Någon som vet nåt mer om Terra one? Läste om att deras rymdstrider liknar ubåtsstrider - tytnad och väntan och klaustrofobisk känsla - långt bort från star wars. Hur tycker ni att rymdstrider ska vara - om man nu gillar sci fi dvs.
Just nu är det bara Neogames som vet något om deras egna kommande SF-spel. Det är inte ens säkert att det kommer att heta Terra One.Någon som vet nåt mer om Terra one?
Beror självklart vilken typ av SF man spelar. I Star Wars är det så klart snabba dogfighers vi pratar om. Fast å andra sidan har jag alldrig upplevt en rymdstrid i något SF-spel som spännande.Hur tycker ni att rymdstrider ska vara - om man nu gillar sci fi dvs.
Men ett stort utrymme funkar också som syretank. Syret används ju inte fortare, så det borde inte göra så stor skillnad.Ett stort utrymme är svårare att fylla med tillräckligt med syre än ett litet och med tanke på att det är rätt svårt att tillverka syre...
Kanhända, men på de avstånd man kan förvänta sig i en rymdstrid så tror jag att det är av mindre betydelse.Sedan vad gäller storlek i en strid. Ett stort skepp är enklare att träffa än ett litet skepp.
Tja, helt som du vill verkar inte Terra One bli. De omnämner ju interstellär kolonisation och "200hz pulswarpmotorer", så FTL verkar finnas.Jag vill ha realism, nollgravitation, slower-than-light-rymdfärder och skruttiga plåtburkar som lagats med tuggummi och luktar svett värre än den där bilen i Seinfeld.
Då är det inte Terra one du ska ha. Då är det GURPS Terradyne som passar dig. Människan har permanenta baser på mars och månen, men har ännu inte lämnat solsystemet.Jag hoppas att Terra One blir ett spel UTAN rymdstrider. Jag vill ha realism, nollgravitation, slower-than-light-rymdfärder och skruttiga plåtburkar som lagats med tuggummi och luktar svett värre än den där bilen i Seinfeld. Att börja slåss med rymdskepp är en katastrofalt dålig idé om den teknologiska nivån inte har skenat iväg till plasmakanoner och energisköldar (och det är antagligen ingen briljant idé om den har det heller). Det jag läst om Terra One har fått mig att tro att det ska vara mer grisodlar-SF och mindre Space Opera, kanske något i stil med Clarkes "Rendezvous with Rama" eller Asimovs "Nemesis".
Jag tycker om interstellär kollonisation. Vad jag hoppas är att det inte blir för mycket av söndagsutflykt över det. man ska inte bara kunna beama upp sig till enterprise, trycka plattan i mattan till warp 8 och vara framma vid Vulcan på tio minuter. Jag skulle gilla en värld med långa restider, där resan var en stor del av upplevelsen. Ungefär som på 10-20-talet innan flyget kom och man istället reste med lyxiga zeppelinare eller stora Atlantångare om man skulle resa långt. Rymdskepp av den storleken eller lyxigheten skulle bara traffikera de viktigaste farlederna. Ska man till någon liten håla på en asteroid får man glatt flyga med en ombyggd rymdfärja från 90-talet, som håller på att falla sönder i rostpartiklar.Tja, helt som du vill verkar inte Terra One bli. De omnämner ju interstellär kolonisation och "200hz pulswarpmotorer", så FTL verkar finnas.