Mogger
Hipsteranka
De såg jagFörsta fem, sista tio, typ.
De såg jagFörsta fem, sista tio, typ.
Då missade du ett förvisso bra avsnitt, men du missade inget av den ”större” plotten.De såg jag
Det är fortfarande rörigt. Älskar dock verkligen Filoni och Favreus världsbygge.Nu när jag tänker tillbaka så har det varit mycket Mandalore och hintar om att en leare ska resa sig hela säsongen, Caves of Mandalore, The Dark Saber, Bo Katan surar på Kalevala för att de övriga lämnade henne för att hon inte har TDS, mythosauren och att den person som enade Mandalore back in the days tämde den. Varför är då mitt intryck fortfarande att det är rörigt? Behöver nog se om allt från början i sträck och se om min åsikt ändras.
Jag har under hela den här säsongen fått känslan av The empire strikes back.Jag tror inte saker kommer avslutas den här säsongen utan att det är en mellansäsong som bygger mot en nästa och inte alls omöjligt även mot en Bo Katan-serie. Det är såpass mycket som mest skrapats på ytan på under hela säsongen att jag har svårt att se att det ens är kul att försöka knyta ihop det på de sista avsnitten. Ser en slutscen påMandalore där Bo Katan och Gideon blänger på varandra på varsin sida av en avgrund och fade to Bo Katan will return in 2024. Sedan får Mando och Grogu åka till den där planeten där Apollo är boss och köra low fantasy utbildning av Grogu i sin serie medan Bo Katan är high fantasy space battles tills de slås samman igen 2026 för epic showrdown med alla Max-stattade, Grogu full jedi,Bo Katan darksable master, Mando med alla specialvapen och sedan kan vi se hur de skall få tillbaka Palpatine igen… Kanske epic evil force user sith hologram som är rött och skickar spretiga blixtar?Fast det är två avsnitt kvar... Tycker du två avsnitt som kanske har en "tydlig" riktning räcker för att definiera en säsong om åtta avsnitt? Jag tycker då inte det och som sagt, jag gillar serien väldigt mycket men säsong tre har onekligen misslyckats med mycket.
Låter förfärligt enligt mig, men om du gillar det så all lycka till dig! Jag själv anser att då det lär dröja till minst 2025 innan vi får nästa säsong så är det självklart att man inte kan göra en filler-säsong som egentligen först introducerar Gideon(igen) i det näst sista eller sista avsnittet. Jag kan respektera säsongen ur ett världsbygge-perspektiv då jag sett allt som släppts till Star Wars. Och skall man förstå det som händer här, det som kommer hända i Ahsoka osv, så måste man ha sett Clone Wars, Rebells och kanske även Bad Batch… Men som en Mandalorian säsong håller det inte och de än mer dalande tittarsiffrorna ser ut att hålla med mig här.Jag har under hela den här säsongen fått känslan av The empire strikes back.Jag tror inte saker kommer avslutas den här säsongen utan att det är en mellansäsong som bygger mot en nästa och inte alls omöjligt även mot en Bo Katan-serie. Det är såpass mycket som mest skrapats på ytan på under hela säsongen att jag har svårt att se att det ens är kul att försöka knyta ihop det på de sista avsnitten. Ser en slutscen påMandalore där Bo Katan och Gideon blänger på varandra på varsin sida av en avgrund och fade to Bo Katan will return in 2024. Sedan får Mando och Grogu åka till den där planeten där Apollo är boss och köra low fantasy utbildning av Grogu i sin serie medan Bo Katan är high fantasy space battles tills de slås samman igen 2026 för epic showrdown med alla Max-stattade, Grogu full jedi,Bo Katan darksable master, Mando med alla specialvapen och sedan kan vi se hur de skall få tillbaka Palpatine igen… Kanske epic evil force user sith hologram som är rött och skickar spretiga blixtar?
Din åsikt kommer inte ändras. Jag tror mig känna dig tillräckligt väl för att veta att du bara kommer upptäcka ännu mer saker som inte hänger ihop. Liksom varför använda ett och ett halvt avsnitt till att hitta en droid för att ta atmosfärprover när det visar sig vara helt jävla onödigt med en droid från början? Sen tycks det inte finnas något tempo alls, ingen har bråttom någonsin. Rymdpolisen kan åka tvärs över galaxen och tillbaka och det tog tydligen ingen tid alls. Hur tog sig mandalorerna till ”allt vill döda dig planeten” om de inte har egna skepp samt att om någon utomstående vet var de är så säger ”vägen” att de måste hitta en ny planet att gömma sig på. Allt är så otroligt rörigt och vid en andra gång när man ser de avsnitt som finns, så blir de bara sämre.Nu när jag tänker tillbaka så har det varit mycket Mandalore och hintar om att en leare ska resa sig hela säsongen, Caves of Mandalore, The Dark Saber, Bo Katan surar på Kalevala för att de övriga lämnade henne för att hon inte har TDS, mythosauren och att den person som enade Mandalore back in the days tämde den. Varför är då mitt intryck fortfarande att det är rörigt? Behöver nog se om allt från början i sträck och se om min åsikt ändras.
Jag vet inte om jag gillar det egentligen, jag tror det är det som kommer hända. Eller kanske rent av hoppas tror jag då det kan bli väldigt forcerat att få till ett helt avslut på två avsnitt.Låter förfärligt enligt mig, men om du gillar det så all lycka till dig! Jag själv anser att då det lär dröja till minst 2025 innan vi får nästa säsong så är det självklart att man inte kan göra en filler-säsong som egentligen först introducerar Gideon(igen) i det näst sista eller sista avsnittet. Jag kan respektera säsongen ur ett världsbygge-perspektiv då jag sett allt som släppts till Star Wars. Och skall man förstå det som händer här, det som kommer hända i Ahsoka osv, så måste man ha sett Clone Wars, Rebells och kanske även Bad Batch… Men som en Mandalorian säsong håller det inte och de än mer dalande tittarsiffrorna ser ut att hålla med mig här.
Filoni är otroligt duktig på att skapa den "rätta"(för mig) Star Wars-känslan. Favreu tycks också väldigt kompetent på det området.Nu har jag sett ikapp serien. Legat efter (som att jag började se Mandalorian säsong 1 i slutet av mars) men bestämde mig att komma ikapp och jag måste säga att detta är nog något av det bästa jag sett i from av StarWars.
Bra nivå av referenser till tidigare filmer, tydliga med sin inspiration Westerns och Samuraifilmer.
Jag har älskat varje avsnitt.visst vissa var bättre and andra men alla har känts som att de fört storyn frammåt.
Min enda kritik är attoch att man "tvingades" se book of Boba Fett för mer av the Mandalorian.Luke kände stel och kall som person när han tränade Grogu,
Personligen skippade jag allt med Boba Fett och hoppade rakt in i episod 5 och såg klart. Mycket "disnefiering" av sista striden i sista avsnittet. Men allt med Mandalorian är annars otroligt bra. Mycket världsbygge och känsla som jag saknat från episod 7-9 med Disney vid rodret.(dödsrobot som inte kan skjuta ordentligt blir otroligt löjligt)
Jag vill bara ha mer av samma!
Samma här! Jag gillade slutet och måste säga att det kändes som ett bra avsnitt!Jag gillade avslutet på säsong 3, men det är många avsnitt jag knappt minns. Överlag väldigt bra, men lite spretigt emellanåt!
Är sugen på att spela Star Wars just nu!