Re: Må bäste fotsoldat vinna!
Vimes said:
Så, sitter på tåg och med paddan, så jag blir lite korthuggen:
Det finns SÄKERT en downside i att outa namn. Finns det någon som vill ställa sig på barrikaderna för att vi tjänar på en namnoutning. Jag kan tänka mig att namnen hänger ihop med "grupperna", men jag vill inte sätta min mjälte på det. Varför ska vi outa namn?
Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.
Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.
För mig är det simpelt. Vi vinner detta spelet genom att få ulvarna att ljuga, vi upptäcker lögnen och röster ut den jäklen. Såklart ska vi vara försiktiga med att ge dom info och det kan såklart finnas grupper eller liknande som tjänar på att veta de här, men en sak vet vi till 100% ulvarna måste ljuga när de outar viss info. När de ljuger börjar de snärja sig. När de snärjer sig kan vi nacka dom.
För mig ger rykten en info om speletsstruktur som kan vara intressant men de kommer inte lösa gåtan åt oss, de kommer vi aldrig runt. Ingen kommer ha ett rykte där de står "Dessa 4:a är ulvar". Därför tycker jag vi ska nacka dom.
Det pratades om att spelet skulle vara flufftungt. Innebär det att vi ska läsa på om gubbarna? Rat King t.ex är ju antihjälte och hjälper April i något avsnitt? Kan de ha betydelse?
Jag får dåliga vibbar av Recca, hon känns inte som hennes gamla jag. Det har nämnts av andra tidigare. Jag vill därför att Recca outar namn.
I detta inlägg har jag sagt följande:
1. Jag tycker vi ska outa namn även om kanske mer försiktigt.
2. Att lögner är det mest centrala för oss att jaga.
3. Är spelet flufftungt kan personernas bakgrund vara intressant. T.ex Rat King
4. Jag är inte säker på Recca och om någon ska outa namn är det hon.