okay plan med tanke på att vi kan bekräfta hans information på det sättet, tycker jag att alla går ut med om de har ett rykte eller ej."

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Varför skulle nån tycka att Vimes är olämplig? Upplever du honom som olämplig, w? Vem tror du är bättre som lekledare?
Jag tycker Recca´s "attack" mot W176 är onödig och något märklig. Mig veterligen har inte W176 deltagit i något varulvsspel de senaste åren så att ta upp Vimes lämplighet eller inte tycker jag är fullt normalt. Utöver detta tycker jag att Recca är så där lagom aggressiv på rätt ställen.
Attack? Jag tyckte det var märkligt att hon i sitt första inlägg påpekade att Vimes kanske var olämplig. Så jag ställde tre frågor för att hon skulle jobba lite.

Men jag blev ignorerad, suck. Nu tänker jag ignorera varulvsspelet litegrann.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Laowai said:
Att det här spelet är flufftungt, innebär det att fluffet kan vara relevant för vilka som är bybor och ulvar?

Alltså, skulle en kväll vid turtlepedia eventuellt kunna ge mig bättre insikt i vilka som tillhör byborna och inte?
Jag hoppas inte så är fallet. Är det någon som kom ihåg hur det var i Ankeborg? Var det en fördel att vara Ducktales nörd eller inte? Har för mig att Vico inte ville ge någon en fördel av att veta mer än någon annan.

Det vi skall göra är att leta scumtells och använda oss av de rykten vi har. Det finns sanningsenlig information i våra rykten så det är ett verktyg vi har att jobba med.

Basenanji

Postd20modernist
Recca said:
Varför det? Du är ju grym! Men jag hjälper dig gärna på traven.

Vimes, vad har du för något på Recca egentligen? Vad är det som gör att du tror att hon är ulv?

Röst: Vimes

Mer teorier, mer driv, mer närvaro – dessutom du verkar ju bli ordförande!

Dessutom: vad säger du om Brynolf, Tyr och xyas försiktiga försök till att dämpa outandet?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Attack? Jag tyckte det var märkligt att hon i sitt första inlägg påpekade att Vimes kanske var olämplig. Så jag ställde tre frågor för att hon skulle jobba lite.

Recca. Tagga ner. Jag skrev "attack" och tycker inte du har spelat ulvigt så som många andra. Nu går du dock in i neggo-mode igen och det är bättre när du är vass och slipad om man säger så.

Cassius

Hero

Vimes said:
Så, sitter på tåg och med paddan, så jag blir lite korthuggen:

Det finns SÄKERT en downside i att outa namn. Finns det någon som vill ställa sig på barrikaderna för att vi tjänar på en namnoutning. Jag kan tänka mig att namnen hänger ihop med "grupperna", men jag vill inte sätta min mjälte på det. Varför ska vi outa namn?

Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.

Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.
För mig är det simpelt. Vi vinner detta spelet genom att få ulvarna att ljuga, vi upptäcker lögnen och röster ut den jäklen. Såklart ska vi vara försiktiga med att ge dom info och det kan såklart finnas grupper eller liknande som tjänar på att veta de här, men en sak vet vi till 100% ulvarna måste ljuga när de outar viss info. När de ljuger börjar de snärja sig. När de snärjer sig kan vi nacka dom.

För mig ger rykten en info om speletsstruktur som kan vara intressant men de kommer inte lösa gåtan åt oss, de kommer vi aldrig runt. Ingen kommer ha ett rykte där de står "Dessa 4:a är ulvar". Därför tycker jag vi ska nacka dom.

Det pratades om att spelet skulle vara flufftungt. Innebär det att vi ska läsa på om gubbarna? Rat King t.ex är ju antihjälte och hjälper April i något avsnitt? Kan de ha betydelse?

Jag får dåliga vibbar av Recca, hon känns inte som hennes gamla jag. Det har nämnts av andra tidigare. Jag vill därför att Recca outar namn.

I detta inlägg har jag sagt följande:

1. Jag tycker vi ska outa namn även om kanske mer försiktigt.
2. Att lögner är det mest centrala för oss att jaga.
3. Är spelet flufftungt kan personernas bakgrund vara intressant. T.ex Rat King
4. Jag är inte säker på Recca och om någon ska outa namn är det hon.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Jag tycker inte att vi ska rösta ut Spider, Larsson. Jag har inte ens skrivit det någonstans. Det jag skrev var:
vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.
Det här betyder inte: "Jag vill att vi röstar ut Spider."
Det betyder istället: "Innan vi bestämmer oss för att rösta ut Spider, som är en okay plan med tanke på att vi kan bekräfta hans information på det sättet, tycker jag att alla går ut med om de har ett rykte eller ej."
Och jag tycker att det är en dålig idé, eftersom om han visar sig vara en bybo så behöver inte 50% av ryktena stämma, då det lika gärna kan vara 25% eller 75% som stämmer.

Märk väl att jag tycker illa om idén om att rösta ut Spider för att kolla om hans rykte stämmer, inte att rösta ut honom för att han skulle kunna vara ulv eller liknande.

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
För mig är det simpelt. Vi vinner detta spelet genom att få ulvarna att ljuga, vi upptäcker lögnen och röster ut den jäklen. Såklart ska vi vara försiktiga med att ge dom info och det kan såklart finnas grupper eller liknande som tjänar på att veta de här, men en sak vet vi till 100% ulvarna måste ljuga när de outar viss info. När de ljuger börjar de snärja sig. När de snärjer sig kan vi nacka dom.
I ett spel där enligt Spiders info 50% av ryktena inte stämmer och enligt w176 så finns det röstmanipulerare, vad är det för lögner ulvarna kan avslöjas igenom?

I detta spel tror jag inte att ulvarna förlorar genom att ljuga, jag tror att dom förlorar genom att dom försäger sig. Same shit? I think not!

Brynolf

Dum fan
!Paxen said:
xyas said:
!Paxen said:
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Fast jag tror nog gærna på Spiders info. Det ger ju en sannolikhet och ett diskussions-unerlag om de rykten som efterhand kommer outas.

Vad jag æven tycker det gør ær att indikerar att vi har massor av rykten, troligtvis ett var. Jag kommer titta mycket snett på dem som hævdar att de inte har ett rykte.
Det enda jag säger är att ett visst antal rykten inte stämmer. Om Spider är en ulv har han kanske ljugit ihop det, om Spider är en bybo så behöver inte hans rykte stämma. Men det betyder fortfarande att en viss % av ryktena är falska.

Förstår du vad jag menar?
Precis. Oavsett så VET vi att vi inte ska lita helt på ryktena. MEN frågan är vad vi har för nytta av att veta att det just är 50%. För jag menar, om Spider ljuger kan det ju faktiskt vara så att alla rykten stämmer (utom hans då). Men jag tror inte det. Så jag ser både grönt och rött i spiders outning.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
!Paxen said:
xyas said:
!Paxen said:
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Fast jag tror nog gærna på Spiders info. Det ger ju en sannolikhet och ett diskussions-unerlag om de rykten som efterhand kommer outas.

Vad jag æven tycker det gør ær att indikerar att vi har massor av rykten, troligtvis ett var. Jag kommer titta mycket snett på dem som hævdar att de inte har ett rykte.
Det enda jag säger är att ett visst antal rykten inte stämmer. Om Spider är en ulv har han kanske ljugit ihop det, om Spider är en bybo så behöver inte hans rykte stämma. Men det betyder fortfarande att en viss % av ryktena är falska.

Förstår du vad jag menar?
Precis. Oavsett så VET vi att vi inte ska lita helt på ryktena. MEN frågan är vad vi har för nytta av att veta att det just är 50%. För jag menar, om Spider ljuger kan det ju faktiskt vara så att alla rykten stämmer (utom hans då). Men jag tror inte det. Så jag ser både grönt och rött i spiders outning.
Och iom det så hoppas jag att vi kan gå vidare just nu och strunta i Spider ett tag.

Cassius

Hero
Paxen: Tänkte först inte skriva detta efter ditt förra inlägg eftersom det hade motverkat sitt syfte, men nu gjorde du det två gånger i rad.

Du spammar, sluta med det. Dina två senaste inlägg har varit i princip helt meningslösa.

!Paxen

Swashbuckler
Cassius said:
Paxen: Tänkte först inte skriva detta efter ditt förra inlägg eftersom det hade motverkat sitt syfte, men nu gjorde du det två gånger i rad.

Du spammar, sluta med det. Dina två senaste inlägg har varit i princip helt meningslösa.
Jag slutar spamma när jag bestmmer mig för att sluta spamma.

Du däremot håller käften, lite för mycket. Enligt mig har du endast gjort ett inlägg med substans. Se till att det blir fler såna inlägg och vi bör inte ha något problem att hitta en ulv.

Apropå spamming: räknas Vic inlägg med i max antal inlägg per runda?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Förtydligande

!Paxen said:
Apropå spamming: räknas Vic inlägg med i max antal inlägg per runda?
Nej, det gör det inte. Så med det här inlägget så ska ni kunna nå 703 inlägg innan jag stoppar spelet.