Rickard
Urverk speldesign
Jag gillar att spela mysterier och intriger, spela strategiska strider, beskrivande action-spel men framförallt gillar jag att samberätta. Har tryckt ett rollspel och släppt några andra som pdf samt haft mitt finger i de flesta mindre svenska rollspelen, antingen som korrläsare, speldesigner eller grafisk designer. Nu när @Lukas ska spelleda en längre kampanj så passade jag på att läsa igenom reglerna och jag är såpass imponerad att jag vill dela med mig av mina intryck. Har hitintills gjort en rollperson.
Jag kommer också nämna några skillnader som jag har hört mot den version som kickstartas (2021).
Om ni är nyfiken på rollformuläret har Feuflux gjort en jättebra generator.
NOT: om ni vill diskutera något jag skriver, starta gärna en ny tråd så länkar jag till den i denna.
Jag kommer också nämna några skillnader som jag har hört mot den version som kickstartas (2021).
Om ni är nyfiken på rollformuläret har Feuflux gjort en jättebra generator.
The One Ring Roleplaying Game said:In The One Ring Roleplaying Game, you take the part of the heroes of Middle-earth. You will travel the land, uncover its secrets, take part in its unfolding history and encounter its inhabitants and legends. As the Shadow creeps back across the lands of the Free Peoples, you will uncover hints of what is happening, and have the chance to play a part in the struggle against the Enemy.
NOT: om ni vill diskutera något jag skriver, starta gärna en ny tråd så länkar jag till den i denna.
Last edited: