Re: Varför teori?
Svårt att göra ett rollspel utan ha en mer eller mindre medveten teori om vad man sysslar med, så ser sånna inlägg som naturliga här och lite häpen att nån ställer frågan om varför. Inte som jag skriver varför Mutantreglerna i mutantforumet? (Även om det lockar mig, mutant är en härlig spelvärd, men system kan jag inte säga lockar mig )
Så mitt svar är teori; för att göra bättre rollspel. Själv är jag snarare emperist istället för rationalist när det gäller rollspel, dvs provar gärna galna idéer istället för att försöka resonera kring dem. Men sedan kan det vara kul att lyssna på de som resonerar och vilt prova deras galna grejor (ska få spela Puppetland ikväll!).
Svarar det på din fråga?
Varför just forge har jag svårare att svara på, då jag inte orkat läsa igenom just dem, men Jonas Karlsson har visat att det kommer en del kul saker därifrån (så nått verkar de lyckas med).
Nödvändig, nja... men kan vara intressant om man diskuterar rollspelsmakande (var tvungen att kolla så jag stod i rätt del av forumet innan jag komentera).jag bara frågar - är all den där teorin verkligen nödvändig?
Svårt att göra ett rollspel utan ha en mer eller mindre medveten teori om vad man sysslar med, så ser sånna inlägg som naturliga här och lite häpen att nån ställer frågan om varför. Inte som jag skriver varför Mutantreglerna i mutantforumet? (Även om det lockar mig, mutant är en härlig spelvärd, men system kan jag inte säga lockar mig )
Så mitt svar är teori; för att göra bättre rollspel. Själv är jag snarare emperist istället för rationalist när det gäller rollspel, dvs provar gärna galna idéer istället för att försöka resonera kring dem. Men sedan kan det vara kul att lyssna på de som resonerar och vilt prova deras galna grejor (ska få spela Puppetland ikväll!).
Svarar det på din fråga?
Varför just forge har jag svårare att svara på, då jag inte orkat läsa igenom just dem, men Jonas Karlsson har visat att det kommer en del kul saker därifrån (så nått verkar de lyckas med).