Botulf
Hero
Det nya rollspelet baserat på LotR/Bilbo kan nu förbokas. The One Ring:Adventures over the egde of the wild.
http://www.cubicle7.co.uk/
http://www.cubicle7.co.uk/
Jag har ingen dragning till att rollspela i Midgård, men omslaget ger mig i varje fall jävligt sköna vibbar.Draugen said:Det skriker "KÖP MIG" i vilket fall!
Ja, det är ju däri det allra svåraste ligger när man skapar ett spel baserade på de opus som böckerna faktiskt är och där hjältar och långt och mycket redan är beskrivet. Men jag tror på det här spelet. Den långhåriga Italienaren ger mig hopp och tro på spelet.Poseur said:Ja nej det verkade faktiskt inte så farligt, men man vill ju nästan förbeställa en sådan här goding. Hoppas på att det blir en riktig goding, vore riktigt mysigt med ett spel som lyckats fånga känslan i Sagan-om-ringen världen.
Båda filmsnuttarna var väl värda 26 min av mitt liv. De borde dock ha lagt undertext på då ljudet inte var det bästa alltid. Tur att han pratade bra engelska!Poseur said:Jag håller med, han verkar veta vad han pratar om och ha en klar bild av vad han vill åstadkomma med spelet. Har dock bara sett den ena, den andra får vänta en liten stund.
Du är inte ens nyfiken av att testa spelet? Eller beror det på något annat? Isåfall vad om jag får vara nyfiken?Jag har ingen dragning till att rollspela i Midgård, men omslaget ger mig i varje fall jävligt sköna vibbar.
Håller med och ja det är han som gjort omslagetJa, omslaget ger verkligen jävligt sköna vibbar. Det syns att det är en av de mest etablerade Tolkiens illustratörerna som skapat det, nämligen John Howe. Jag kan ha fel, men det liknar hans stil.
Spelet kan vara hur bra som helst, men jag har av någon anledning aldrig gillat att rollspela i världar som bygger på redan utgivna verk (böcker, filmer, teveserier). Jag tror att det beror på att jag känner mig hämmad av att en historia redan berättats i den världen, och att jag antingen är rädd för att plagiera den redan berättade storyn, eller att min egen story inte blir lika bra.Draugen said:Du är inte ens nyfiken av att testa spelet? Eller beror det på något annat? Isåfall vad om jag får vara nyfiken?Jag har ingen dragning till att rollspela i Midgård, men omslaget ger mig i varje fall jävligt sköna vibbar.
Håller med, men istället för GW's filmorcher skulle jag lätt använda Pig faced orcs! De känns helt rätt för det här spelet. Om man nu vill ha orcer med, i Bilbo var det väl egentligen goblins, har jag för mig.rjonas said:En annan pryl som verkar för spelet är att GW har ett stort sortiment skitasnygga Middle Earth-minis samt att WizKids kommer ut med en helt ny serie gubbs under hösten. Kanske kan Tolkien få sitt rollspel till slut efter femtioelva misslyckade försök?
Goblins är ett annat ord för orcher i Midgård. Närmare bestämt tror jag det just specifikt syftar på orcherna som bor i Dimmiga Bergen. Vilket nog antagligen är en efterhandskonstruktion. Tolkien tänkte nog inte något annat än bara goblins när han skrev Bilbo, men sedan flöt de ihop med orcherna. Tror jag...... Om man nu vill ha orcer med, i Bilbo var det väl egentligen goblins, har jag för mig.