Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Inte för att jag tror att någon har märkt det, men jag har tonat min kritik BRPs stridssystem. Jag uppfattar strider urartar i tråkig s.k. BRP-pingis (där parterna gör intet mer än att säga »Jag anfaller« och rulla tärning tills en part dör) ...
... men, några vana rävar hävdar något i stil med att BRP blir fullt fungerande om spelledaren ser till att presentera en intressant miljö. Om platsen där man slåss på innehåller grejer som påverkar, inte är ett platt tomt golv.
Jag har aldrig varit med om det, men det är fullt möjligt att de spelledare jag spelat med (främst jag själv, då) inte kunnat dethär med terräng tillräckligt bra.
Har ni varit med om BRP-strider som blivit roliga tack vare miljö-faktorer? Beskriv gärna. Hur ska man tänka för skapa miljöer som lyfter strider i BRP och likartade system?
... men, några vana rävar hävdar något i stil med att BRP blir fullt fungerande om spelledaren ser till att presentera en intressant miljö. Om platsen där man slåss på innehåller grejer som påverkar, inte är ett platt tomt golv.
Jag har aldrig varit med om det, men det är fullt möjligt att de spelledare jag spelat med (främst jag själv, då) inte kunnat dethär med terräng tillräckligt bra.
Har ni varit med om BRP-strider som blivit roliga tack vare miljö-faktorer? Beskriv gärna. Hur ska man tänka för skapa miljöer som lyfter strider i BRP och likartade system?