OhlmarxismJag skulle nästan vilja ha möjligheten att välja en Ohlmarksversion
OhlmarxismJag skulle nästan vilja ha möjligheten att välja en Ohlmarksversion
Samt att det öppnar för mindre spelskapare/förlag att på licens översätta Ligans spel till Svenska om de själva inte tänkt göra det.Om Fria Ligan skulle gå över till endast engelska, öppnar ju det för svenska spelskapare att skriva egna svenska rollspel. Jag tror till och med att en sådan situation till viss del skulle vara positiv för många mindre svenska spelskapare då man i så fall inte skulle konkurrera direkt med Ligan.
Men jag har svårt att se att Mutant skulle bli endast på engelska, så jag tror att Ligan hänger kvar med svenska spel ett tag till.
Skulle jag spela The Hobbit hade jag nog börjat med https://rayotus.itch.io/tabaSa jag att jag vill spela TOR-rollspel NU!? Fick samma vibbar som första trailern för Hobbit, när dvärgarna sjunger sin sång (men vet att det inte blir ett pladask som DEN filmtrilogin blev),
Tackar!Skulle jag spela The Hobbit hade jag nog börjat med https://rayotus.itch.io/taba
Frågan kom upp i intervjun som Ligan sände på sin Youtube-kanal. Svaret var svävande. En gissning är väl det inte bara handlar om tryckt kontra digitalt, då hade de ju inte fått sälja pdf:er som de ju gör utan att lägga upp sådant som kan tolkas som att de gör digitala spel (vilket ju egentligen är en icke-fråga för bordsrollspel men det kan ju framstå som en möjlig sammanblandning).Är det någon som vet något om detta?
Nu blir jag nyfiken.Jag skulle nästan vilja ha möjligheten att välja en Ohlmarksversion
Ja, jag tror att det kommer fler.8,5 mille. Tom Bombadill upplåst.vad tror ni? Fler SGs efter 9 mil?
Hm, känns som de kommer vilja något till slutspurten.Ja, jag tror att det kommer fler.
Skulle jag våga mig på en gissning så är det åt det här håller det är på väg. Sverige blir en alltför liten marknad för någon med såpass stora internationella framgångar. I början var det bra att provskjuta för den svenska publiken för att se om koncepten flög innan man släppte dem på engelska, men flerspråkiga kickstarters har man tydligt uttryckt är riskabelt och tidskrävande. Jag ser absolut en framtid där Ligan lägger ut sina IP på licens till ett svenskt förlag, på samma sätt som man gör på andra språk (känslan är att något var på gång under Twilight 2000 kickstartern, men slutade istället i svenska rollformulär).Samt att det öppnar för mindre spelskapare/förlag att på licens översätta Ligans spel till Svenska om de själva inte tänkt göra det.