entomophobiac
Low Prep High Play
Armour
Den här sektionen innehåller regler för att bygga och köra Yoroi Armour. (Yoroi verkar vara det japanska ordet för 'rustning', så detta är i praktiken en taftologi.) När du kör din armour så använder du din Interface-färdighet till alla tärningsslag, och du använder din armours fysiska Attributes istället för dina egna. Det är också stor skillnad på meikyorustningar och kimenkyorustningar - något spelet påpekat många många gånger. Här får du skillnaden i regler.
En meikyorustning har en egen själ fångad i sin spegel, och denna själ boostar ALLA tärningsslag du gör beroende på hur mycket Karma spegeln ackumulerat. Om spegelns Karma plus din egna når upp till 108 eller högre så fastnar du dock i din rustning och kommer bli del av den och aldrig komma ut igen. Eller, om det sker när du inte är inkopplad, kan du aldrig mer interfacea med den rustningen. Någonsin. Så den ganska markant ökade bonusen har ett högt pris. Karma som du drar på dig genom att spendera Kiai (eller på annat sätt) när du kör din rustning tillfaller din meikyospegel och inte dig själv. Men i intermissions, eller med hjälp av en buddhistmunk, kan du ta över Karma från spegeln till dig själv och på så vis minska den på sikt genom att sublimera eller ändra dina fates. Men var försiktig. Det finns ett skäl att det framförallt är barn som blir Yoroipiloter.
En kimenkyorustning är mer som en vanlig rustning. En kimenkyospegel är typ som en dator, och det du gör när du är pilot ger dig Karma rakt av. Rustningen har ingen egen Karma att hålla reda på.
Kapitlet har regler för att bygga sin egna rustning med olika delar. Välj huvud, kropp, armar, och ben. Välj tillval. Kanske är din rustning en trupptransport eller kan flyga? Alla dessa saker har pris i Karma som läggs på till rustningens kostnad.
Den här sektionen innehåller regler för att bygga och köra Yoroi Armour. (Yoroi verkar vara det japanska ordet för 'rustning', så detta är i praktiken en taftologi.) När du kör din armour så använder du din Interface-färdighet till alla tärningsslag, och du använder din armours fysiska Attributes istället för dina egna. Det är också stor skillnad på meikyorustningar och kimenkyorustningar - något spelet påpekat många många gånger. Här får du skillnaden i regler.
En meikyorustning har en egen själ fångad i sin spegel, och denna själ boostar ALLA tärningsslag du gör beroende på hur mycket Karma spegeln ackumulerat. Om spegelns Karma plus din egna når upp till 108 eller högre så fastnar du dock i din rustning och kommer bli del av den och aldrig komma ut igen. Eller, om det sker när du inte är inkopplad, kan du aldrig mer interfacea med den rustningen. Någonsin. Så den ganska markant ökade bonusen har ett högt pris. Karma som du drar på dig genom att spendera Kiai (eller på annat sätt) när du kör din rustning tillfaller din meikyospegel och inte dig själv. Men i intermissions, eller med hjälp av en buddhistmunk, kan du ta över Karma från spegeln till dig själv och på så vis minska den på sikt genom att sublimera eller ändra dina fates. Men var försiktig. Det finns ett skäl att det framförallt är barn som blir Yoroipiloter.
En kimenkyorustning är mer som en vanlig rustning. En kimenkyospegel är typ som en dator, och det du gör när du är pilot ger dig Karma rakt av. Rustningen har ingen egen Karma att hålla reda på.
Kapitlet har regler för att bygga sin egna rustning med olika delar. Välj huvud, kropp, armar, och ben. Välj tillval. Kanske är din rustning en trupptransport eller kan flyga? Alla dessa saker har pris i Karma som läggs på till rustningens kostnad.