The Penguin - Spoiler tråd

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Precis vad jag trodde skulle hända med Vic, hände med Vic i slutänden. Kommer ihåg att jag läste en bunt teorier om vem han var och vad som skulle hända med honom i början och min enda tanke var "Han kommer att dö för att Pingvinen är ett monster" och mycket riktigt.
Tänkte också att Vic antagligen hängde löst för att ytterligare visa på Pingvinens ondska. Jag funderar lite kring hela greppet att döda honom. På något sätt så kändes det som att man som tittare skulle identifiera sig med Vic som Pingvinens medhjälpare, men i slutändan så blir man brutalt sviken. Det är typ den känslan som infann sig för mig på något sätt.

God45

#PrayersForBahakan
Tänkte också att Vic antagligen hängde löst för att ytterligare visa på Pingvinens ondska. Jag funderar lite kring hela greppet att döda honom. På något sätt så kändes det som att man som tittare skulle identifiera sig med Vic som Pingvinens medhjälpare, men i slutändan så blir man brutalt sviken. Det är typ den känslan som infann sig för mig på något sätt.
Jag borde ha sett det komma efter bröderna... men damn, det var brutalt. Jag trodde han typ skulle välja makten över att rädda Vic. Men fan, det som hände var så rått!

Anarchclown

Swashbuckler
Jag borde ha sett det komma efter bröderna... men damn, det var brutalt. Jag trodde han typ skulle välja makten över att rädda Vic. Men fan, det som hände var så rått!
Ja. Jag var säker på att han skulle dö från första avsnittet. Jag trodde dock att det skulle vara för att Pingvinen sålde ut honom istället för att han dog som han nu gjorde. Vilket såklart var lite extra ondskefullt.

Minimoni

Homelander
Det var så oerhört rått, ångestladdat, sjukt och helt jävla perfekt. Pingvinen är så sjuk att han trots, eller på grund av att han egentligen gillar Vic, dödar honom för att slippa ha svagheter i framtiden. Så i Pingvinens sjuka sinne var det säkert någon form av "kärlekshandling".

Jag är också osäker på om han faktiskt straffar eller belönar sin mor på slutet, alltså inte vad som faktiskt händer utan vad Pingvinen själv tror sig göra. Så oerhört bra gjort och hela serien var en mörk ångestfylld överraskning och jag hoppas de fortsätter att vårda den här Batman-settingen med samma kärlek.

Platon

Swordsman
Tänkte oxo på det i slutet; håller han liv i henne som en hämnd för att hon hatade honom på slutet. Eller har han genuint förträngt det och tycker i sitt sjuka sinne att det här var väl najs mamma?

Minimoni

Homelander
Tänkte oxo på det i slutet; håller han liv i henne som en hämnd för att hon hatade honom på slutet. Eller har han genuint förträngt det och tycker i sitt sjuka sinne att det här var väl najs mamma?
Jag skulle gissa att han själv tror att han ger sin mor något hon alltid velat ha, Pingvinen ser sig själv som en bra person. Men gissar också att serien medvetet lämnar det upp till tolkning, kanske vet inte ens Pingvinen om han straffar henne eller belönar sin mor.

Zire

Swashbuckler
Utifrån serien och hur bra den var så började jag kolla på The Batman från 2022. Å herrejösses så hysteriskt dåligt! Nu kan det vara så att jag inte har sänkt ribban sedan Christian Bale genom att kolla på Ben Afflecks batman, men Robert Pattinson var verkligen inte övertygande varken som batman eller Bruce Wayne. Det var för lite pingvin och alldeles för mycket stolpigt skådespel från Pattinson för att jag ska orka se färdigt skiten...

Minimoni

Homelander
Utifrån serien och hur bra den var så började jag kolla på The Batman från 2022. Å herrejösses så hysteriskt dåligt! Nu kan det vara så att jag inte har sänkt ribban sedan Christian Bale genom att kolla på Ben Afflecks batman, men Robert Pattinson var verkligen inte övertygande varken som batman eller Bruce Wayne. Det var för lite pingvin och alldeles för mycket stolpigt skådespel från Pattinson för att jag ska orka se färdigt skiten...
Själv tycker jag att ”The Batman” är awesome, mycket bättre än Bale versionen av Batman. Dels då Gotham faktiskt är Gotham och inte ser exakt ut som Chicago eller New York men också då Pattinson gör en utmärkt tolkning av en oerfaren Batman samt att Riddler och resten av världen är precis så mörk och Gotham som jag gillar det. Jag ogillar inte Nolans Batman-universum, men jag tycker ”The Batman” är mycket bättre.

Att Batman också kallas för ”Detective” av Riddler gör mig nostalgisk på flera plan, dels serietidningar men också Arkham-spelen!

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
The Batman är inte utan problem men generellt tycker jag att filmen var riktigt bra! Håller med @Minimoni om att filmen är bättre än Nolans Batmanfilmer, som även de var bra men inte utan problem. Utom The Dark Knight Rises, den var full av problem.

Har för övrigt inte hunnit se sista avsnittet än, men hojtar till så fort jag gjort det 🙂

Minimoni

Homelander
The Batman är inte utan problem men generellt tycker jag att filmen var riktigt bra! Håller med @Minimoni om att filmen är bättre än Nolans Batmanfilmer, som även de var bra men inte utan problem. Utom The Dark Knight Rises, den var full av problem.

Har för övrigt inte hunnit se sista avsnittet än, men hojtar till så fort jag gjort det 🙂
"The Dark Knight Rises" är den enda i Nolans trilogi som på riktigt är dålig. Jag såg den på bio med en hel grupp med vänner och vi var alla pinsamt tysta när vi lämnade salongen. Ingen av oss ville vara först med att säga att vi tyckte den var dålig då vi alla var extremt "hypade" innan. Men till slut så sa någon av oss "var inte filmen en besvikelse ändå?". Och ja, den var verkligen inte bra.

Anarchclown

Swashbuckler
"The Dark Knight Rises" är den enda i Nolans trilogi som på riktigt är dålig. Jag såg den på bio med en hel grupp med vänner och vi var alla pinsamt tysta när vi lämnade salongen. Ingen av oss ville vara först med att säga att vi tyckte den var dålig då vi alla var extremt "hypade" innan. Men till slut så sa någon av oss "var inte filmen en besvikelse ändå?". Och ja, den var verkligen inte bra.
Vanligtvis är filmer som får en att koppla på hjärnan igen och säga "vänta nu. Köpte de aktier som ett rån? Så funkar verkligen ingenting av det där. Det där går ju att bestrida så sjukt lätt i rätte... oh right... det är en film om folk i halloweenkostymer som slår varandra... fokusera på actionen bara ist... sprang verkligen hela Gothams poliskår in i kloakerna och blev inlåsta samtidigt med inga utgångar det verkar ju extremt askor... just det fokusera på action och... näh... det är för dumt" ett problem.