I min ödmjuka mening: Kathleen Kennedy är något av ett hjärnspöke för många kulturkrigare på Youtube i allmänhet och av Star Wars fans i synnerhet.
Hon är, i deras världsbild, inkompetent, elak, angriper oskyldiga fans och om något är dåligt med Star wars är det alltid hennes fel (The Acolyte, Willow)... Om något är bra med Star wars så är det för att de projekten skyddades från henne på ett eller annat vis och hon fick inget inflytande alls (The Mandalorian, Andor), trots att hon har precis samma roll i alla dessa projekt.
För att halvcitera Umberto Eco från minnet: Fienden är både svag och stark samtidigt.
Youtube är mer eller mindre proppfyllt med videos, somliga korta, somliga
flera timmar långa där folk sitter i utdragna rants om Kathleen Kennedy.
Screenshoots från vårt kulturkrig. Nej, jag har inte valt ut och rensat eller någonting. Det enda jag skrev var "Kathleen Kennedy youtube" under google images.
View attachment 19481
Använd röd/gul text, och många pilar, är mitt tips om du också vill delta i kulturkriget.
Kulturkampf är en kul grej att läsa om, om man tycker om att trilla ned i historiehålen av wikipedia.
Eller bara skriv "Star wars culture war" i sökrutan i google och se vad du hittar själv.